پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

 

 

 

 ماهنامه غربی «Combat aircraft» در مقاله ای به توانمندی های ناوگان هواپیماهای جنگنده ی ایران پرداخته و عنوان نموده که ایران علیرغم تحریم ها فراوان و برخی کمبودات و مشکلات  به خوبی توانسته در اورهال کردن هواپیماها ، نگهداری از آنها ، بهینه نمودن انواع سامانه های این نوع هواپیماها و ... اقدام که واقعا جای شگفتی دارد.

ادامه مطلب را هم بخوانید ...



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 18 بهمن 1398برچسب:پاتوق جوانان, ارتش جمهوری اسلامی ایران , نیروی هوایی, :: 23:52 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

معنای نام كشورهای جهان

آرژانتین: سرزمین نقره (اسپانیایی)

آفریقای جنوبی: سرزمین بدون سرما / آفتابی جنوبی (لاتین، یونانی)

آلبانی: سرزمین كوه نشینان

آلمان: سرزمین همه مردان یا قوم ژرمن (فرانسوی، ژرمنی)

آنگولا: از واژه نگولا كه لقب فرمانروایان محلی بود

اتریش: شاهنشاهی شرق (ژرمنی)

اتیوپی: سرزمین چهره سوختگان (یونانی)

ازبكستان: سرزمین خودسالارها (سغدی، تركی، فارسی دری)

اسپانیا: سرزمین خرگوش كوهی (فنیقی)

استرالیا: سرزمین جنوبی (لاتین)

استونی: راه شرقی (ژرمنی)

اسرائیل: جنگیده با خدا (عبری)

اسكاتلند: سرزمین اسكات ها (لاتین)

افغانستان: سرزمین قوم افغان (فارسی)

اكوادور: خط استوا (اسپانیایی)

الجزایر: جزیره ها (عربی)

السالوادور: رهایی بخش مقدس (اسپانیایی)

امارات متحده عربی: شاهزاده نشین های یكپارچه عربی (عربی)

اندونزی: مجمع الجزایر هند (فرانسوی)

انگلیس: سرزمین پیر استعمار (ژرمنی)

بقـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــیه درادامه ی مطلب


 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 2 دی 1387برچسب:پاتوق جوانان , علمی ,اسامی کشورهای جهان, :: 19:54 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده که یک روز صبح با حالاتی مانند تب، سردرد، آب ریزش و‌ پرخونی مجاری بینی،‌ لرز، خستگی،‌ کوفتگی خفیف و عطسه از خواب بیدار شده اید. گرچه به نظر می رسد حالات فوق حاکی از شروع یک دوره بیماری است اما کمتر پیش می آید که به طور واقعی بیماری باشد و پس از چند روز بهبود می یابد. در و اقع آنها علائم شبه آنفولانزاست که با به کار بردن توصیه های کاربردی و ساده می توان مانع از پیشرفت و وخامت آنها شد.

 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 29 آذر 1387برچسب:پاتوق جوانان , علمی ,آنفولانزا, , :: 16:46 :: توسط : محمد مهدی محسنی

خوراکی ها و تنقلات زیادی وجود دارند که در شرایط بحرانی که نیاز دارید مغزتان بهتر عمل کند سبب می شوند تا قدرت مغزیتان را افزایش دهند. ...  ادامه مطلب ...



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 26 آذر 1387برچسب:پاتوق جوانان , علمی ,شب امتحان , خوراکی , عسل, :: 20:22 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

اگر شما هم در جمع خانواده‌تان دانش‌آموزی دارید که این روزها بخشی از ساعات روز را در مدرسه می‌گذراند و بیشتر وقتش را به درس‌خواندن اختصاص می‌دهد این مطلب را از دست ندهید. به اعتقاد درمانگران طب سنتی خانواده‌ها با شروع فصل درس و مدرسه باید توجه بیشتری به تغذیه دانش‌آموزان داشته باشند و چه بهتر که انتخاب خوراکی‌ها و موادغذایی را باتوجه به مزاج و عادت‌های غذایی آنها در خانواده درنظر بگیرند و علاوه بر ۳ وعده غذایی برای آنها ۲ میان وعده از خوراکی‌ها و مواد طبیعی مغذی درنظر بگیرند تا بتوانند مواد لازم و مفید برای تمرکز و درس‌ خواندن دانش‌آموزان را فراهم کنند.

لطفاً ادامه مطلب را بخوانید ....

 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 15 آذر 1387برچسب:پاتوق جوانان, علمی, سلامت, دم نوش های گیاهی , تغذیه, دانش آموزان, :: 19:31 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

مجله تندرستی: رایج ترین نوشیدنی ما چای است اما به گفته متخصصان طب سنتی زیاده روی در مصرف آن توصیه نمی شود، بنابراین بد نیست در کنار آن نوشیدنی های جایگزین مانند انواع جوشانده ها و دم نوش های گیاهی را هم امتحان کنید که هم راحت تهیه می شوند و هم هر نوع سلیقه ای را پوشش می دهند. جوشانده ها از جوشیدن دانه، ریشه یا برگ گیاهان در آب جوش تهیه می شوند. حالا شاید این سوال پیش بیاید که چه تفاوتی بین دم نوش و جوشانده وجود داغرد؟ برای تهیه دم نوش ها باید گیاهان دارویی را در آب جوشیده بریزیم و 15 تا 20 دقیقه روی بخار قرار دهیم؛ مثل دم کردن چای معمولی و بعد از جدا کردن تفاله، نوشیدنی را داخل فنجان سرو کنیم. این در حالی است که برای تهیه انواع جوشانده باید گیاهان دارویی را با آب سرد یا گرم به مدت 10 تا 15 دقیقه روی حرارت بجوشانیم. البته خواص این دو نوع نوشیدنی با هم متفاوت است و هر یک خاصیت های منحصر به فردی دارند.


دم نوش ضد سرماخوردگی



سرماخوردگی یکی از بیماری های رایج پاییز و زمستان است اما متخصصان طب سنتی می گویند با مصرف دم نوش گشنیز می توانید از بروز سرماخوردگی پیشگیری کنید. حتی نوشیدن این دم نوش علائم سرماخوردگی را هم در مدت کوتاهی از بین می برد و در عرض دو روز حالتان خوب می شود.

روش تهیه: سه قاشق برگ های خشک شده گشنیز را در 2 تا 3 فنجان آب جوش بریزید و به مدت 15 دقیقه دم کنید و هفته ای 3 تا 4 فنجان از آن بنوشید.


درمان سرماخوردگی با دم نوش آویشن

گاهی اوقات پیشگیری کارساز نیست و با حمله غافلگیرانه ویروس سرماخوردگی مواجه می شوید. در چنین شرایطی نوشیدن دم نوش آویشن کمک کننده است چون تاثیر زیادی در تسکین سرفه و تنگی نفس دارد.

روش تهیه: یک قاشق غذاخوری آویشن را در 2.5 فنجان آب جوش بریزید و اجازه دهید حدود 10 دقیقه دم بکشد و روزی 2 تا 3 بار از آن میل کنید تا سرماخوردگی تان طی 2 تا 3 روز کاملا خوب شود 

 

لطفاً ادامه مطلب را هم بخوانید ...



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 19 آذر 1387برچسب:پاتوق جوانان, علمی, سلامت, دم نوش های گیاهی , سرماخوردگی, :: 18:58 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 


به گفته‎ بیشتر مورخان، مادر امام علی بن الحسین (ع)، دختر یزدگرد سوم - آخرین پادشاه ساسانی - است اما در اسم و چگونگی ازدواج این بانو با امام حسین (ع) اختلاف بسیاری است؛ چنانکه اسامی وی تا 14 و حتی 17 اسم نیز گزارش شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از باشگاه خبرنگاران، با تمام تلاش‎ها و پیگیری‎هایی که بعضی از محققان و نویسندگان درباره‎ این موضوع انجام داده‎اند، نظر دقیق و قانع‌کننده‎ای ارائه نشده است. تحقیق و نقد و بررسی در این موضوع در دهه‎های اخیر از آن جهت بیشتر صورت گرفته است که برخی از خاورشناسان مغرض و دشمن مکتب تشیع و به پیروی از آنان بعضی از نویسندگان مسلمان، ازدواج امام حسین (ع) با شاهزاده خانم ایرانی و انتساب خاندان رسالت به دودمان ساسانی را علت گرایش ایرانیان به اهل‎ بیت (ع) و در نتیجه پذیرش مکتب تشیع معرفی کرده‎اند و اعتقاد شیعیان را به حق الهی ائمه‎ اطهار (ع)، از بقایای اعتقاد قدیمی ایرانیان به «فره‎ ایزدی» پادشاه ساسانی دانسته‎اند زیرا پادشاهان ساسانی خود را آسمانی‌نژاد می‎دانستند و برای خود مقامی نیمه‌خدایی و فوق بشری قائل بودند و کیش زرتشت آن روزگار نیز این نوع تفکر را تأیید می‎کرد.

 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 8 آذر 1387برچسب:, :: 20:48 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

مدیریت مصرف اینترنت در تلفن همراه

 


مبلغ قبض تلفن همراهتان سر به فلک کشیده و وقتی با عصبانیت به این کابوس کاغذی نگاهی می‌اندازید، میزان مصرف اینترنت، برق از سرتان می‌پراند. ولی شما که این همه از اینترنت سیمکارت‌تان استفاده نکرده‌اید.


مدیریت مصرف اینترنت در تلفن همراه

درست است! اما شما ارتباطات پشت‌پرده و پنهانی برنامه‌های مختلف تلفن همراهتان را در نظر نگرفته‌اید. بسیاری از برنامه‌های اندرویدی از قابلیت به‌روزرسانی خودکار پشتیبانی می‌کنند و برخی دیگر همچون ابزار مدیریت ایمیل یا برنامه‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت برای بررسی رخدادهای جدید در سرویس کاربری شما اتصالات موقت و کوتاهی را به دفعات با سرورهای خود برقرار می‌کنند. این قبیل به‌روزرسانی‌ها و تکرار ارتباطات کوتاه مدت موجب می‌شود طی مدت یک ماه، پهنای باند محاسبه شده با پهنای باند مصرف شده اختلاف چشمگیری داشته باشد.

برای کنترل این ارتباطات و اعمال محدودیت در آنها یا غیرفعال‌کردن همه آنها، می‌توانید از این روش‌ها کمک بگیرید.

 

لطفاً برای آگاهی بیشتر  ادامه مطلب را مطالعه نمایید

 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 27 آبان 1392برچسب:پاتوق جوانان, علمی, اینترنت همراه, :: 21:43 :: توسط : محمد مهدی محسنی


فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:
امروز به برکت انقلاب اسلامی، ایمان و اعتقاد به ولایت فقیه، نیروی دریایی در تامین نیازهای دریایی به مرز خودکفایی رسیده است. سیاری افزود: هم اینک این نیرو به لحاظ ساخت تجهیزات، قطعه‌سازی و تعمیر و نگهداری به جایگاهی رسیده است که می‌تواند نیازهای دیگر ارگان‌های دریایی را نیز در این حوزه تأمین کند. وی به حرکت درآوردن ناو و زیرناوهای دریایی از سوی کارشناسان و متخصصان نیروی دریایی را از دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: تا قبل از انقلاب، نیروی دریایی چنین جایگاهی را نداشت.


ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 12 آبان 1398برچسب:پاتوق جوانان, نیروی دریایی, ارتش, دانشگاه امام خمینی, :: 22:45 :: توسط : محمد مهدی محسنی

به گزارش عرش نیوز ،دکتر نصیر دهقان، پزشک و پژوهشگر طب سنتی گفت: امروزه مسئله چاقی و اضافه وزن به دغدغه ای مهم و فراگیر در جامعه تبدیل شده به گونه ای که ماهانه چندین روش و یا داروی جدید معرفی می شود، اما گاهی بدن برای تغییر نیاز به یک خانه تکانی دارد و استفاده از گیاهان دارویی می تواند این شرایط را برای بدن ایجاد کند البته قبل از استفاده از آن ها بهتر است با پزشک درمانگر خود مشورت کنند.ی افزود: هر کس که به نوعی قصد کاهش وزن خود را دارد باید بتواند جلوی اشتهای کاذب و وسوسه خوردن غذاهای غیرضروری را بگیرد و با انجام ورزش های هوازی و مداوم، متابولیسم و سوخت و ساز بدن خود را افزایش داده و نظام چربی سوزی بدنشان را فعال تر کند بنابر این اینگونه می توان بدن را خانه تکانی کرد.
دهقان با اشاره به گیاهانی که در کاهش اشتها نقش دارند، تصریح کرد: زیره، رازیانه از گیاهان کاهش دهنده اشتها هستند و گیاهانی از جمله چای سبز، فلفل قرمز، شوید و سرکه گیاهان افزایش دهنده متابولیسم هستند.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 3 مهر 1392برچسب:, :: 21:28 :: توسط : محمد مهدی محسنی

افراد چاق همیشه یادآور رژیم های سرسخت و ضد چربی هستند. ولی به راستی آیا گونه ای از چربی هم وجود دارد که برای بدن انسان مفید باشد؟ جواب مثبت است، این ۴ ماده را بخورید که برایتان مفید است.

 ۱- شکلات تلخ

5-healthy-fats-you-need-02-sl.jpg

تقریبا نیمی از شکلات را چربی اشباع نشده تشکیل می دهد. ولی شکلات تلخ حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان می باشد که فشار خون را پایین می آورد و از قلب محافظت می کند.

 ۲-ماهی

5-healthy-fats-you-need-03-sl.jpg

غذاهای دریایی دارای امگا-۳ می باشند، که بهترین نوع چربی برای قلب و عروق محسوب می شود. مصرف ماهی به صورت ۲ وعده در هر هفته می تواند خطر حمله قلبی را تا ۳۶٪ کاهش دهد.

 ۳-زیتون

5-healthy-fats-you-need-04-sl.jpg

زیتون و روغن زیتون، هر دو حاوی مقادیر زیادی از چربی اشباع نشده اند و روغن زیتون پایه واساس رژیم مدیترانه ای محسوب می شود. تحقیقات نشان می دهد که زیتون می تواند از قلب در مقابل حملات حفاظت کند و به بدن در مقابله با دیابت کمک کند.

 ۴-کره بادام زمینی و خشکبار

5-healthy-fats-you-need-05-sl.jpg

مصرف روزانه کره بادام زمینی می تواند خطر ابتلا به نوع دوم دیابت را تا ۲۱٪ کاهش دهد، با این حال تحقیقات نشان داده است که مصرف روزانه خشکبار می تواند خطر بروز حمله قلبی را تا ۳۵٪ کاهش دهد.


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 2 مهر 1392برچسب:پاتوق جوانان , مطالب علمی, چربی های مفید, غذای سالم, زیتون, ماهی, :: 23:22 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 آجیل می‌‌تواند ترکیبات مختلفی داشته باشد. مثلاً آجیل شور که از پسته، تخمه کدو، تخمه ژاپنی، مغز بادام، مغز فندق و بادام هندی تشکیل شده است. البته بعضی‌ها بادام منقا را هم به این ترکیب اضافه می‌کنند. آجیل شیرین که مغز گردو، کشمش، توت خشک، مغز فندق، مغز پسته، مغز بادام و بادام هندی را شامل می‌‌شود، نوع دیگری از آجیل است. سومین نوع آجیل، آجیل چهار مغز است که از مغز بادام، مغز پسته، مغز فندق و بادام هندی تشکیل می‌‌شود. چهارمین نوع آجیل هم آجیلی است که امیدواریم برای ما خوش شانسی بیاورد؛ یعنی آجیل مشکل‌گشا که ترکیبی از مغز فندق، مغز پسته، مغز بادام، توت خشک، کشمش، نخودچی و نقل است.

فواید مغزها

ترکیب آجیل هرچه باشد، مجموعه‌‌ای از مغزها است که همگی فواید تغذیه‌‌ای بسیار زیادی داشته و سرشار از مواد مغذی هستند. چربی موجود در انواع آجیل از نوع اشباع‌ نشده است که کلسترول خون را پایین آورده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌‌دهد. چربی اغلب مغزها تا ۹۰ درصد از اسیدهای چرب اشباع‌ نشده تشکیل شده است.
آجیل‌‌ها سرشار از پروتئین، انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف هستند. ویتامین E و اسید آمینه آرژنین موجود در آجیل به حفظ سلامت رگ‌های خونی، کاهش فشار خون و پیشگیری از حملات قلبی کمک می‌کند. خوردن غذاهای حاوی ویتامین E ، از جمله آجیل، باعث کم شدن خطر ابتلا به سرطان می‌شود.

آنتی اکسیدان‌های موجود در آجیل‌‌ها از اکسید‌شدن و تخریب سلول‌ها و بروز بیماری‌هایی مانند دیابت هم جلوگیری می‌کنند. آجیل‌‌ها سرشار از فیبر هستند که این فیبرهای غذایی، هم به رفع یبوست کمک می‌کنند و هم با ایجاد احساس سیری، مانع از پرخوری می‌شوند. این فیبرهای غذایی در پیشگیری از سرطان روده بزرگ هم بسیار مفیدند. مطالعات نشان می‌‌دهند که مغزهای گردو، فندق، بادام، پسته، بادام‌زمینی و انواع تخمه، دستگاه دفاعی بدن را در مقابله با عوامل خارجی تقویت می‌کنند. پیشگیری از پوکی استخوان و بیماری‌های دوران پیری نیز از دیگر خواص آجیل‌ها است.

بودادن مغزها

آجیل هر ترکیبی داشته باشد همه ما انواع بوداده و طعم‌دار آن را به علت خوشمزه بودن ترجیح می‌‌دهیم. اما بو دادن در حقیقت چییست و چطور انجام می‌‌گیرد؟ بو دادن فرآیندی است که طی آن با استفاده از حرارت مستقیم و بدون استفاده از روغن و آب به عنوان انتقال دهندگان حرارت، مواد غذایی خشک و پخته می‌‌شوند.

بر خلاف دیگر روش‌های حرارت دهی و پختن خشک، بو دادن به منظور خشکاندن و پختن دانه‌ها (مثل گندم، ذرت و شاهدانه) و مغز دانه‌ها (مثل پسته و تخمه) استفاده می‌‌شود. در حین بو دادن دانه‌ها را کاملا مخلوط می‌‌کنند تا حرارت به صورت یکنواخت پخش شود. عمل بو دادن را در ماهی تابه‌های گود و دستگاه‌های مخصوص برشته‌سازی مثل آون توستر و مایکروویو انجام می‌‌دهند. فرآیند بو دادن در حقیقت یک عملیات شیمیایی است که ترکیب پروتئین‌های مواد غذایی را تغییر می‌‌دهد، این عمل باعث تغییر طعم و مزه دانه‌ها و مغزدانه‌ها می‌‌شود. همچنین برای خوشمزه‌تر شدن و طعم دادن به مغزها در حین بو دادن از آبلیمو، سرکه، نمک، شکر و زعفران استفاده می‌‌شود.
اما حرارت و اضافه کردن مواد طعم‌دار مختلف بر خواص مواد مغذی آجیل‌‌ها و قابلیت جذب این مواد مغذی تاثیر می‌‌گذارد.


اثرات منفی بودادن بر ارزش غذایی مغزها

در طی برشته نمودن دانه‌‌های آجیلی تغییرات حاصله در رنگ، طعم، بافت و ظاهر آنها ناشی از واکنش قهوه‌‌ای شدن غیر آنزیمی است. این فرآیند باعث از دست رفتن خواص آنتی‌اکسیدانی آجیل‌‌ها و کاهش قابلیت هضم پروتئین و از دست رفتن اسیدهای آمینه ضروری شده، و در نهایت منجر به کاهش ارزش تغذیه‌ای مغزها می‌‌گردد. همچنین بو دادن به واسطه همین واکنش قهوه‌‌ای شدن غیر آنزیمی، سبب افزایش رنگ دانه‌‌ها شده در نتیجه منجر به افزایش دلپذیری کلی فراورده می‌‌گردد اما به خاطر داشته باشید که همین عمل باعث تولید ترکیبات سرطانزا در مغزها می‌‌شود. به طور کلی می‌‌توان گفت بو دادن بر همه مواد مغذی مغزها، از چربی، قند و پروتئین گرفته تا ویتامین‌‌ها تاثیر منفی می‌‌گذارد.

تاثیر منفی بودادن بر چربی مغزها

برشته کردن باعث کاهش پایداری روغن مغزها و اکسید شدن این چربی‌‌ها می‌‌شود. در حقیقت در طی بو دادن از میزان غیر اشباع بودن چربی مغزها کاسته می‌‌شود در نتیجه این ترکیبات خاصیت ضد سرطانی، ضد پیری و محافظت کنندگی در برابر بیماری دیابت و سایر بیماری‌های مزمن را از دست می‌‌دهند. بودادن بسیاری از ویتامین‌های حساس به حرارت مانند ویتامین B2 و ویتامین C و ویتامین E موجود در مغزها را تا حد بسیار زیادی از بین می‌‌برد.

تاثیر منفی بودادن بر پروتئین مغزها

حرارتی که ضمن بو دادن مغزها به این مواد غذایی می‌‌رسد باعث از دست رفتن تعدادی از اسیدهای آمینه مفید شده و یا این اسیدآمینه‌‌ها را با یکدیگر ترکیب می‌‌کند، در نتیجه از قابلیت جذب آنها در بدن به شدت کاسته می‌‌شود؛ بنابراین می‌‌توان گفت بو دادن از ارزش پروتئینی مغزها می‌‌کاهد.

همچنین نمک که در ضمن بودادن برای طعم دار کردن مغزها به کار می‌‌رود، اثر مخربی بر بسیاری از اسید آمینه‌‌ها دارد به طوری که سیستئین، هیستیدین، آرژینین، متیونین و تیروزین، پس از برشته کردن و نمک زنی تقریبا به طور کامل از بین می‌‌روند. نکته دیگر اینکه آکریل آمید ترکیب سرطان‌زایی است که طی حرارت دادن از اسید آمینه آسپارژین تولید می‌‌شود.

تاثیر منفی بودادن بر ترکیبات قندی مغزها

بو دادن بر ترکیبات قندی مغزها هم موثر است؛ اگرچه بو دادن باعث کاهش محتوای قندهای ساده و مقدار کل قند در مغزها می‌‌شود و از این رو مصرف آجیل بو داده برای افراد دیابتی بهتر از مصرف آجیل خام است چون به این ترتیب قند خون را به آرامی افزایش می‌‌دهد اما در فرآیند بودادن مغزها، از مالتو دکسترین به عنوان ماده نگهدارنده استفاده می‌‌شود، این ترکیب قند بالایی داشته و قند خون افراد دیابتی را به آسانی بالا می‌‌برد در حالی‌که این افراد خود از علت بالا رفتن قند خون‌شان آگاه نیستند.

همچنین اگر به پرفشاری خون مبتلا هستید به محتوای نمک آجیل های بوداده توجه داشته باشید چون به راحتی می‌‌توانند فشار خون شما را بالا ببرند. صرف نظر از افراد دیابتی یا دچار پرفشاری خون، با توجه به توضیحات بالا و اثر منفی بودادن بر خواص مغزها و کاهش ارزش غذایی این مواد غذایی مفید، برای همه افراد بهتر است که آجیل خام را جایگزین آجیل بوداده کنند؛ همچنین به علت محتوای بالای انرژی مغزها، برای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی در مصرف مغزها میانه‌روی پیشه کنید.

 

 

 



ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 2 مهر 1392برچسب:پاتوق جوانان , مطالب علمی, سلامت, تغذیه, آجیل , مغز ها, :: 21:59 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

در گفتگوی زیر که حضرت یحیی علیه السلام با شیطان انجام داده به نکته مهمی اشاره شده که معمولا خیلی از ما ها نسبت به آن بی توجهیم.


در روایتی از امام رضا علیه السلام آمده است:
حضرت یحیی علیه السلام به شیطان گفت :آیا شده است که لحظه ای بر من تسلط یابی؟
پاسخ داد:نه ولی در تو خصلتی است (که من دوست دارم و )مایه تعجب من است
یحیی علیه السلام گفت:آن چیست؟
گفت:تو آدم پرخوری هستی ،پس هنگامی که غذا می خوری سنگین می شوی و همین امر باعث می شود که از قسمتی از نماز مستحبی و شب زنده داری باز بمانی
یحیی علیه السلام گفت :من با خدا عهد می بندم که از این پس غذای سیر نخورم تا خدا را ملاقات کنم
شیطان گفت:من نیز با خدا عهد می بندم که هرگز مسلمی را نصیحت نکنم تا خدا را ملاقات کنم
سپس خارج شد و بعد از این جریان به سوی او (یحیی )باز نگشت
امالی طوسی ص 338)
 

 


ارسال شده در تاریخ : جمعه 22 شهريور 1387برچسب:, :: 19:34 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 
مصرف سیب باعسل و شیر و همچنین مصرف بادام موجب افزایش حافظه می شود و به بقای مغز کمک می کند.

بادام دانه ای بسیار با ارزش برای افزایش حافظه است و به حفظ و بقای مغز نیز کمک می کند.

بهتر است بادام در طول شب خیسانده شده وبعد پوست آن را کنده و با عسل یا شیر مصرف کرد. مصرف سیب با عسل و شیر نیز موجب افزایش حافظه و قدرت تمرکز می شود.

موز در برخی منابع برای از بین بردن ضعف روحیه توصیه شده است. زیرا دارای برخی اسیدهای آمینه ضروری برای بدن است. جویدن و آهسته بلعیدن موز برای بهبود روحیه مناسب است.

فسفاتیدیل سرین و فسفاتیدیل کولین (لستین) موادی هستند که به تولید میانجیگر عصبی حافظه به نام استیل کولین کمک می کنند. در یک مطالعه، افراد مصرف کننده فسفاتیدیل سرین در آزمون های حافظه و یادگیری ۳۰ درصد امتیاز بیشتری داشتند. این مواد در تخم مرغ به مقدار قابل توجهی وجود دارد.
 



 
متولدین فروردین : سرخ

رنگ سرخ سبب شده تا متولدین فروردین به دفعات عصبانی شوند ولی به محض آن که شراره های خشم خاموش شد به سرعت تبدیل به آدم هایی شاد و بانشاط می شوند. متولدین فروردین افرادی آرمانگرا ٬ مصمم و با اراده هستند و از احساسات گرایی خوششان نمی آید .

هیچ کس نمی تواند مثل آنها قاطع و خشن باشد ولی در این حال کمتر کسی معصومیت و عاطفه آنها را دارد . آنها هرگز تحمل شکست را ندارند وبه گونه ای افراطی راجع به نتیجه نهایی هر چیز ٬ از عشق گرفته تا مسابقه فوتبال ٬ بسیار خوشبین هستند.آنها جنگجویان خوبی هستند و با مغز خود خیلی ماهرانه می جنگند. مخالفت دیگران و موانع و مشکلات برای آنها سرگرمی و مایه نشاط است و از آن لذت می برند . آنها هیچگاه منتظر موفقیت نمی نشینند بلکه با شتاب به سوی آن مید روند و به همین علت کمتر به دیگران وابسته اند

متولدین اردیبهشت: صورتی

متولدین اردیهشت خیلی به ندرت نگران می شود .هنگامی که کارها مطابق خواست او انجام نمی گیرد٬ اخم می کند اما عصبانی نمی شود ! خویشتن داری و صبر از صفات ذاتی رنگ درونی اوست و به مدد همین خصوصیات کارای خود را خیلی راحت انجام می دهد و چیزی نمی تئاند مانع او شود . وفاداری و صداقت نسبت به خانواده و دوستان از صفات بارز اوست .همچنین به شجاعت و دلاوری او باید مدال طلا داد چرا که هیچکس مثل او نمی تواند این همه از خود مقاومت نشان دهد. ممکن است سمج و لجوج باشد ولی بردباری او مثال زدنی است

 

ادامه مطالب را هم بخوانید...



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 20 شهريور 1392برچسب:, :: 1:21 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

 
گرفتگی هوای ماشین ناراحتی رایجی است که 20% افراد جامعه گرفتار آن هستند. خانم ها در این باره آسیب پذیرترند به طوری که احتمال ابتلا آنها 70% بیشتر از مردان است. بسیاری از کودکان 10 تا 12 ساله نیز از این مشکل رنج می برند.

علت ناراحتی
بیماری مربوط به گرفتگی هوای ماشین از جابجایی ادراک دیداری و مرکز تعادل واقع درگوش میانی ناشی می شود. این حالت ممکن است درصورت استفاده از هر وسیله نقلیه اتفاق بیفتد که البته بعضی وسایل مانند قطار ناراحتی کمتری را به همراه دارد. زمانی که موقعیت همان محرک چندین بار تکرار شوند می تواند کاهش یابد. همچنین شخصی که هنگام اولین تجربه سوار شدن به ماشین این حالت را تجربه می کند، پس از چندین بار ناراحتی کمتری را احساس می کند.


علائم گرفتگی هوای ماشین
کسالت،‌ سرگیجه،‌ حالت تهوع، سر درد، تعریق سرد، افزایش بزاق دهان،‌ خواب آلودگی و تنفس تند علائم مربوط به این مشکل هستند که ممکن است به استفراغ منجر شود. این حالات زمانی که بدن به حرکات وسیله نقلیه عادت کند یا وسیله متوقف شود برطرف خواهد شد. از آنجا که ممکن است استفراغ ادامه پیدا کند و به کمبود آب بدن بیانجامد، باید این علائم را هشداردهنده دانست.


اهمیت انتخاب بهترین صندلی در وسیله نقلیه
از آنجا که این مشکل مربوط به هماهنگی بین چشم و احساس جاذبه زمین است، انتخاب صندلی مناسب اهمیت بالایی دارد. راننده هیچ وقت دچار چنین ناراحتی نمی شود. نشستن درصندلی جلو به مسافر امکان می دهد که مناظر را از روبرو به طور واضح ببیند تا اینکه همه چیز از کنار او رد شوند. نشستن روی صندلی عقب چنین تصویری را به مسافر نشان می دهد.


کنترل تنفس؛ عامل مهم دیگر
کنترل تنفس روش طبیعی و مؤثری برای غلبه بر علائم ذکر شده است. در این شرایط فرد به چیز دیگری فکر می کند و حواسش معطوف حالت تهوع نمی شود و همچنین عملکرد بازدارنده استفراغ حین تنفس بسیار مهم خواهد بود. برای این منظور توصیه می شود درصورت امکان پنجره های ماشین باز باشد تا هوای تازه جریان داشته باشد.


گیاهان مؤثر در درمان حالت تهوع
- زنجفیل: زنجفیل یکی از گیاهان مفید در درمان حالت تهوع است. مطالعات بسیاری تاثیر پیشگیرانه و درمانی این گیاه را خصوصا به شکل پودر در حالت تهوع و استفراغ تایید می کنند. فواید آن همچنین در مورد تهوع خانم های باردار و کسانی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند نیز اثبات شده است.
امروزه کپسول های حاوی پودر زنجفیل در داروخانه ها وجود دارد. توصیه می شود 250 میلی گرم تا1 گرم از آن را یک ساعت قبل از حرکت وسیله نقلیه مصرف کنید. هر 4 ساعت یک بار آن را تکرار کنید تا علائم ناراحتی برطرف شود.
- نعنا تند: تحقیقات پزشکی گویای این است که نعنا تند می تواند حالت تهوع و سردرد مرتبط با مشکل گرفتگی هوای اتومبیل را تسکین می دهد. 2 تا 4 قطره روغن آن را همراه با کمی روغن گیاهی رقیق کرده و مصرف کنید. ابتدا با 2قطره شروع کنید تا بوی تند آن عادی شود. همچنین می توانید 1 قاشق سوپخوری برگ خشک نعنا را در 150 میلی لیتر آب به مدت 10 دقیقه بجوشانید. 3 تا 4 فنجان از این دمنوش را در روز بین غذا میل کنید.

 

 


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 17 شهريور 1392برچسب:پاتوق جوانان, علمی-آموزشی , گرفتگی هوای ماشین , تهوع, :: 23:14 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 
این روزها شنیدن این خبر که مردی بعد از ۴۰ سالگی صاحب نخستین فرزند خود شده است چندان عجیب نیست.
 
با اینکه در این مطلب از مردانی نام خواهیم برد که حتی در ۹۵ سالگی هم بچه‌دار شده‌اند اما حقیقت این است که پس از یک سنی، شانس پدر شدن بسرعت کاهش پیدا میکند. فکر می‌کنید این سن، چند سالگی است و شما خود در کدام سنید؟

این روزها شنیدن این خبر که مردی بعد از ۴۰ سالگی صاحب نخستین فرزند خود شده است چندان عجیب نیست. مشکلات اقتصادی و تغییر فرهنگ جامعه باعث شده بسیاری از مردان دهه سوم زندگی را برای تشکیل خانواده انتخاب کنند و تازه بعد از چند سال به فکر پدر شدن بیفتند.

 بسیاری از مردم تصور می‌کنند، مردان در سنین بالا هم برای بچه‌دار شدن مشکل ندارند و این خانم‌ها هستند که به‌دلیل شرایط فیزیکی خود باید تا قبل از رسیدن به سن یائسگی صاحب فرزند شوند اما تحقیقات نشان می‌دهد واقعیت غیراز این است.

سال گذشته خبری منتشر شد حاکی از این که یکی از بهترین و بزرگ‌ترین فوتبالیست‌های تاریخ در انتظار تولد نخستین فرزندش به سر می‌برد. ایران‌ناز نوشت: «دیگو مارادونا» بازیکن سابق تیم ملی آرژانتین، ۵۱ ساله از همسر ۳۴ ساله خود به نام «ورونیکا اوجدا» صاحب فرزند خواهد شد. البته مارادونا قبلا یک بار ازدواج کرده بود که حاصل آن ۲ دختر به نام‌های «دالما» و «جیانا»ست اما این خبر سؤالی را در ذهن بسیاری به‌وجود می‌آورد که مردان تا چه سنی می‌توانند صاحب فرزند شوند؟ آیا افزایش سن پدر شدن می‌تواند خطری برای کودکان به همراه داشته باشد؟ چه افراد مشهور دیگری بودند که بعد از ۵۰ سالگی طعم پدر شدن را تجربه کردند؟ پیرترین پدر تاریخ چه کسی بوده است؟ در ادامه مطلب سعی می‌کنیم به این سؤالات جواب بدهیم.

آیا پدر شدن محدودیت هم دارد؟

همه ما می‌دانیم که با افزایش سن مادر خطر احتمال بروز مشکلات ژنتیک بیشتر می‌شود که در نهایت می‌تواند منجر به سقط جنین شود، اما تا چند سال پیش پزشکان اطلاعات زیادی در مورد تاثیر سن پدر روی جنین نداشته‌اند. با اینکه تعداد مردانی که در سنین بالای ۳۰ سال برای نخستین بار پدر شدن را تجربه می‌کنند در حال افزایش است اما تحقیقات نشان می‌دهد این کار خطرهای جسمی و ذهنی را برای فرزندان آنها افزایش می‌دهد.

مطالعات نشان می‌دهد مردان در سنین بالا معمولا صمیمیت و ارتباط کمتری با کودکان خود دارند و در عین حال فرزندانشان هم بیشتر دچار بیش‌فعالی یا دیگر مشکلات روحی می‌شوند. آخرین بررسی‌های انجام شده توسط دانشمندان فرانسوی در سال ۲۰۰۸ اثبات کرد که مردان هم مانند زنان دارای یک زمان بیولوژیکی هستند. این بدان معناست که با افزایش سن احتمال بچه‌دار شدن آنها کاهش پیدا می‌کند. براساس شواهد احتمال بارداری موفق، درصورتی که مرد بالای ۳۵ سال باشد کم می‌شود و درصورتی که سن او بیش از ۴۰سال باشد این احتمال به‌شدت پایین می‌آید.

تا چند سالگی وقت هست؟

با اینکه مردانی حتی در ۹۵ سالگی هم بچه‌دار شده‌اند اما حقیقت این است که بعد از ۴۱ سالگی شانس پدر شدن به سرعت کاهش می‌یابد. بعد از ۴۵ سالگی وضعیت واقعا بدتر می‌شود و مردانی که تاکنون صاحب فرزند نشده‌اند، باید حتما در این مورد فکر کنند. در فاصله بین ۴۱ تا ۴۵ سال احتمال پدر شدن از ۶۰ به ۳۵ درصد کاهش پیدا می‌کند و همین موضوع نشان می‌دهد افزایش سن چه تاثیری روی کیفیت اسپرم‌ها دارد. افزایش سن پدر شدن خطرهای زیادی به همراه دارد که در ادامه به بعضی آنها اشاره می‌کنیم:

اوتیسم

آمارها نشان می‌دهد با افزایش سن پدر، احتمال ابتلا به بیماری اوتیسم در کودکان افزایش چشمگیری پیدا می‌کند. برای مثال کودکانی که از مردان بالای ۴۰ سال به دنیا می‌آیند با احتمال ۶ برابر بیشتر از کودکانی که پدر زیر ۳۰ سال دارند ممکن است به این بیماری دچار شوند. این موضوع اثبات می‌کند مردان هم دارای یک ساعت بیولوژیکی هستند.

شیزوفرنی، سندرم دوقطبی و ناهنجاری‌های مادرزادی نادر

هرقدر سن پدران بیشتر شود احتمال ابتلا به سندرم‌هایی مانند کوتولگی یا achondroplasia بیشتر می‌شود. این بیماری یک نوع ناهنجاری ژنتیک است که روی رشد استخوان‌ها اثر گذاشته و حاصل آن کودکانی بسیار کوتاه با دست و پاهایی کوچک است که قدشان از ۱۲۰ سانتی‌متر تجاوز نمی‌کند. چندی پیش محققان کلمبیایی هم به این نتیجه رسیده‌اند که مردان بالای ۵۰ سال با احتمال سه‌‌برابر بیشتر از مردان زیر ۲۵ سال ممکن است صاحب کودک مبتلا به شیزوفرنی شوند.

بطور کلی تخمین زده می‌شود از هر چهار کودک مبتلا به شیزوفرنی، یک نفر به‌دلیل بالا بودن سن پدر به این بیماری دچار شده است. اگر مردان هنگام پدر شدن بالای ۵۰ سال داشته باشند، احتمال جهش ژنتیک در فرزندان آنها تا ۱۰ برابر بیشتر از مردان زیر ۳۰ سال رخ می‌دهد. این جهش‌ها ممکن است نتایج غیرقابل پیش‌بینی به همراه داشته باشد و حتی باعث تغییر شکل عجیب جنین شوند.

سندرم داون

هر‌قدر یک مرد زمان پدر شدن را به تاخیر بیندازد، به همان اندازه هم نقص‌های موجود در اسپرم او بیشتر می‌شود. محققان دانشگاه بارسلونا متوجه شدند بعد از ۳۰سالگی به ازای هر ۱۰ سال افزایش سن پدر، احتمال ابتلای فرزند او به سندرم داون ۱۱٫۵ درصد بیشتر می‌شود. به‌نظر دانشمندان نتایج این نوع تحقیقات اهمیت بسیار زیادی دارد و مردم باید حتما هنگامی که برای داشتن فرزند تصمیم می‌گیرند به این موارد توجه داشته باشند.

بهترین زمان بچه‌دار شدن برای زنان ۲۰ سالگی و برای مردان ۲۵ سالگی است، زیرا در آن دوره سلول‌های اسپرم و تخمک بهترین کیفیت را دارند. از دیگر بیماری‌هایی که فرزندان پدران پیر را تهدید می‌کند می‌توان به سرطان پروستات، سرطان سیستم عصبی، سندرم آپرت، تغییر شکل غیرعادی جمجمه، دست‌ها یا پاها، سندرم مارفان که باعث ایجاد نقص در چشم‌ها، استخوان‌ها و قلب می‌شود، اشاره کرد.

مرگ زودرس

کودکانی که از پدران سن بالا متولد می‌شوند با احتمال دو برابر بیشتر ممکن است قبل از رسیدن به سنین جوانی جان خود را از دست بدهند. اگر سن پدر بالای ۴۵ سال باشد احتمال مرگ فرزندش قبل از ۱۹ سالگی تا صد درصد بیشتر از مردی است که در فاصله بین ۲۰ تا ۳۰ سالگی صاحب فرزند شده است. در گذشته همه، مشکلات و نقص‌های بارداری را متوجه مادر می‌دانستند اما امروزه مشخص شده نقش پدر هم در این میان بسیار زیاد و حتی در بعضی موارد همه مشکلات به گردن پدر است.

تولد پیش از موعد

همه می‌دانیم که بالا بودن سن مادر، احتمال زایمان زودتر از موعد طبیعی را افزایش می‌دهد اما تحقیقات دانشمندان دانمارکی نشان می‌دهد سن پدران هم در این اتفاق بی‌تاثیر نیست. همان طور که گفتیم بالا بودن سن پدر ناهنجاری‌های ژنتیک در نوزاد به‌وجود می‌آورد و همین عامل می‌تواند روی زمان رشد طبیعی آن و حتی زمان زایمان تاثیر‌گذار باشد.

خطرهایی که فرزند مارادونا را تهدید می‌کند:

ابتلا به اوتیسم با احتمال ۶برابر بیشتر
ابتلا به شیزوفرنی با احتمال ۳ برابر بیشتر
احتمال جهش ژنتیک تا ۱۰ برابر بیشتر
ابتلا به سندرم داون با احتمال ۲۰ درصد بیشتر
مرگ زودرس قبل از ۱۹ سالگی با احتمال ۱۰۰ درصد بیشتر

چارلی چاپلین پدر ۱۱ فرزند

«چارلی چاپلین» متولد سال ۱۸۸۹ بازیگر، کارگردان، آهنگساز و یکی از بزرگ‌ترین هنرمندان طول تاریخ سینما به حساب می‌آید. او قبل از جنگ جهانی اول تبدیل به مشهورترین ستاره سینما در جهان شد و تا آخرین سال‌های عمر هم به فعالیت هنری خود ادامه داد. چارلی در طول زندگی‌‌اش ۴ بار ازدواج کرد که حاصل این ازدواج‌ها ۱۱ فرزند بود. آخرین فرزند او در سال ۱۹۶۲ و زمانی که او ۷۳ ساله بود به دنیا آمد.

مایکل داگلاس اولین فرزند در ۵۴ سالگی

«مایکل داگلاس» بازیگر و فیلمساز ایالات متحده متولد سال ۱۹۴۴ میلادی است. او تا کنون ۳ جایزه گلدن گلوب و ۲ جایزه اسکار را از آن خود کرده است. این هنرمند در سال ۲۰۰۰ با «کاترین زتا جونز» ازدواج کرد و دو بار در ۵۴ و ۵۷ سالگی صاحب فرزند شد.

اریک کلاپتون ۶۰ سالگی و اولین فرزند

«اریک پاتریک کلاپتون» آهنگساز و گیتاریست انگلیسی است. این هنرمند که در سال ۱۹۴۵ متولد شده از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین نوازندگان گیتار در تمام دوران به شمار می‌آید. او چند بار در رده بندی‌های مختلف به‌عنوان یکی از بهترین نوازندگان گیتار در طول تاریخ معرفی شده است. این هنرمند تا کنون چند بار ازدواج کرده و آخرین بار در سال ۲۰۰۵ و در ۶۰ سالگی صاحب فرزند شده است.

آنتونی کوئین دوازدهمین بچه در ۸۱ سالگی

«آنتونی کوئین» که بازیگر اهل ایالات‌متحده است در زمینه نویسندگی و نقاشی هم فعالیت‌هایی داشته. این هنرمند در سال ۱۹۱۵ متولد شد و در بسیاری از فیلم‌های موفق و پرفروش درخشید. این هنرمند تا کنون دو بار برنده جایزه اسکار شده و در نهایت در سال ۲۰۰۱ از دنیا رفت. آنتونی در طول زندگی خود چند بار ازدواج کرد و در مجموع صاحب ۱۲ فرزند شد. او آخرین بار در ۸۱ سالگی پدر شد.

پابلو پیکاسو پدر شدن در ۶۸ سالگی

پابلو روئیز پیکاسو نقاش، طراح صحنه، پیکرتراش اسپانیایی و یکی از برترین و تاثیرگذارترین هنرمندان سده ۲۰ میلادی بود.این نقاش و مجسمه‌ساز اسپانیایی با خلق آثار خود، گام مهمی در هنر مدرن برداشت. او در کار کردن با رنگ روغن، آبرنگ، زغال چوب، مداد و جوهر بسیار توانا بود و با ایجاد آثاری در مکتب «کوبیسم»، استعداد بی‌نظیر خود را به بهترین شکل به جهانیان نشان داد. پیکاسو آخرین بار در ۶۸سالگی صاحب فرزند شد.

 
جک نیکلسون پدر ۷۵ ساله، فرزند ۱۸ ساله

«جک نیکلسون» هنرمند، کارگردان، فیلمساز و نویسنده که اهل ایالات‌متحده است، در سال ۱۹۳۷ به دنیا آمد. او تا کنون ۱۲ بار برای دریافت جایزه اسکار نامزد شده و از این لحاظ بعد از مریل استریپ دومین هنرمند رکورددار به حساب می‌آید. جک آخرین بار در ۵۷ سالگی صاحب فرزند شده است.

لری کینگ ۸ بار ازدواج و پدر شدن در ۶۸ سالگی

شاید زمانی که نام اجرای تلویزیونی به میان می‌آید ذهن بسیاری از مردم برای نخستین بار سراغ «لری کینگ» می‌رود. لری یکی از مشهورترین مجریان تلویزیونی است که درسال ۱۹۳۳ متولد شد و اکنون ۷۹ ساله است. کینگ نخستین بار در ۵۱ سالگی طعم پدر شدن را احساس کرد و آخرین بار در سال ۲۰۰۰ و در زمانی که ۶۸ ساله بود صاحب فرزند شد. لری کینگ تا کنون هشت بار ازدواج کرده است.

پیرترین پدران جهان

رکورد پیرترین پدر جهان در اختیار یک مرد هندی است که با وجود داشتن ۹۶ سال به تازگی صاحب فرزند شده است. «رامجیت راگاو» ۲ سال پیش هم این رکورد را شکسته بود و در ۹۴ سالگی صاحب یک پسر شده بود. با وجود آنکه «رامجیت» به‌خودش قول داده بود بیش از یک بار صاحب فرزند نشود اما ۲ سال بعد او و همسر ۵۴ ساله‌اش ورود یک پسر دیگر را به خانواده خود جشن گرفتند. آقای رامجیت تا کنون دو بار ازدواج کرده است. او با همسر دوم خود ۲۵ سال بعد از مرگ همسر اولش ملاقات کرد.

البته رکوردهای نزدیک به رامجیت هم در کتاب گینس ثبت شده است. برای مثال «لس کولی» در سال ۱۹۹۲ و زمانی که ۹۲ سال و ۱۰ ماه از عمرش می‌گذشت صاحب یک پسر شد. این مرد فقط ۴ ماه مانده به جشن تولد ۱۰۰ سالگی‌اش جان خود را از دست داد.در سال ۲۰۰۶ هم یک کشاورز هندی با وجود آنکه ۸۸ سال از عمرش می‌گذشت از همسر ۴۵ ساله خود صاحب دوقلو شد. «ویرمارام جات» که گیاهخوار بود در طول زندگی‌اش هیچگاه سیگار نکشیده و به هیچ عنوان سراغ مشروبات الکلی نرفته بود. او هر روز مسافت زیادی را پیاده‌روی می‌کرد و از زمان کودکی شیر تازه می‌خورد. در سال ۲۰۰۷ یک کشاورز هندی در سن ۹۰ سالگی صاحب بیست و یکمین فرزند خود شد. «نانو رام جوگی» تا آن زمان چهار بار ازدواج کرده بود که حاصل آن ۱۲ پسر و ۹ دختر و ۲۰ نوه بود. در آن زمان این مرد اعلام کرده بود که تصمیم دارد تا ۱۰۰سالگی باز هم فرزندان دیگری داشته باشد.



ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 17 شهريور 1392برچسب:پاتوق جوانان, آموزشی, بارداری, فرزند, پدرشدن, :: 22:28 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

در سال تحصيلي جديد حتما برنامه اي براي افزايش سلامت بدنتان بريزيد تا بتوانيد بيشترين كارايي را داشته باشيد و هنگام خواندن مطلب هاي درسي تان چيزهاي مهم را راحت تر به خاطر بسپاريد.
 
دانشمندان در جديدترين يافته هاي خود نشان دادند نوشيدن آب در صبح قبل و يا بعد از صبحانه ضريب هوشي و قدرت يادگيري مغز را تا 40 درصد افزايش مي دهد.  
 
بررسي ها نشان مي دهند آب باعث متمركز شدن ذهن شده و باعث مي شود تا اكسيژن بيشتري به مغز برسد.  
 
البته آب نبايد بيش از حد سرد باشد نوشيدن آب با دماي ملايم مانند آب شير فوايد بيشتري دارد زيرا سلول هاي بدن با دماي مناسب آب قادرند تا سوخت و ساز بيشتري را انجام دهند.  
 
نوشيدن آب براي دانش آموزان و دانشجويان قبل ازخارج شدن از منزل كمك مي كند تا در طول روز و هنگام يادگيري درس خسته نشوند و ذهنشان هميشه آماده يادگيري مطلب جديد باشد. 
 


 



 
- مصرف روزانه عناب از بروز بيماري زكام و سرماخوردگي پيشگيري مي كند.
 
- مصرف روزانه عناب از بروز بيماري زكام و سرماخوردگي پيشگيري مي كند.
عناب داراي آب، پروتئين، چربي مواد معدني و آهن، كربوهيدرات، ريبوفلاوين، نياسين، ويتامين C و كاروتن است.

- پوست درخت عناب در جلوگيري از خونريزي مؤثر و ميوه آن، خون را تصفيه و به هضم غذا كمك مي كند.
- مصرف روزانه (يكبار) آب تازه ميوه عناب همراه با فلفل براي جلوگيري از سرماخوردگي و آ‌نفلوانزا بسيار مفيد است.

- همچنين، پوست اين درخت در رفع اسهال، اسهال خوني و گاز معده بسيار مؤثر و دم كرده پوشش دروني پوست درخت به عنوان مسهل براي درمان يبوست مصرف مي شود.

- دم كرده برگ تازه آن همراه با نمك و غرغره آن براي گلودرد، التهاب دهان و خونريزي لثه مفيد و ضماد برگ آن براي بيماري هاي پوستي مانند جوش ها، دمل هاي بزرگ، ورم هاي چركي و حتي گل مژه مؤثر است.

شايان ذكر است، ضماد برگ عناب همراه با آب ليمو در درمان نيش عقرب نيز استفاده مي شود.
همچنين، دم كرده برگ آن به عنوان شوينده زخم و عفونت ها استفاده مي شود.
خمير برگ اين گياه موجب تقويت و افزايش رشد موها و پيشگيري از سفيدي مو مي شود.
ب


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 13 شهريور 1392برچسب:پاتوق جوانان, خواص دارویی عناب ، زكام ، عقرب گزیدگی, :: 23:10 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 
 
دکتر حسن اکبری با اشاره به اینکه معده روی غذا چند عمل مهم انجام می‌دهد، گفت: مصرف آب و مایعات خنک هنگام صرف غذا موجب ایجاد اختلال در مرحله هضم غذا می‌شود.
 
نوشیدن آب در حین غذا عامل اصلی ابتلا به نفخ
 
وی با بیان اینکه ایجاد نفخ از مشکلاتی است که با نوشیدن آب هنگام صرف غذا ایجاد می‌شود، گفت: اولین مرحله هضم غذا سایش با فشار زیاد از طریق عضلات صاف و چین‌های سطح معده و پرزهای آن است که این فرآیند با مصرف آب و مایعات سرد به علت اتساع معده خنثی ‌شده در نتیجه مواد غذایی هضم نشده وارد روده‌ها می‌شود و ایجاد نفخ شدید می‌کند.
 
این متخصص آسیب شناسی در ادامه افزود: اثر اسید هیدروکلریدریک معده بر غذاهای خورده شده باعث تجزیه مولکول‌های بزرگ به مولکول‌های کوچک قابل جذب برای سلول‌ها می‌شود، این فرآیند با مصرف آب و مایعات سرد مابین غذا خوردن به علت خنثی سازی اسید، مهار می‌شود و در نتیجه مولکول‌های بزرگ غیرقابل جذب وارد روده‌ها شده این مواد در روده بزرگ توسط باکتری‌ها مصرف می‌شود و ایجاد نفخ شدید می‌کند.
 
چرا نباید بین غذا آب بخوریم؟
 
دکتر اکبری با تاکید بر اینکه نوشیدن آب یا مایعات سرد مابین غذا موجب کاهش درجه حرارت معده و اختلال عملکرد واکنش‌های شیمیایی اسید معده و آنزیم‌های مختلف معده می‌شود، گفت: در این حالت غذای خورده شده به‌درستی هضم نمی‌شود و موجب هضم این مواد توسط میکروب‌های روده بزرگ شده نفخ شکم را تشدید می‌کند.
 
وی همچنین یادآور شد: اسید معده و آنزیم‌های هضم کننده پروتئین‌ها، چربی‌ها و قندها با مصرف آب و مایعات خنک در بین غذا رقیق می‌شود در نتیجه عملکرد این مواد کاهش یافته و هضم کامل به خوبی صورت نمی‌گیرد.
 
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: برای جذب آهن، ویتامین C و بسیاری از ویتامین‌ها و مواد مکمل، محیط اسیدی معده مناسب است اما نوشیدن آب هنگام صرف غذا موجب بهم خوردن این محیط شده و بدن از جذب این مواد بسیار مهم محروم می‌ماند.
 
 
دکتر اکبری با اشاره به اینکه کاهش انرژی سلولی موجب کاهش قدرت هضم و جذب مواد غذایی در معده و روده‌ها می‌شود، تصریح کرد: کاهش انرژی سلولی در سلول‌های سطح معده و روده‌ها و همچنین سلول‌های عضلانی جدار معده و روده در اثر کاهش دمای محیط از ۳۷ درجه سانتی‌گراد که بهترین دما برای بالاترین عملکرد این سلول‌ها است در نتیجه کاهش انرژی سلولی، تنبلی روده‌ها و به دنبال آن یبوست مزمن بروز می‌کند که به‌عنوان مادر بیماری‌ها است، این عارضه در اثر مصرف آب در بین غذا به‌وجود می‌آید، نوشیدن آب مابین غذا میزان تولید انرژی در بدن را نیز کاهش می‌دهد.
 
این محقق و مدرس طب اسلامی ایرانی با بیان اینکه فقر انرژی در هر سلول بدن می‌تواند موجب بیماری آن سلول شود، خاطرنشان کرد: چنین پدیده‌ای در سیستم ایمنی بدن باعث عدم شناخت سیستم ایمنی از عوامل آسیب رسان یا عدم شناخت سلول‌های خودی از بیگانه شده و می‌تواند ریشه بسیاری از بیماری‌های نئوپلاستیک یا سرطانی یا بیماری‌های خود ایمنی مانند بیماری «MS» شود.


ارسال شده در تاریخ : جمعه 8 شهريور 1392برچسب:پا توق جوانان,پیشگیری, معده, :: 12:52 :: توسط : محمد مهدی محسنی
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 133
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 391
بازدید ماه : 5139
بازدید کل : 194316
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی