پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

رشوه هنگفت عربستان به سودان علیه ایران
 
عصر ایران: سودان در برابر دریافت کمک مالی ۸ میلیارد دلاری، روابط با ایران را کاهش داده و در جنگ عربستان سعودی علیه یمن مشارکت کرده است.

سایت خبری عربی "اخبار الساعه" به نقل از یک منبع آگاه نوشت: عمر البشیر رئیس جمهوری سودان با عربستان سعودی توافق کرده بود در مقابل قطع روابط استراتژیک با ایران و مشارکت در جنگ یمن، کمک مالی ۴ میلیارد دلاری از عربستان سعودی، ۲ میلیارد دلار از امارات و ۲ میلیارد دلار دیگر از کویت دریافت کند.

ارسال شده در تاریخ : 21 ارديبهشت 1394برچسب:پاتوق جوانان ,, :: 23:16 :: توسط : محمد مهدی محسنی

«بر فراز آسمان» نام کتابیه که شامل زندگینامه و خاطرات سرلشکر خلبان علی اکبر شیرودیِ...
 

همونی که خیلی دوسش دارم...همونی که از بچگی عاشق سریالش بودم...همونی که به عشقش اسم سیمرغ و باسه خودم انتخاب کردم...همونی که وبم به عشقش شد « جمع یاران»...همونی که تیتراژ سریالش سال هاست که آهنگ زنگ گوشیمه...همونی که...
همون جوون چارشانه ، محجوب ، با چهره ای خاک آلود و دوست داشتنی و لباس زیبای خلبانیِ بدون درجه و تسبیحی توی دست...کنار یه بالگرد...

آلبوم تصاویر شهید شیرودی ، شهید شیرودی به روایت تصویر ، عکس های شهید شیرودی ، آلبوم تصاویر شهید خلبان شیرودی ، خلبان شیرودی


ارسال شده در تاریخ : 18 ارديبهشت 1398برچسب:پاتوق جوانان , ارتش, نیروی هوایی, :: 22:44 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 
افسران - زنده باد یاد دلیر مردان سرزمینم

زمانی که صدام شهرهای ایران را موشک باران و بمباران می کرد، تیمسار آبشناسان نامه‌ای به صدام نوشت که خیلی خواندنی است و یکی از افتخارات ارتش جمهوری اسلای ایران است...
«اگر جناب صدام حسین ژنرال است و فنون نظامی را خوب می‌داند و نظریه‌پرداز جنگی است، پس به راحتی می‌تواند در دشت عباس با من و دوستان جنگ آورم ملاقات کند و با هر شیوه‌ای که می‌پسندد، بجنگد؛ نه این‌که با بمب افکن‌های اهدایی شوروی، محله‌های مسکونی و بی‌دفاع را بمباران کند و مردم را به خاک و خون بکشد».
در جواب نامه، صدام، ژنرال قادر عبدالحمید را با گروه ویژه‌اش به دشت عباس فرستاد تا به تیمسار آبشناسان یک جنگ تخصصی را نشان بدهد.
سال‌ها قبل در اسکاتلند، تیمسار آبشناسان، ژنرال عبدالحمید و گروهش را در مسابقه کوهنوردی ارتش‌های منتخب جهان دیده بود. آن‌جا گروه او اول شد و عراقی‌ها هفتم شدند. حالا در میدان جنگ حقیقی دوباره مقابل ژنرال قادر عبدالحمید قرار گرفت و بعد از یک درگیری طولانی، لشکرش را شکست داد و خود او را اسیر کرد.
زنده باد یاد دلیر مردان سرزمینم ..


ارسال شده در تاریخ : 29 اسفند 1398برچسب:پاتوق جوانان , ارتش,سرلشکر آبشناسان, :: 22:44 :: توسط : محمد مهدی محسنی

افسران - عکس شهدا...

شهداشرمنده ایم...


ارسال شده در تاریخ : 8 ارديبهشت 1398برچسب:پاتوق جوانان , ارتش, شهدا, :: 18:21 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 
افسران - عبرت نمی گیرند

عبرت نمی گیرند


ارسال شده در تاریخ : 5 ارديبهشت 1394برچسب:پاتوق جوانان , آمریکا, جنگ با ایران , طوفان شن, :: 18:21 :: توسط : محمد مهدی محسنی

بامداد پنج‌شنبه، 6 فروردین 1394 شمسی، جنگنده‌های سعودی و برخی کشورهای تابع عربی یمن را آماج حملات خود قرار دادند.

نام این عملیات، به تقلید از نام‌های عملیات‌های غربی، «طوفان قاطع» گذاشته شد. حملات به یمن در بامداد پنج‌شنبه پایان نیافت و روز پنج‌شنبه نیز ادامه یافت و ده‌ها نفر را در مناطق مختلف یمن به کام مرگ فرو برد.

«عادل الجبیر» نماینده عربستان در سازمان ملل پس از این حملات ابراز داشت که حملات این کشور بیش از یک شهر و یک منطقه را در یمن شامل می‌شود. وی همچنین مدعی شد که ریاض برای حمایت و پشتیبانی از «دولت مشروع» یمن دست به مداخله نظامی در این کشور زده است.

همزمان مصر اعلام کرده است که از عملیات عربستان در یمن حمایت «سیاسی و نظامی» می‌کند. شبکه دولتی این کشور به نقل از وزارت خارجه مصر گزارش داده که قاهره در حال رایزنی با ریاض است  تا در هماهنگی با اعضای شورای همکاری خلیج فارس، در عملیات نظامی مشارکت کند.

کاخ سفید ساعتی پس از آغاز عملیات اعلام کرد که همکاری نزدیکی با عربستان در حمله به یمن دارد و به کشورهای مهاجم اطلاعات و پشتیبانی لجستیکی می‌دهد.

«برنادت میهان»، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز پنج‌شنبه با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد: «رئیس‌جمهور (باراک) اوباما مجوز حمایت لجستیکی و اطلاعاتی به عملیات نظامی تحت رهبری شورای همکاری خلیج (فارس) را صادر کرده است.»

وی با بیان اینکه نیروهای آمریکایی در این عملیات حضور ندارند، گفت: «با این وجود واشنگتن یک مرکز برنامه‌ریزی مشترک با عربستان سعودی برپا می‌کند تا حمایت نظامی و اطلاعات ایالات متحده را هماهنگ کند.»

ترکیه نیز روز پنج‌شنبه از حمله نظامی به یمن استقبال کرد تا شاید برای اولین بار پس از سقوط دولت قانونی مرسی، بار دیگر جبهه متحدی بین عربستان، ترکیه، مصر و قطر شکل گیرد. قطر نیز با تعدادی هواپیما در این عملیات نظامی مشارکت کرده بود.

 


ارسال شده در تاریخ : 2 ارديبهشت 1394برچسب:پاتوق جوانان , عربستان ,یمن, :: 18:21 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 
افسران - چه کسی میگوید در دنیای معاصر ما معجزه رخ نداده؟؟؟ همین انقلاب؛همین تداوم معجزه گونش ...

 

چه کسی میگوید در دنیای معاصر ما معجزه رخ نداده؟؟؟ همین انقلاب؛همین تداوم معجزه گونش ...
وقتی در محاسبات لشکر ابلیس ؛ اراده خداوند در نظر گرفته نشود اینطوری میشود

کارتر: من میخواهم بعدا آزادشدن گروگانها ایران را تنبیه کرده و به آنها ضربه بزنم .
بهترین کماندو های آمریکا برای عملیات دلتا مامور شدند.
آمریکا حتی از سازمان فضایی NASA هم استعلام کرد:
ناسا: هیچ گونه باد و طوفانی در این موقع سال وجود ندارد چه رسد به طوفان شن

بعد از واقعه نابودی عملیات امریکا بوسیله طوفان شن:
امام خمینی: این هلی کوپتر های کارتر را چه کسی ساقط کرد؟ ما ساقط کردیم؟
شن ها ساقط کردند.باد مامور خداست.شن ها مامور خدا بودند.


ارسال شده در تاریخ : 5 ارديبهشت 1394برچسب:پاتوق جوانان , آمریکا, جنگ با ایران , طوفان شن, :: 18:21 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

در مراسم رژه روز ارتش  انواع تجهیزات زرهی و مکانیزه، موشک ها، سامانه های توپخانه ای، سامانه های موشکی زمین به هوا در کنار رژه جنگنده های نیروی هوایی ارتش و بالگردهای هوانیروز به نمایش در آمدند.
 

 


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 31 فروردين 1398برچسب:پاتوق جوانان , ارتش, تجهیزات ارتش , روز ارتش , رژه , رژه هوایی , :: 22:51 :: توسط : محمد مهدی محسنی

افسران - پشت پرده حمله عربستان به یمن

ارسال شده در تاریخ : 14 فروردين 1398برچسب:پاتوق جوانان , عربستان , آمریکا, :: 22:11 :: توسط : محمد مهدی محسنی

بر پنج گذرگاه مهم جهان مسلطیم
 دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش عصر امروز در دیدار هیات نظامی دانشجویان دانشگاه جنگ پاکستان طی سخنانی اظهار داشت: ایران و پاکستان دو کشور همسایه، دوست و مسلمان و بسیار نزدیک هستند که مشترکات ملی، مذهبی و فرهنگی زیادی دارند.

سیاری افزود: نقش هر دو کشور ایران و پاکستان در اوضاع و احوال منطقه بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم این دید و بازدیدها باعث توسعه روابط دو کشور شود.

وی ادامه داد: جهان 9 گذرگاه مهم دریایی دارد که ایران بر 5 گذرگاه آن اشراف دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: با توجه به وزن ژئوپلتیک دو کشور ایران و پاکستان تاثیرگذاری هر دو کشور در تصمیم‌گیری‌های منطقه زیاد است.

سیاری با بیان اینکه ایران و پاکستان دارای منافع راهبردی مشترکی در دریا هستند گفت: بازدید ناوگروه‌های دو کشور، تامین امنیت سواحل مکران و دریای عمان، تبادل دانشجو و استاد و بازدیدهای متقابل می‌تواند در توسعه روابط دو کشور موثر باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: توسعه تعاملات عملیاتی در دریای برای برگزاری رزمایش‌های مشترک دریایی و ایجاد ساز و کار مشترک برای مقابله با قاچاق و دزدی دریایی می‌تواند زمینه همکاری مشترک دو کشور باشد.

سیاری در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: استکبار جهانی به دنبال این است با ناامن جلوه دادن منطقه حضور خود را در آب‌های منطقه توجیه کند که برای مقابله با این راهبرد باید با همکاری کشورهای منطقه امنیت را حاکم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امنیت خلیج عدن و آب‌های آزاد برای ما مهم است و در این راستا حدود 200 مورد درگیری با دزدان دریایی داریم و با اینکه اصلا قصد دستگیری دزدان دریایی را نداریم اما سه مورد هم آنها را دستگیر کرده‌ایم.

سیاری تاکید کرد: امنیت هر منطقه باید توسط کشورهای همان منطقه تامین شود و ما مایل نیستیم تحت امر هر کشور دیگری در خلیج عدن حاضر شویم بلکه حاضریم همکاری‌های نزدیکی با کشورهای منطقه داشته باشیم.

سیاری در پایان اظهار داشت: ما در ابعاد مختلف و آموزشی و ساخت و تعمیرات و کارهای فنی و رزمایش‌های تاکتیکی با پاکستان داشته باشیم.

ارسال شده در تاریخ : 29 اسفند 1393برچسب:پاتوق جوانان , ارتش, نیروی دریایی, :: 14:31 :: توسط : محمد مهدی محسنی

افسران - سلیمانی و اوباما

اوباما اینا وقتی رفتن بیرون و مهمون واسه عید دیدنی بهشون زنگ میزنه میگن ما خونه نیستیم اما زنگ در رو بزنید حاج قاسم سلیمانی تو خونه ست ما هم خودمون رو میرسونیم


ارسال شده در تاریخ : 7 فروردين 1398برچسب:پاتوق جوانان ,, :: 14:31 :: توسط : محمد مهدی محسنی

نیروهای داوطلب مردمی، با حضور در حرم مطهر حضرت امام حسین(ع) عهد بستند تا پاکسازی عراق از لوث تکفیری‌های داعش، به نبرد ادامه دهند.

 

ارسال شده در تاریخ : 28 اسفند 1398برچسب:پاتوق جوانان , امام حسین(ع), :: 20:24 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

رزمایش "مهزیار" متناسب با جنگ‌های نیابتی برگزار می‌شود/ استفاده از پهپاد انتحاری و ظرفیت‌های بالگردی در رزمایش


 
رزمایش

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: رزمایش "مهزیار" در نیمه اول اسفند ماه در منطقه‌ای به وسعت 50 هزار کیلومتر مربع واقع در جنوب غرب کشور و با محوریت جنگ‌های نیابتی اجرا می‌شود.

و

 


ارسال شده در تاریخ : 6 اسفند 1393برچسب:پاتوق جوانان , ارتش, , :: 20:8 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 


ارسال شده در تاریخ : 5 اسفند 1393برچسب:پاتوق جوانان , ارتش, جنگ تحمیلی,, :: 20:8 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 


ارسال شده در تاریخ : 28 بهمن 1393برچسب:پاتوق جوانان , ارتش, نیروی هوایی, :: 22:41 :: توسط : محمد مهدی محسنی

اورهال هواپیماهای F14 در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همان پرواز اول تمام استانداردها را تأئید می‌کند و وارد چرخه عملیاتی می‌شود که این نشان دهنده دقت عمل گروه‌های نگهداری و فنی متخصصین ایرانی است.

  

 
 

ارسال شده در تاریخ : 25 بهمن 1393برچسب:پاتوق جوانان , ارتش, نیروی هوایی, :: 22:41 :: توسط : محمد مهدی محسنی

وصیت حافظ اسد

افسران - وصیت حافظ اسد

ارسال شده در تاریخ : 28 اسفند 1398برچسب:پاتوق جوانان ,, :: 22:41 :: توسط : محمد مهدی محسنی
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 470
بازدید ماه : 4658
بازدید کل : 198971
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی