پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

افسران - یه مدیــنه، یه بقیعـــه... یه امامی که حـــرم نداره
دلم هوای بقیع دارد و غم صادق
عزا گرفته دل من ز ماتم صادق
دوباره بیرق مشکی به دست دل گیرم
زنم به سینه که آمد محرم صادق
سلام من به بقیع و به تربت صادق
سلام من به مدینه، به غربت صادق.............
شهادت امام جعفر صادق علیه السلام بر تمامی شیعیان تسلیت ..........
آقا به جان مادرت ما را دریاب ..
 

ارسال شده در تاریخ : 26 مرداد 1394برچسب:, :: 23:5 :: توسط : محمد مهدی محسنی

افسران - عکس خانوادگی
من و بابا و مامانیم همین الان یهویی............... بچه ها ببخشید برا خودمم زجر آوره ............اینجا سوریه است
 
 

ارسال شده در تاریخ : 26 مرداد 1394برچسب:, :: 23:5 :: توسط : محمد مهدی محسنی

افسران - قابل
این "کدخدا"ی "قابل اعتماد" دیوانه ای بیش نیست

ارسال شده در تاریخ : 26 مرداد 1394برچسب:, :: 23:5 :: توسط : محمد مهدی محسنی

افسران - تصویر نوشته های زیبا

ارسال شده در تاریخ : 26 مرداد 1394برچسب:, :: 23:5 :: توسط : محمد مهدی محسنی

نوع گريم و لباس‌هاي بازيگران نمايشنامه «پينوكيا» آنقدر زننده و غيرقابل توجيه است كه هيچ تفاوتي نسبت به اجراي همين نمايش توسط بازيگران غيرمسلمان و در كشوري غير از كشور خودمان- كه رعايت حدود و الزامات شرعي واجب و ضروري نيست- ندارد.

صراط: نمايش «پينوكيا» نوشته «استفانو بنني» نويسنده، شاعر و روزنامه‌نگار ايتاليايي، پنج‌شنبه(15 مرداد) به كارگرداني شهره سلطاني در تماشاخانه ايرانشهر و البته با گريم و ظاهر زننده بازيگران زن حاضر در آن روي صحنه رفت.

اين نمايشنامه به تبع اينكه خالقي اروپايي و مشخصات ايتاليايي به اسم «استفانو بنني» دارد، طبيعي است كه فضا و ميزانسن‌هايي با رويكرد و جهان‌بيني خالقش داشته باشد. اما نوع گريم و لباس‌هاي بازيگران اين نمايشنامه آنقدر زننده و غيرقابل توجيه است كه هيچ تفاوتي نسبت به اجراي همين نمايش توسط بازيگران غيرمسلمان و در كشوري غير از كشور خودمان- كه رعايت حدود و الزامات شرعي واجب و ضروري نيست- ندارد. استفاده بازيگران زن اين تئاتر از كلاه‌گيس‌هايي به شدت طبيعي! و نوع پوشش ظاهريشان آنقدر طبيعي است كه واقعي به نظر مي‌رسند! سياوش طهمورث چند وقت پيش ضمن ابراز انتقاداتي درباره حوزه مديريتي تئاتر كشورمان گفته بود «در اين چند سال اخير برخي از دوستان به اسم كار مدرن مزخرفاتي روي صحنه مي‌برند كه شرم‌آور است.

شما اول مدرنيته را تعريف كن بعد كار مدرن انجام بده.» گذشته از نكات درست و دقيقي كه در اظهارات طهمورث وجود دارد، مي‌توان همين گفته وي را با شمايل اجراي نمايشي مثل «پينوكيا» و ظاهر غلط‌انداز و زشت بازيگران زن اين نمايشنامه تطبيق داد. البته استفاده از اين نوع گريم و ظاهر در چند وقت اخير كه ظاهراً يك كشف جديد! براي بستن دهان قانون و منتقدان محسوب مي‌گردد، مصاديق و نمونه‌هاي بسيار زيادي در حوزه تئاتر و ظاهر بازيگرانش به خصوص بازيگران زن پيدا كرده است. در اين نمايش شهره سلطاني و پرستو گلستاني به عنوان دو بازيگر زن حاضر در نمايش سعي كرده‌اند آنقدر ظاهري شبيه به اصل نمايش بگيرند كه فراموش كرده‌اند قرار است اين كار براي مخاطب ايراني و در كشور ايران اسلامي روي صحنه برود و اجرا شود!
 

قبح‌شكني در تئاتر به اسم گريم +عکس

منطق اين استدلال تعميم و تبيين داشتن نگاه دگم نسبت به نمايشنامه‌هاي خارجي نيست. بلكه منظور اين است كه وفاداري به متن بسيار مهم‌تر است و ارجحيت دارد به ظاهرسازي! چه اينكه اگر قرار باشد بگوييم در اين نمايش از كلاه‌گيس‌هايي استفاده شده كه فرقي با موهاي واقعي بازيگر زن نمايشنامه ندارد! مي‌شود از فردا ديگر خانم‌هاي جامعه نيز با به سر كردن كلاه‌گيس و به بهانه اينكه گريم و پيرايش است به خيابان‌ها بيايند! نكته اينجاست كه متأسفانه به اسم تئاتر در برخي از سالن‌هاي نمايش متعلق به زير مجموعه‌هاي وزارت ارشاد، كارهايي روي صحنه مي‌رود كه انگار غايت و هدفي جز تقليد و بازتوليد رفتارهاي خلاف اخلاق و شرع موجود در نمايشنامه آن هم به اسم وفاداري به متن و چنين بهانه‌هاي بلاوجهي نداشته و ندارد.


ارسال شده در تاریخ : 26 مرداد 1394برچسب:, :: 22:56 :: توسط : محمد مهدی محسنی

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) گفت: ما در این دانشگاه ترجمه متون خارجی را تا حدود زیادی تعلیق کردیم و در راستای اهداف آموزشی خود سعی داریم بیشتر از تجربیات پیشکسوتان دفاع مقدس استفاده کنیم.

 امیر سرتیپ دوم ولی وند، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) در مراسم گرامیداشت هشتادمین سالگرد تأسیس این دانشگاه گفت: ما در این دانشگاه ترجمه متون خارجی را تا حدود زیادی تعلیق کردیم و در راستای اهداف آموزشی خود سعی داریم بیشتر از تجربیات پیشکسوتان دفاع مقدس استفاده کنیم.

به گزارش روابط عمومی ارتش، او در ادامه با بیان اینکه تلاش ما بر این بوده که اعتبار علمی دافوس را افزایش داده و جایگاه آن را ارتقا بدهیم، افزود: به لطف خداوند و با همت و تلاش استادان و دانشجویان این دانشگاه و حمایت سلسله مراتب فرماندهی، دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش از طرف وزارت علوم و سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان یکی از مطمئن ترین و سالم ترین دانشگاه های کشور شناخته شده است.

وی در ادامه افزود: در مسیری که گام برداشته ایم سعی کرده ایم اصلاحاتی را در روند آموزشی دانشگاه بر مبنای نیاز واقعی صحنه جنگ و نبرد ایجاد نماییم.
فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در ادامه گفت: البته ما از علم و تحصیل دانش آموختگان دانشگاه های خارج از کشور و نیز دانشجویانی که از ایران به کشورهای دوست مانند پاکستان، چین، روسیه، مالزی و عمان اعزام می شوند نیز بهره لازم را می بریم.

وی همچنین گفت: ما در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش از اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور به خوبی استفاده نموده و سعی در توسعه فضاهای آموزشی و پشتیبانی آموزشی دافوس داریم.

در پایان این مراسم از فرماندهان اسبق و پیشکسوتان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش تقدیر به عمل آمد.        

امیر ولیوند در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: طی 2 سال اخیر گروه جنگال و سایبری با توجه به تغییرات صحنه نبرد طراحی شده و پژوهشکده عالی جنگ نیز در سال گذشته مصوب شد که تاثیر زیادی در رشد علم و حوزه نظامی‌گری دافوس خواهد داشت.


ارسال شده در تاریخ : 26 مرداد 1394برچسب:, :: 22:56 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با بیان اینکه آسمان ایران امن‌ترین آسمان جهان است، گفت: پدافند هوایی ایران گوش به فرمان مقام معظم رهبری و کاملاً آماده است.

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در مراسم یادواره 141 شهید والامقام در مسجد جامع کلاچای با اشاره به جنگ تحمیلی ایران اظهار کرد: شهدا با نثار جان خود در دوران هشت سال دفاع مقدس اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور در اختیار دشمن قرار گیرد.

وی با بیان اینکه جوانان امروز، در دوران انقلاب و دفاع مقدس حضور نداشته ‌اند، افزود: باید تلاش کنیم اهداف و آرمان‌های شهدا، امام راحل و انقلاب را به نسل جوان منتقل کنیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) خون شهدا را موجب آمرزش گناهان آنها دانست و متذکر شد: شهدای ما داغ بر دل خانواده‌های خود نیستند بلکه مرهمی بر دل تمام ملت ایران و داغ بر دل ننگین آمریکا و صهیونیسم هستند.

اسماعیلی با تصریح بر اینکه امروز ایران توانسته روی پای خود بایستد و صاحب موشک‌های دوربرد و رادارهای قوی برای رصد دشمن شود، گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس، دشمنان انقلاب حاضر نبودند حتی سیم خاردار به ایران بفروشند اما امروز قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به چشم می بینند.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران محکم پشت رهبر خود ایستاده است، خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایش‌های مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) به آمریکا خوشبین نیستیم و باید هوشیارانه عمل کنیم.

او با اشاره به اینکه در دوران جنگ تحمیلی، پدافند هوایی در کشور تشکیل شده بود، متذکر شد: پدافند هوایی در عملیات والفجر هشت بیش از 80 فروند هواپیما و بالگرد دشمن را سرنگون کرد.

اسماعیلی تصریح کرد: برای حفظ ارزش‌های اسلامی و دینی خون دادیم و ثابت کردیم که پای حفظ خاک کشور عزیزمان محکم و قدرتمندانه ایستاده‌ایم و به کسی باج نمی‌دهیم.

وی با بیان اینکه استکبار و دشمنان انقلاب از حضور گسترده مردم ایران در مناسبت‌های مختلف اجتماعی و دینی هراس دارند، افزود: دشمن برای نابودی ارزش‌های اسلام سرمایه‌گذاری‌های سنگینی کرده و با جنگ فرهنگی و راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی متفاوت، جوانان ما را مشغول و از ارزش دینی دور می‌کند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) با تاکید به حفظ فرهنگ سنتی، اسلامی و ایرانی گفت: شهدا با صبر و مقاومت و پیروی از ولایت فقیه در مقابل دشمنان ایستادگی کردند تا فضایل در کشور نهادینه و رذایل گذشته به فنا سپرده شود.

وی خانواده‌های شهدا را سربازان واقعی امام زمان (عج) خواند و خاطرنشان کرد: خانواده‌های شهدا با صبر و پایداری خود، جنگ نرم را اداره می‌کنند.

اسماعیلی، پدافند هوایی را به معنای غافلگیری دشمن بدون دیده شدن دانست و اضافه کرد: به برکت خون شهدا هر روز بر عزت، آبرو و قدرت انقلاب اسلامی ایران افزوده می شود.

وی با اشاره به اینکه امروز می‌توانیم تهدیدها را در تمام ابعاد زمینی، هوایی و دریایی رصد کنیم، گفت: اگر دشمن بخواهد به سرزمین ما تجاوز کند توسط نیروهای مسلح ایران اسلامی تودهنی محکمی خواهد خورد و در این رابطه پدافند هوایی کشور گوش به فرمان مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و کاملاً آماده است به نحوی که امروز به برکت وجود پدافند هوایی، آسمان جمهوری اسلامی ایران یکی از امن‌ترین آسمان‌های جهان است


ارسال شده در تاریخ : 26 مرداد 1394برچسب:, :: 22:56 :: توسط : محمد مهدی محسنی

ناوگروه ایرانی به همراه ناوشکن دماوند در سال جاری به روسیه می‌رود.
دریادار سیاری: اعزام ناوگروه ارتش با پیام صلح و دوستی به آبهای روسیه در آینده نزدیک

در پی حضور ناوگروه کشور روسیه در منطقه چهارم دریایی ارتش جمهوری اسلامی در بندر انزلی که طی روزهای اخیر صورت گرفت، روسها نیز از نیروی دریایی ارتش ایران برای حضور در این کشور دعوت به عمل آورده‌اند.

بنا بر این دعوت روس‌ها، قرار است در آینده نزدیک ناوگروهی از جمهوری اسلامی ایران به بندر آستراخان این کشور اعزام شود.

در همین رابطه، امیر افشین رضایی‌حداد فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش از اعزام ناوشکن دماوند در قالب ناوگروه اعزامی به روسیه خبرداد.

ناوشکن دماوند به عنوان جدیدترین ناوشکن بومی ایران در خلال حضور ناوگروه روسی در انزلی نیز در انجام تمرین مشترک دریایی با شناورهای رزمی روسیه در دریای خزر شرکت داشت.

ناوشکن دماوند بهمن سال گذشته با حضور امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در دریای خزر عملیاتی شد.

ناوشکن«دماوند»به روسیه‌می‌رود+عکس

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: هر ناوگروهی به کشور ما می‌آید ما نیز ناوگروهی را به آن کشور می‌فرستیم که در خصوص روسیه نیز به همین گونه است.

سیاری تاکید کرد: در این ماموریت‌ها ناوهای بروز و جدید نداجا شرکت خواهند کرد تا توان متخصصین ایرانی را در ساخت شناورهای بزرگ به جهان نشان دهیم.

ناوگروه روسیه روز 18 مردادماه در قالب 2 ناو رزمی وارد آبهای کشورمان شد و روسها طی 3 روز از برخی قسمت‌های ناوگان شمال کشورمان بازدید کردند.

پیش از این نیز ناوگروهی از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تیرماه سال 1392 با اعزام به آب های سرزمینی کشور روسیه در بندر آستراخان پهلو گرفته بود.


ارسال شده در تاریخ : 26 مرداد 1394برچسب:, :: 22:56 :: توسط : محمد مهدی محسنی

پسر جوان "اسامه بن لادن" راه پدر را در پیش گرفته و کشورهای غربی را به انجام عملیات تروریستی تهدید کرده است.

صراط: به نقل از دیلی میل؛ "حمزه بن لادن،" پسر "اسامه بن لادن" رهبر سابق القاعده، جا پای پدر گذاشت و در پیام صوتی کشورهای غربی را مورد تهدید مستقیم قرار داد. وی در این پیام صوتی وعده داده است به واشینگتن، لندن، پاریس و تل‌آویو حمله تروریستی خواهد کرد.

 
پسر بن لادن جا پای پدر گذاشت+عکس
 
کارشناسان معتقدند گروه تروریستی القاعده برای زنده کردن نام خود، امید زیادی به "حمزه بن لادن" بسته است. او 24 یا 23 ساله است و تمام طول عمر خود را نزد تروریستها در افغانستان سپری کرده است. وی یک شخصیتی محبوب نزد اعضای القاعده محسوب می‌شود و اخیرا پیام‌هایی در جایگاه رهبری القاعده منتشر می‌کند. او از نیروهای وفادار خود خواسته است جنگ را از کابل، بغداد وغزه به واشینگتن، لندن، پاریس و تل‌آویو گسترش دهند. او همچنین تاکید کرد حملات باید روی آمریکایی‌های یهودی متمرکز باشد.
 
پسر بن لادن جا پای پدر گذاشت+عکس
 
احتمال داده می‌شود این پیغام صوتی قبل از ژوئن (خرداد) ضبط شده باشد؛ اما حالا منتشر شده است. "اسامه بن لادن" 2 مه 2011 (12 اردیبهشت 90) بوسیله ارتش آمریکا در پاکستان کشته شد.

ارسال شده در تاریخ : 26 مرداد 1394برچسب:, :: 22:56 :: توسط : محمد مهدی محسنی

رسید، گفت: مسوولان اطلاعاتی آمریکا به ما گفتند که ابوبکر بغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش چندبار به فرزندمان تجاوز کرده است.

این شبکه به نقل از کارل و مارشا والدین کایلا مولر خاطرنشان کرد: به ما اطلاع دادند که کایلا شکنجه شده است؛ او در زمان اسارت ملک بغدادی بود. این موضوع را ژوئن گذشته به اطلاع ما رساندند.

کایلا مولر در سال 2013 میلادی در شهر حلب سوریه ربوده شد.

در خصوص مرگش نیز گروه تروریستی داعش اعلام کرد که وی در حمله هوایی اردن کشته شد؛ اما واشنگتن خاطرنشان کرد که این گروه کایلا مولر را به قتل رسانده است.

شبکه "ای بی سی نیوز" تصریح کرد: مسوولان اطلاعاتی گفتند که بغدادی کایلا را گرفت و او را در خانه ابوسیاف از سرکردگان بارز داعش گذاشت که گمان می رود ابوسیاف تا زمان کشته شدن در عملیات نیروهای ویژه آمریکا در ماه مه گذشته، مسوول اداره درآمدها و فروش نفت و امور مالی داعش بود.

این شبکه افزود: بغدادی به طور منظم به محل بازداشت کایلا می رفت و به وی تجاوز می کرد.

مسوولان آمریکایی گفتند که اطلاعات خود در این زمینه را از دو دختر ایزدی دریافت کردند که برای سوءاستفاده جنسی همراه با کایلا در بازداشت بودند.

این مسوولان خاطرنشان کردند که مولرمدتی با ابوسیاف و همسرش بود که نیروهای تفنگدار دریایی آمریکا در ماه مه او (همسر ابوسیاف) را بازداشت کردند.

شبکه تلویزیونی "ان بی سی نیوز" به نقل از مسوولان آمریکایی گفت: دو دختر ایزدی که در عملیات آمریکا پیدا شدند، به بازپرستان گفتند که همسر ابوسیاف (در عملیات سوء استفاده جنسی از دختران) نقش داشته است و اعترافات و اطلاعاتی را درباره مسوولان دیگر داعش ارایه کردند.

همسر ابوسیاف هفته گذشته برای محاکمه به مسوولان کردستان عراق تحویل شد.


ارسال شده در تاریخ : 26 مرداد 1394برچسب:, :: 22:56 :: توسط : محمد مهدی محسنی

حاج آقا می فرمایند حکم مهدی غیرقانونی و غیر شرعیه. این حرف یعنی اینکه حکم رئیس جمهوری خود آقای هاشمی هم غیرقانونی و غیر شرعی بوده چراکه در همین انقلاب با همین قانون و شرع ایشون رئیس جمهور شدن.

حاج خانم حاج آقا می فرمایند این حکم پدر سوخته بازیه و انقلاب از زندان اوین شروع شد. خب راست میگه بنده خدا اما زندانی های اون دوران که انقلاب کردند اکثر از قشر فقیر و متوسط جامعه بودن و برای حقوق قانونی خودشون زندانی شدند اما زندانی های حال حاظر اوین اکثر پولداران جامعه هستند که با اختلاس حق این ملت رو خوردن. یعنی این مختلسونی که شکمشون پر شده از جیب ملت میتونن خودشون رو یه تکونی بدن؟

ستون انقلاب هاشمی است یا ...!

برای مشاهده اندازه اصلی بر روی عکس کلیک کنید

دختر خانم حاج آقا هم همیشه موقع آشوب و فتنه یاد سبزی خریدن میفته و دست بر قضا تو محله ای که سبزی فروشی هست آشوب و بلوا هم هست. البته تازگیا لو رفته که ایشون به بهانه سبزی خریدن میرفته بیرون بلکه میخواسته بره برای آشوب گرها بستنی بخره تا توی این هوای گرم جیگرشون حال بیاد.

اما شازده پسر حاج آقا هم بنده خدا کاری نکرده یک مقدار اختلاس ناچیز چندین میلیونی و یکم شیطنت ارتشاء و یکم هم کلاهبداری یه مقداری هم رشوه گرفته نیست دستش خالی بوده گناه داشته خب. بنده خدا بی گناه و ناجوانمردانه راهی زندان شد. اصلاً آدم دلش براش کباب میشه. تازه گفته که اصولگراها باعث شدن که این حکم براش صادر بشه. نیست اصولگراها مانع زندان رفتن معاون اول احمدی نژاد شدن برا این گفته.

پ,ن : مهدی هاشمی بعد از زندانی شدن گفته "اوین چگونه روزی میزبان پدر است و روزی پسر. با این تفاوت که اوین گویا ماندگار است و از میان ما نمی رود...."

نمیدونم چرا با این حرفش بدجور یاد اسپارتاکوس افتادم. همون برده گلادیاتوری که یه روزی برای برانداختن ظلم قیام کرد و خودش شد قیصر و قیصرهای سابق رو برده کرد تا مثل گلادیاتور به جون هم بیفتن. بعضی ها هم انقلاب کردن تا به سهم خودشون از انقلاب برسند و تا کسی بهشون بگه بالاچشتون ابروهست شروع میکنن به داد و بیداد. انگار دادگاه و قانون برا مردمه نه برای این ها...

بی ربط نوشت: خدا به داد انقلابی برسه که ستونش قراره اینا باشن. به نظر شما اصلا چیزی ازون انقلاب باقی خواهد موند؟


ارسال شده در تاریخ : 26 مرداد 1394برچسب:, :: 22:56 :: توسط : محمد مهدی محسنی


ارسال شده در تاریخ : 26 مرداد 1394برچسب:, :: 22:56 :: توسط : محمد مهدی محسنی

اینفوگرافیک/ چالش‌ها، ضرورت‌ها و ظرفیت‌های اقتصاد مقاومتی


ارسال شده در تاریخ : 26 مرداد 1394برچسب:, :: 22:56 :: توسط : محمد مهدی محسنی

حضور حسین فریدون، برادر رئیس جمهور در جایگاه هیات رئیسه اجلاس مجمع جهانی اهل‌بیت که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت این سوال را در ذهن ایجاد می کند که جایگاه دستیار ویژه رئیس جمهور در نهاد حکومتی چیست؟
عکس/ جدیدترین جایگاه بی ربط برادر روحانی!

ارسال شده در تاریخ : 25 مرداد 1394برچسب:پاتوق جوانان ,, :: 22:56 :: توسط : محمد مهدی محسنی

ماجرای حمله به محل اختفای «رجوی» توسط شهید بابایی
 سرلشکر شهید «عباس بابایی» خلبان با کفایت نیروی هوایی ارتش، چهره نام‌آشنای رزمندگان 8 سال دفاع مقدس و یار وفادار فرماندهان قرارگاه‌های عملیاتی است، که تا هنگام شهادت، بیش از 60 مأموریت جنگی را با موفقیت کامل به انجام رساند؛ وی به خاطر لیاقتی که در دوران فرماندهی پایگاه شکاری اصفهان از خود نشان داد؛ به درجه سرهنگی ارتقاء یافته و به سمت معاون عملیات نیروی هوایی ارتش منصوب شد.

ایمان به خدا، روحیه شهادت‌طلبی، شجاعت، ایثاری و مجاهدتی که شهید بابایی در طول سال‌های دفاع مقدس از خود به نمایش گذاشت، همچون برگ زرینی بر تارک نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌درخشد. او با بیش از 3000 ساعت پرواز عملیاتی، قسمت اعظم عمر خویش را در پروازهای عملیاتی و یا قرارگاه‌ها و جبهه‌های جنگ در غرب و جنوب کشور سپری کرد. بیا ن برخی از  خاطرات وی از زبان نزدیگان:

 

هراس از کبر و غرور

عباس از کبر و غرور فوق‌العاده هراس داشت. به یاد دارم زمانی که فرمانده پایگاه اصفهان بود برای دیدن ما به قزوین آمد و چون ما در همان ایام برنامه تعزیه‌خوانی داشتیم، او هم طبق معمول در برنامه تعزیه‌خوانی شرکت کرد. در این تعزیه او در نقش یک سوار عرب ظاهر می‌شد که باید سوار اسب می‌شد و دور یکبار میدان گشت می‌زد. عباس لباس آن مرد را پوشید و سوار بر اسب به صحنه آمد، اما بعد از چند لحظه از اسب پیاده شد، فوراً خودم را به او رسانیدم و گفتم چرا از اسب پیاده شدی؟ با عصبانیت گفت: من سوار اسب نمی‌شوم چون بعد از سوار شدن بر اسب برای یک لحظه احساس کردم غرور مرا گرفت.

خلاصه عباس از اسب پیاده شد و این نقش را به صورت پیاده اجرا کرد، او که یک سرهنگ خلبان و فرمانده پایگاه هشتم شکاری بزرگترین پایگاه نیروی هوایی بود، از غروری که ممکن بود به علت سوار شدن بر اسب بر او مستولی شود، اینطور وحشت داشت.

راوی: مرحوم حاج اسماعیل بابائی- پدر شهید

 


ارسال شده در تاریخ : 26 مرداد 1394برچسب:, :: 22:50 :: توسط : محمد مهدی محسنی



هر مرد شتر دار اویس قرنی نیست/
هر شیشه ی گلرنگ عقیق یمنی نیست/
هر سنگ و گلی گوهر نایاب نگردد/
هر احمد و محمود رسول مدنی نیست/
بر مرده دلان پند مده خویش نیازار/
زیرا که ابوجهل مسلمان شدنی نیست/
با مرد خدا پنجه میفکن چو نمرود/
این جسم خلیل است که آتش زدنی نیست/
خشنود نشو دشمن اگر کرد محبت/
خندیدن جلاد ز شیرین سخنی نیست/
جایی که برادر به برادر نکند رحم/
بیگانه برای تو برادر شدنی نیست/
صد بار اگر دایه به طفل تو دهد شیر/
غافل مشو ای دوست که مادر شدنی نیست



ارسال شده در تاریخ : 26 مرداد 1394برچسب:, :: 22:50 :: توسط : محمد مهدی محسنی

مراسم گرامیداشت هشتادمین سالگرد دافوس با حضور امیر سرتیپ حسین ولیوند فرمانده دانشکده فرماندهی و ستاد برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر فرمانده و جانشین فرماندهی دافوس، امیر سرتیپ دوم ستاد بازنشسته عباسعلی منصوری آرانی فرمانده اسبق دافوس، فرماندهان دافوس از زمان پیروزی انقلاب تا کنون و جمع کثیری از دانشجویان، کارکنان و بازنشستگان این دانشگاه حضور داشتند.

در این مراسم امیر سرتیپ حسین ولیوند فرمانده دانشکده فرماندهی و ستاد آجا به ایراد سخنرانی درباره عملکرد دانشکده فرماندهی و ستاد و اقدامات انجام شده در این دانشگاه پرداخت.
تصاویر این مراسم:

ارسال شده در تاریخ : 26 مرداد 1394برچسب:, :: 22:50 :: توسط : محمد مهدی محسنی

امام صادق(ع) فرمود: شیعه ما کسی است که آنچه را نیک می‌شمارند، پیش می‌برد و از آنچه را که زشت می‌داند، خودداری می‌کند، خوبی‌ها را آشکار می‌سازد و از سر شوق و اشتیاق به رحمت خدای بزرگ به کارهای سترگ می‌شتابد.


ارسال شده در تاریخ : 26 مرداد 1394برچسب:, :: 22:50 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 91
بازدید دیروز : 619
بازدید هفته : 913
بازدید ماه : 3986
بازدید کل : 198299
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی