پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

 
 
 
 


به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، یکی از بیماری هایی که رفته رفته فراگیری آن در جامعه مدرن کنونی بیشتر دیده می شود بیماری فشارخون است. امروزه پرفشاری یا کم فشاری خون ذهن بسیاری از مردم را بخود معطوف کرده است. مصرف صحیح مواد غذایی مورد نیاز بدن مطابق با توصیه های ائمه علیهم السلام می تواند داشتن بدنی متعادل و سالم را به ما هدیه کند.امام رضا(علیه السلام) برای برخورداری از یک خون سالم و مفید برای بدن توصیه های جالبی دارند. یکی از راه هایی که ضمن جلوگیری از غلظت خون به تصفیه جریان خون و بهبود کار کبد کمک می کند مصرف تره است.

لطفاً ادامه مطلب را هم بخوانید...



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 9 اسفند 1392برچسب:پاتوق جوانان, علمی , سلامت, طب الرضا, سبزی, تره, :: 7:2 :: توسط : محمد مهدی محسنی

ما قصد داریم از این به بعد به شما پیشنهاد خرید چند گوشی تلفن همراه که نسبت به قیمتشان ارزش دارند (با توجه به لیست قیمت) را بدهیم و چند مدلی که زیادی گران هستند را هم معرفی کنیم تا فعلا از آن‌ها دوری کنید!

مدل‌هایی که بایستی الان خرید!

لطفاً ادامه مطلب را بخوانید...



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 9 تير 1398برچسب:پاتوق جوانان, اقتصادی, خرید گوشی, تلفن همراه, :: 6:57 :: توسط : محمد مهدی محسنی

معرفی سه انتی ویروس برتر سال 2014

 

PC_Security_Suites_thumb

ویروسها، تروجان‌ها و یا دیگر اشکال بد افزارها می‌توانند تنها در یک چشم بهم زدن دستگاه شما را نابود کنند. یک نرم‌افزار قدرتمند امنیتی چیزی است که می‌تواند سیستم شما را از این خطرها در امان نگاه دارد.

با وجود بازاری شلوغ از محصولات اینچنینی و ادعایی که هر یک در بهترین بودن دارند، انتخاب یک انتی ویروس مناسب و کار آمد گاهی دشوار خواهد بود.

در یکی از سایتهایی که به بررسی 10 تا از بهترینها می‌پردازد، به مقاله‌ای از معرفی 10 تا از بهترین انتی ویروسهای سال 2014 برخوردم که خود نویسنده با توجه به بررسی‌های انجام داده، سه تا از ان 10 تا را به عنوان برترین انتی ویروسهای امسال معرفی کرده بود.

در ادامه  مطلب به معرفی کوتاه این سه انتی ویروس برتر و ویژگی‌هایشان می‌پردازیم.



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 9 اسفند 1392برچسب:پاتوق جوانان, علمی , راینه, آنتی ویروس های برتر, :: 6:47 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین نسل سانتریفیوژهای فوق مدرن ایران موسوم به IR-۸ قربانی توافق ژنو شده است.

سانتریفیوژ فوق مدرنی که قربانی توافق ژنو شد

ادامه مطلب ...



ادامه مطلب...


اگر می خواهید حافظه تان قوی باشد ... لطفا به ادامه مطلب بروید...


ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 7 اسفند 1392برچسب:پاتوق جوانان, علمی , سلامت,, :: 21:21 :: توسط : محمد مهدی محسنی


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 5 اسفند 1392برچسب:, :: 15:42 :: توسط : محمد مهدی محسنی

پیشرفت تکنولوژی بشر را به جایی رساند تا بتواند هواپیماهایی با ظرفیت بیش از 500 مسافر را تولید کند. حمل و نقل هوایی با توجه به سرعت بالا و زمان کمی که از مسافر می گیرد باعث شده تا بسیاری از افراد به آن جذب شود و تکنولوژی را وادار به ساخت پرنده های جدید و بزرگتر کنند.

 غول پیکرترین هواپیماهای مسافربری

 

بویینگ 100-747



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 2 اسفند 1392برچسب:پاتوق جوانان, عکس,هواپیمای مسافربری, :: 21:50 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مراسم رونمایی دومین بازی رایانه ای ارتش صبح امروز (شنبه، نوزدهم بهمن ماه) با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضاواحدی، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش و جمعی از فرماندهان و مسئولین آجا در سالن همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 19 ارديبهشت 1398برچسب:پاتوق جوانان, ارتش, عقیدتی -سیاسی ,بازی رایانه ای, ختیج عدن, مدار 10 درجه, :: 21:56 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

پهپاد مهاجر4 در حدود 30 درصد طول بیشتر و 61 درصد دهانه بال بزرگتری نسبت به پهپاد ابابیل دارد که قبلا موفق به تصویربرداری بر فراز ناو هواپیمابر آمریکا شده بود و بدیهی است این ابعاد بزرگتر، به معنی مساحت قابل رؤیت بیشتر نیز است اما همچنان رادارهای مدرن امریکایی از شناسایی پهپادهای ایرانی عاجزند.

به گزارش مشرق، یکی از شاهکارهای عملیاتی پهپادهای ایرانی که باعث معروفیت بیش از پیش آن در محافل رسانه ای و نظامی دنیا شد، تصویر برداری از ناو هواپیمابر آمریکایی در آب های نزدیک ایران بود. در ابتدای اعلام این موضوع، رسانه های غربی طبق معمول به انکار و زیر سوال بردن این ماجرا اقدام کردند اما پس از انتشار تصاویر و فیلم ضبط شده که از وضوح بالایی نیز برخوردار بود موجی از نظرات حاکی از تعجب، نگرانی و بعضاً تحسین در این باره منتشر شد.

در این عملیات که بنابر اعلام فرماندهان کشورمان حدود 30 دقیقه به طول انجامیده بود، ابابیل با عبور از اطراف این شناور مجهز، اقدام به تصویر برداری کرده و پس از چند دقیقه پرواز از حضور آن مطلع شدند که با پرواز چند فروند جنگنده F/A-18 هورنت و بالگردهای اس-اچ-60 برای یافتن این پرنده اقدام شد اما در نهایت این پرنده ایرانی به سلامت در پایگاه خود بازیابی شد.


پهپاد

پهپاد

 

 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 30 فروردين 1398برچسب:پاتوق جوانان, ارتش, نیروی دریایی,پهباد مهاجر, :: 11:58 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 


شخص برای خوابیدن حداقل 30 سانتی متر با زمین باید ارتفاع داشته باشد در غیر این صورت گرانش زمین باعث پیری زودرس و ایجاد چین و چروک و افتادگی اندام‌های بدن می‌شود.
اگر بنا به هر دلیلی تخت خواب ندارید و مجبورید روی زمین بخوابید رعایت کردن اصولی ساده به شما کمک می‌کند که به سلامت جسمی خود آسیب نرسانید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ خوابیدن روی زمین باعث ایجاد "کمر درد"، ضعف عضلانی، سرگیجه و سردرد در سالمندان می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند دانشمندان با مطالعه روی نحوه خوابیدن افراد دریافتند که شخص برای خوابیدن حداقل 30 سانتی متر با زمین باید ارتفاع داشته باشد در غیر این صورت گرانش زمین باعث پیری زودرس و ایجاد چین و چروک و افتادگی اندام‌های بدن می‌شود.

نتایج مطالعات نشان می‌دهند اگر روی زمین می‌خوابید باید یک یا دو بالشت زیر ساق پاهایتان قرار دارید زیرا این کار باعث رسیدن گردش خون بیشتر به مغز شما می‌شود و کیفیت خوابتان افزایش می‌یابد و بهترین بالشت برای گذاشتن زیر سر باید از جنس پنبه باشد و گردن روی آن قرار بگیرد. 

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 29 بهمن 1392برچسب:پاتوق جوانان, علمی, خوابیدن, زمین, :: 18:50 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با انتقاد از تاثیرات منفی دکل‌های تلفن همراه بر سلامت افراد، گفت: با توجه به وجود چنین خطراتی قرار است با تصویب طرح هوای پاک در مجلس شرکت مخابرات مکلف شود تا در نصب دکل‌های تلفن همراه تمامی ضوابط لازم رعایت کند.

عباس رجایی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه عوامل متعددی جان افراد را به خطر می‌اندازد، گفت: وجود سرب در هوا در نتیجه فعالیت برخی کارخانه‌ها و نصب دکل‌های تلفن همراه از جمله دغدغه‌هایی است که این روزها نگرانی هایی را بین افراد جامعه موجب شده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه امواجی که در سطح جامعه منتشر می‌شود باید در حد و اندازه استاندارد زیست محیطی باشد، افزود: اگر امواج منتشره در هوا از استاندارد تعیین شده خارج شود زمینه ساز آلودگی محیط بوده که باید سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان ضابط قضایی با آن برخورد کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه در طرح هوای پاک که در کمیسیون کشاورزی مجلس به تصویب رسیده شرکت مخابرات مکلف شده که در نصب دکل‌های تلفن همراه تمامی ضوابط لازم را رعایت کند، تصریح کرد: با تصویب نهایی طرح هوای پاک در مجلس بسیاری از ضوابط برای داشتن هوای پاک باید از سوی دستگاه‌های مختلف رعایت شود.

رجائی ادامه داد: ضوابطی که باید از سوی شرکت مخابرات رعایت شود عبارت است از تعیین مکان مناسب برای نصب دکل‌های تلفن همراه، علاوه بر آن این شرکت موظف است استاندارد ها در زمینه انتشار امواج در محیط را مورد توجه جدی قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه  پراکندگی و آلودگی سرب در محیط زیست نه تنها هوا و خاک بلکه آبها را نیز آلوده می کند، گفت: با رعایت اصول لازم از سوی افراد و دستگاه‌های مختلف می‌توان وضعیت هوا را به سطح استاندارد نزدیک کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با تصویب نهایی طرح هوای پاک در مجلس سازمان حفاظت از محیط زیست تنها دستگاهی است که باید حافظ جان مردم در برابر آلودگی هوا باشد.


 


ارسال شده در تاریخ : جمعه 25 بهمن 1387برچسب:پاتوق جوانان, علمی , سلامت,, :: 16:39 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

با یک «نه» پدر، دانشگاه «برکلی آمریکا» را کنار گذاشتم/ نام کوچکم نام مستعار پدرم بود

بعد از گذراندن دوره کارشناسی‌ام چون در دانشگاه شریف شاگرد اول دوره لیسانس شده بودم، بورس دانشگاه برکلی را گرفته بودم اما پدرم گفت «نرو، چون اگر بروی ممکن است برنگردی

 

 

 

منصور ستاری را بی‌شک باید «پدر نیروی‌هوایی ارتش» دانست؛ فرمانده‌ای که اگرچه خود خلبان نبود اما پایه‌گذار مهمترین اقدامات در نیروی هوایی ارتش شد؛ (تخصص شهید ستاری در حوزه پدافند هوایی بود) اقداماتی که امروز بخش اعظمی از توان پدافند هوایی ایران را هم شکل داده است.

شیوه تحصیل این اسطوره بی‌بدیل نهاجا در شرایط سخت در یکی از روستاهای ورامین (که مشروح آن به تفصیل در کتاب خاطرات وی چاپ شده) بیانگر آنست که مردان بزرگ در شرایط سخت بود که به جایی رسیدند والا از لای پر قو، فولاد آبدیده درست نخواهد شد.

ستاری البته بعداها هم که به عالیترین درجات ارتش رسید، گذشته خود را فراموش نکرد و همان شیوه‌ها را در تربیت فرزند نیز بکار گرفت که امروز پسر، با افتخار از پدر یاد کند؛ فرزندی که خود جزو نخبگان کشور است و مدارج تعالی را تا ریاست بر معاونت علمی ریاست جمهوری نیز طی کرده است.

 


 


 



ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 28 بهمن 1398برچسب:پاتوق جوانان, ارتش, نیروی هوایی, شهید ستاری, :: 23:51 :: توسط : محمد مهدی محسنی

والدین باید اهمیت صبحانه را برای کودکانشان به قدری مهم و ضروری بدانند که مصرف نکردن آن باعث اختلال در رشد و عقب ماندگی فرزندانشان خواهد شد.



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 24 بهمن 1392برچسب:پاتوق جوانان, علمی , سلامت, صبحانه, دانش آموزان, :: 23:34 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

 

 

 ماهنامه غربی «Combat aircraft» در مقاله ای به توانمندی های ناوگان هواپیماهای جنگنده ی ایران پرداخته و عنوان نموده که ایران علیرغم تحریم ها فراوان و برخی کمبودات و مشکلات  به خوبی توانسته در اورهال کردن هواپیماها ، نگهداری از آنها ، بهینه نمودن انواع سامانه های این نوع هواپیماها و ... اقدام که واقعا جای شگفتی دارد.

ادامه مطلب را هم بخوانید ...



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 18 بهمن 1398برچسب:پاتوق جوانان, ارتش جمهوری اسلامی ایران , نیروی هوایی, :: 23:52 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

معنای نام كشورهای جهان

آرژانتین: سرزمین نقره (اسپانیایی)

آفریقای جنوبی: سرزمین بدون سرما / آفتابی جنوبی (لاتین، یونانی)

آلبانی: سرزمین كوه نشینان

آلمان: سرزمین همه مردان یا قوم ژرمن (فرانسوی، ژرمنی)

آنگولا: از واژه نگولا كه لقب فرمانروایان محلی بود

اتریش: شاهنشاهی شرق (ژرمنی)

اتیوپی: سرزمین چهره سوختگان (یونانی)

ازبكستان: سرزمین خودسالارها (سغدی، تركی، فارسی دری)

اسپانیا: سرزمین خرگوش كوهی (فنیقی)

استرالیا: سرزمین جنوبی (لاتین)

استونی: راه شرقی (ژرمنی)

اسرائیل: جنگیده با خدا (عبری)

اسكاتلند: سرزمین اسكات ها (لاتین)

افغانستان: سرزمین قوم افغان (فارسی)

اكوادور: خط استوا (اسپانیایی)

الجزایر: جزیره ها (عربی)

السالوادور: رهایی بخش مقدس (اسپانیایی)

امارات متحده عربی: شاهزاده نشین های یكپارچه عربی (عربی)

اندونزی: مجمع الجزایر هند (فرانسوی)

انگلیس: سرزمین پیر استعمار (ژرمنی)

بقـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــیه درادامه ی مطلب


 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 2 دی 1387برچسب:پاتوق جوانان , علمی ,اسامی کشورهای جهان, :: 19:54 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده که یک روز صبح با حالاتی مانند تب، سردرد، آب ریزش و‌ پرخونی مجاری بینی،‌ لرز، خستگی،‌ کوفتگی خفیف و عطسه از خواب بیدار شده اید. گرچه به نظر می رسد حالات فوق حاکی از شروع یک دوره بیماری است اما کمتر پیش می آید که به طور واقعی بیماری باشد و پس از چند روز بهبود می یابد. در و اقع آنها علائم شبه آنفولانزاست که با به کار بردن توصیه های کاربردی و ساده می توان مانع از پیشرفت و وخامت آنها شد.

 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 29 آذر 1387برچسب:پاتوق جوانان , علمی ,آنفولانزا, , :: 16:46 :: توسط : محمد مهدی محسنی

خوراکی ها و تنقلات زیادی وجود دارند که در شرایط بحرانی که نیاز دارید مغزتان بهتر عمل کند سبب می شوند تا قدرت مغزیتان را افزایش دهند. ...  ادامه مطلب ...



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 26 آذر 1387برچسب:پاتوق جوانان , علمی ,شب امتحان , خوراکی , عسل, :: 20:22 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

اگر شما هم در جمع خانواده‌تان دانش‌آموزی دارید که این روزها بخشی از ساعات روز را در مدرسه می‌گذراند و بیشتر وقتش را به درس‌خواندن اختصاص می‌دهد این مطلب را از دست ندهید. به اعتقاد درمانگران طب سنتی خانواده‌ها با شروع فصل درس و مدرسه باید توجه بیشتری به تغذیه دانش‌آموزان داشته باشند و چه بهتر که انتخاب خوراکی‌ها و موادغذایی را باتوجه به مزاج و عادت‌های غذایی آنها در خانواده درنظر بگیرند و علاوه بر ۳ وعده غذایی برای آنها ۲ میان وعده از خوراکی‌ها و مواد طبیعی مغذی درنظر بگیرند تا بتوانند مواد لازم و مفید برای تمرکز و درس‌ خواندن دانش‌آموزان را فراهم کنند.

لطفاً ادامه مطلب را بخوانید ....

 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 15 آذر 1387برچسب:پاتوق جوانان, علمی, سلامت, دم نوش های گیاهی , تغذیه, دانش آموزان, :: 19:31 :: توسط : محمد مهدی محسنی
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 49
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 500
بازدید ماه : 4688
بازدید کل : 199001
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی