پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 29 اسفند 1398برچسب:پاتوق جوانان , شهید تهرانی مقدم, :: 20:29 :: توسط : محمد مهدی محسنی

زمانی‌که موشک‌های ایرانی مقاومت برای نخستین بار اسرائیل را مورد هدف قرار دادند همه دنیا در شوک فرو رفت، لذا موشک‌های ایرانی نقش به‌سزایی در توقف تجاوزهای اسرائیل و ایجاد توازن قوا در منطقه دارند.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، جمله "موشک فاتح 110 برای ما قدیمی شده است" یکی از جملاتی بود که سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان پنجشنبه شب در گفتگوی مشروح و سه‌ساعته خود که با شبکه خبری المیادین داشت، به زبان آورد.


سیدحسن نصرالله در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که اخیراً در تهران اعلام شده است که موشک‌های فاتح به حزب‌الله رسیده است، اظهار داشت: موشک‌های فاتح 110 خیلی وقت است که به دست حزب‌الله رسیده است و ما از سال 2006 این موشک‌ها را در اختیار داشتیم... این موشک برای ما قدیمی شده است.

 
دبیرکل حزب الله لبنان افزود: این موشک‌ها قادرند تمام سرزمین‌های اشغالی را هدف بمباران وسیعی قرار دهند و منطقه امنی برای اسرائیل باقی نخواهند گذاشت.

لطفاً ادامه این گزارش را هم در قسمت « ادامه مطلب » بخوانید ....



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 28 اسفند 1398برچسب:پاتوق جوانان , رهبری, ولایت ، حزب ا,,, لبنان, :: 20:22 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 
پایان رزمایش بزرگ محمد رسول‌الله(ص) ارتش ج ا ا
 
رزمایش مشترک محمد رسول الله(ص) ارتش پیش از ظهر امروز با برگزاری رژه دریایی در حضور رئیس‌جمهور و مقامات ارشد نظامی، به کار خود پایان داد.
 

 رژه دریایی در آخرین روز رزمایش ارتش با حضور رئیس جمهور

 رزمایش گسترده و مشترک محمد رسول الله(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران ظهر روز چهارشنبه با حضور رئیس‌جمهور و فرماندهان عالی‌رتبه نظامی و فرماندهان رزمایش با برگزاری رژه دریایی در دریای عمان پس از 6 روز اجرای طرح‌های عملیاتی و تاکتیک‌های رزمی و دفاعی نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با دستیابی به کلیه اهداف مورد نظر و با موفقیت پایان یافت.

 

نیروی دریایی ارتش با به‌کارگیری بیش از ۱۰۰ فروند شناور سطحی، هجومی، راکت‌انداز تندرو، شناورهای زیرسطحی، انواع یکان‌های پروازی و هواناو و تعداد زیادی از شناورهای بومی در قالب نیروهای مردمی به‌منظور نمایش قدرت دریایی با یک آرایش تاکتیکی منظم و با انجام رژه با شکوه دریایی آمادگی رزمی و اقتدار دریایی خود را امروز به نمایش گذاشت.

 

شناورهای نیروی دریایی با طی هزاران مایل از مناطق مختلف و گستره دریای عمان و شمال اقیانوس هند با برنامه ریزی دقیق و هدایت فرماندهان جوان در این رژه با شکوه شرکت کردند.

 

رزمایش گسترده و مشترک محمد رسول الله(ص) پس از یک هفته تلاش خستگی ناپذیر و هماهنگ نیروهای دریایی، زمینی، هوایی و پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تحقق اهداف مورد نظر و حصول نتایج ارزشمند و دستاوردهای مهمی که برای ارتش و نیروهای مسلح کشورمان به همراه داشت به کار خود پایان داد.

 

هماهنگی و وحدت فرماندهی، تمرینات تاکتیکی و عملیاتی پیچیده مشترک، حساس و گسترده، تبادل تجارب بین افسران جوان و باتجربه و انتقال تجربه‌های ارزشمند کسب شده از دوران دفاع مقدس به آن‌ها، استفاده از دستآوردهای بومی و داخلی صنایع دفاعی کشور و ارزیابی توان عملیاتی آن‌ها، ارزیابی عملکرد نیروهای شرکت‌کننده در رزمایش توسط کارشناسان و داوران عالی‌رتبه نظامی، تقویت ایمان و روحیه جهادی، خوباوری، ایثار و شهادت‌طلبی در بین نیروهای شرکت‌کننده در رزمایش، تقویت آمادگی‌های رزمی یکان‌های ارتش در شرایط بحرانی و نبردهای نامتقارن و اعلام پیام صلح و دوستی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به کشورهای منطقه در جهت ثبات، پایداری و امنیت منطقه‌ای؛ از جمله نتایج و دستآوردهای مهم رزمایش بزرگ و مشترک محمد رسوالله(ص) ارتش بود.


ارسال شده در تاریخ : 10 دی 1393برچسب:پاتوق جوانان , ارتش, نیروی دریایی, :: 18:31 :: توسط : محمد مهدی محسنی

رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) ارتش جمهوری اسلامی در منطقه‌ای به وسعت دو میلیون و ۲۰۰ هزار کیلومتر از شرق تنگه هرمز تا شمال اقیانوس هند آغاز شد.

 


ارسال شده در تاریخ : 8 دی 1393برچسب:پاتوق جوانان , ارتش, نیروی دریایی, :: 10:21 :: توسط : محمد مهدی محسنی

روزنامه رای الیوم نوشت: فراتر رفتن مساحت برگزاری رزمایش های ایران از آبهای خلیج فارس به این معنا است که ایران یک ابرقدرت منطقه ای است.


ارسال شده در تاریخ : 6 دی 1393برچسب:پاتوق جوانان , ارتش, :: 10:21 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

 

 

  


ارسال شده در تاریخ : 28 اسفند 1398برچسب:پاتوق جوانان , عربستان , آمریکا, :: 22:35 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

 

 

  


ارسال شده در تاریخ : 29 اسفند 1398برچسب:پاتوق جوانان , عربستان , آمریکا, :: 22:35 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

طنز و کاریکاتور > کاریکاتور - در حاشیه افزایش قیمت نان.
 

‌


ارسال شده در تاریخ : 5 آذر 1393برچسب:, :: 22:16 :: توسط : محمد مهدی محسنی


دریادار حبیب الله سیاریامیر دریادار سیاری در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری:

 

نیروی دریایی در اسکورت واردات و صادرات نقش محوری دارد

خبرگزاری تسنیم: امیر دریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان "باید تئوری بازگشت به دریا را اجرا کنیم" گفت: نیروی دریایی در عملیات اسکورت واردات و صادرات نقش محوری داشته است.


ارسال شده در تاریخ : 7 آذر 1393برچسب:پاتوق جوانان , ارتش, نیروی دریایی, :: 8:15 :: توسط : محمد مهدی محسنی


مذاکرات مسقط ضمن داشتن پیام های گوناگون نشان از آن دارد آمریکا دنبال زمان سوزی است که  به دلیل زیر به نفع مباحث هسته ا ی ایران نیست


1- قبل از هر چیز، تمدید توافق ژنو در قالب یک توافق موقت جدید، با استراتژی آمریکا مبنی بر برچیدن تدریجی زیرساخت صنعت هسته‌ای ایران بدون هرگونه دستکاری جدی در رژیم تحریم‌ها کاملا منطبق است. آمریکایی‌ها می‌دانند برچیدن یکباره برنامه هسته‌ای ایران ممکن نیست بنابراین راهبردی را در پیش گرفته‌اند که در طولانی‌مدت تاسیسات حساس هسته‌ای ایران را تعطیل کرده و ذخیره مواد هسته‌ای ایران را تهی کنند. تمدید توافق ژنو کاملا با این استراتژی منطبق است و هرگز به ایجاد یک تغییر اساسی در رژیم تحریم‌ها منجر نخواهد شد.


2- اگر فرض کنیم همچنان هدف نهایی مذاکره‌کنندگان ایران دستیابی به یک توافق نهایی است، پذیرش یک توافق موقت جدید که در آن بخش‌های بیشتری از برنامه هسته‌ای ایران دچار آسیب شود، قدرت چانه‌زنی ایران در مذاکرات دشوارتر بعدی را به نحو اساسی کاهش خواهد داد. اگر آمریکایی‌ها، حس کنند بدون اینکه چیز زیادی روی میز گذاشته باشند در حال رسیدن به اهداف خود هستند، چه انگیزه‌ای برای امتیازدهی خواهند داشت؟ یک توافق موقت جدید، دست ایران را در هرگونه مذاکره آتی خالی می‌کند و در حالی که منازعه راهبردی ایران و آمریکا ادامه خواهد داشت، موضع ایران را تضعیف خواهد کرد.


3- نکته بعدی این است که اگر واقعا قرار است آمریکا موضع خود را تعدیل کرده و یک توافق خوب با ایران را بپذیرد، زمانی بهتر از حالا وجود ندارد. اگر اکنون توافقی حاصل نشود، چه عاملی در آینده وجود دارد که باور کنیم وجود آن عامل رسیدن به یک توافق را تسهیل خواهد کرد؟ دولت آمریکا اکنون باید چند تصمیم اساسی بگیرد. چیز زیادی برای مذاکره باقی نمانده و خلاقیت برای یافتن راه‌حل‌های فنی جدید هم نخواهد توانست بار عدم اتخاذ چنین تصمیم‌هایی را سبک کند.


4- آقای ریس جمهور محترم و وزیر امور خارجه‌اش بارها گفته‌اند حتی اگر توافقی رخ ندهد، دیوار تحریم‌ها ترک برداشته و هرگز وضعیت سابق قابل تکرار نخواهد بود. اگر دولت به واقع به سخنی که می‌گوید باور دارد، که دارد نباید از شکست مذاکرات هراس داشته باشد. آمریکایی‌ها چاره‌ای جز تداوم مذاکرات و رسیدن به یک توافق با ایران نخواهند داشت. چه جمهوریخواهان  و چه دموکرات‌ها، در سرجمع قدرت تقابلی آمریکا با ایران - بویژه با وضعیت فعلی منطقه- افزایشی ایجاد نخواهد شد. اگر دولت به واقع خواهان رسیدن به یک توافق خوب است باید آمریکا را متقاعد کند که در وضعیت استیصال و اضطرار نیست و این با سخنرانی و موضع‌گیری ممکن نخواهد بود. مخالفت قاطع با تمدید مذاکرات و اصرار بر اینکه تکلیف بحث باید همین حالا روشن شود، آمریکا را از این سوءتفاهم که ایران در هر حال خواهان توافق است و هیچ توافقی را بدتر از توافق نکردن نمی‌داند خارج خواهد کرد. تنها آن وقت است که ممکن است مشت آمریکا واقعا باز شود.


5- عدم تمدید توافق ژنو به هیچ‌وجه به معنای قطع یا ترک مذاکرات نیست. روشن است که در حالی که ایران به لحاظ فنی به وضعیت ماقبل ژنو بازگشته هم مذاکرات می‌تواند ادامه پیدا کند. اساسا قابل باور نیست که آمریکایی‌ها تحت هیچ شرایطی میز مذاکره را ترک کنند. برای تبدیل مذاکرات فعلی به یک مذاکرات معنادار، یک شوک لازم است و مخالفت با تمدید می‌تواند این شوک را ایجاد کن

 


ارسال شده در تاریخ : 25 آبان 1393برچسب:پاتوق جوانان , توافق هسته ای, :: 20:59 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

افسران - حاج آقاقرائتی

ارسال شده در تاریخ : 30 شهريور 1398برچسب:, :: 22:24 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 


یک فراری مدل 458 Italia به صورت رسمی با پلاک ملی و قیمت کهکشانی 8.5 میلیارد تومان در سایت‌ های اینترنتی برای فروش گذاشته شده بود.

صاحب این خودرو می‌گوید که اتومبیل مذکور، تنها فراری پلاک شده در ایران است. (عکس ها را در ادامه مطلب ببینید)



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 27 ارديبهشت 1392برچسب:پاتوق جوانان, عکس, :: 22:26 :: توسط : محمد مهدی محسنی


سال آینده سال بسیار دشواری برای آقای روحانی خواهد بود اما غیر از مسیری که آقای روحانی انتخاب کرده است مسیر دیگری وجود ندارد.

برخی کارشناسان معتقدند سال آینده سال سختی برای دولت خواهد بود، از این بابت که دولت باید فاز دوم هدفمندی را اجرا کند و امکان به طول انجامیدن مذاکرات هسته ای هم وجود دارد. از این منظر خیلی ها این دو موضوع را تهدیدی برای به چالش کشیده شدن دولت توسط رقبای آن می دانند. شانس دولت روحانی برای فائق آمدن به رقبا و حفظ رفقا چقدر است؟

  لطفا ادامه این گزارش را در ادامه مطلب دنبال نمایید ...




ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 21 مرداد 1398برچسب:پاتوق جوانان, سیاسی, مسایل روز, دکتر روحانی , سال93, :: 21:25 :: توسط : محمد مهدی محسنی

بنزین

 

این در حالی است که خودروسواران با استفاده از راهکارهای ساده و کم هزینه می‌توانند ضمن حفظ سهمیه های بنزین، هزینه کمتری برای خرید این فرآورده پرطرفدار نفتی پرداخت کنند که مدیریت مصرف سوخت علاوه بر کاهش هزینه‌های اقتصادی خانوارها، کاهش تولید آلاینده‌ها، صیانت از محیط زیست و در نهایت کمک به اقتصاد ملی را به همراه دارد.

در این بین با توجه به قطعی شدن عدم اختصاص سهمیه ویژه بنزین نوروزی به خودروها، قطعا استفاده از راهکارهای ساده می تواند معادل سهمیه بنزین نوروزی در مصرف سوخت خودروها صرفه‌جویی حاصل کند.

 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 20 اسفند 1392برچسب:پاتوق جوانان, اقتصادی,بنزین, مصرف , سوخت , صرفه جویی, :: 19:27 :: توسط : محمد مهدی محسنی

راهکارهایی برای صرفه جویی بیشتر در مصرف بنزین خودرو ...

با افزایش قطعی بنزین، هزینه خانوارها هم برای مصرف بنزین افزایش می یابد با این وجود استفاده از روش های جدید و بدون هزینه می تواند منجر به ۲۰ تا ۲۵ درصد مصرف بنزین خودروها شود.

تعویض فیلتر هوا، کاهش حمل بار اضافی و نبستن باربند، بالا بردن شیشه و استفاده از سیستم تهویه در سرعت بالای خودرو، تنظیم باد لاستیک خودروها، خرید بنزین سوپر و اتان بالا به جای بنزین معمولی، تعویض مبدل کاتالیستی در اگزوز، استفاده از دنده مناسب متناسب به سرعت خودرو، تعویض به موقع روغن و شمع‌ها از راهکارهای بهینه سازی مصرف بنزین در خودروها است.

علاوه بر این، توقف طولانی خودرو یا پارک کردن آن در معرض نور آفتاب باعث تبخیر بنزین می‌شود بنابراین پارک خودرو در سایه و در پارکینگ سرپوشیده منجر به حفظ بنزین موجود در باک خودرو می‌شود.

از سوی دیگر ۱۲۰ ثانیه روشن نگاه داشتن خودرو بدون حرکت، بنزین بیشتری نسبت به خاموش و روشن کردن مجدد آن مصرف می‌کند، ضمن آنکه برای اکثر خودروها حرکت با سرعت ۸۰ تا ۸۵ کیلومتر مصرف بنزین کمتری به همراه خواهد داشت.


ارسال شده در تاریخ : جمعه 16 اسفند 1392برچسب:پاتوق جوانان, اقتصادی, خورو, سوخت , صرفه جویی بنزین, :: 22:12 :: توسط : محمد مهدی محسنی

واحد اطلاعات اقتصادی اکونومیست با بررسی ۱۳۱ شهر مهم جهان،‌ سنگاپور را گران ترین شهر در سال ۲۰۱۴ معرفی کرد.

بر اساس گزارش این نهاد اقتصادی سنگاپور با توجه به شاخص هایی مثل ارزش پول ملی، نرخ تورم و هزینه های زندگی گران ترین شهر جهان در سال ۲۰۱۴ شناخته شده است.

لطف به ادامه گزارش در قسمت ادامه مطلب توجه نمایید ....



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 16 اسفند 1392برچسب:پاتوق جوانان, اقتصادی, درآمد , گران ترین شهرهای جهان, :: 6:43 :: توسط : محمد مهدی محسنی

برای تشخیص ارزان قیمت بودن اجناس یک شهر قیمت مواد خوراکی به ویژه نان، لوازم بهداشتی مانند صابون و شامپو، قیمت لباس و کرایه وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی بررسی می‌شود. (ادامه مطلب ...)



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 16 اسفند 1392برچسب:پاتوق جوانان, اقتصادی, درآمد ,ارزانترین شهرهای جهان, :: 6:38 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

بهترین و پاکیزه‌ترین درآمد چیست؟

 

معیشت مسأله‌ای است که می‌تواند در جنبه‌های مختلف زندگی انسان تأثیر بگذارد و به ویژه زمانی که به رکود یا فقر بیانجامد این تأثیر شدت منفی بیشتری گرفته و حتی به تخریب نیز مبدل می‌شود. بنابراین باید در کسب درآمد به مهمترین مساله یعنی پاکیزگی و طهارت آن توجه کرد.

 لطفاً ادامه مطلب را هم بخوانید ...



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 16 مرداد 1398برچسب:پاتوق جوانان, اقتصادی, درآمد , روزی حلال, :: 6:31 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

آره دیگه حاج آقا شما و دولت تدبیر و امید

خیلی باسوادین.

خیلی خیلی باسوادین.

 


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 5 ارديبهشت 1398برچسب:پاتوق جوانان, سیاسی,دولت تدبیر و امید, یارانه ها , سبد کالا, :: 21:18 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

 

 


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 12 اسفند 1387برچسب:پاتوق جوانان, سیاسی, روحانی , احمدی نژاد, :: 21:7 :: توسط : محمد مهدی محسنی
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 26
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 928
بازدید ماه : 4001
بازدید کل : 198314
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی