پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

 

بی تردید همانگونه که انسان ها دارای شکل ها، نژادها و رنگ های مختلفی می باشند، اجنه نیز دارای این تنوع و گوناگونی می باشند چنانچه شیخ عباس قمی می نویسد: یَتَشکلون بِاشکال مُختَلفه؛ یعنی اجنه توانایی آن را دارند به هر شکل و قیافه ای درآیند.

 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : شنبه 6 مهر 1392برچسب:پاتوق جوانان ,مطالب جالب, جن, اجنه, عفریت, شیطان, :: 22:31 :: توسط : محمد مهدی محسنی

نامردی بیشتر از اینم می شه؟؟؟

 

 

به ای ذنب قتلت؟

به یاد شهدای مظلوم هواپیمای مسافری ایران که توسط ناو آمریکا مورد حمله  قرار گرفت ..!؟


ارسال شده در تاریخ : جمعه 5 مهر 1392برچسب:پاتوق جوانان, حوادث, جنایت ,ناو آمریکایی, هواپیمای مسافری,, :: 23:3 :: توسط : محمد مهدی محسنی

تفاوت نسل های قدیمی با جدید!!

 

 

 


ارسال شده در تاریخ : جمعه 5 مهر 1392برچسب:پاتوق جوانان , طنز, سرگرمی , تفاوت نسل های قدیمی با جدی, :: 22:27 :: توسط : محمد مهدی محسنی

به گزارش عرش نیوز ،دکتر نصیر دهقان، پزشک و پژوهشگر طب سنتی گفت: امروزه مسئله چاقی و اضافه وزن به دغدغه ای مهم و فراگیر در جامعه تبدیل شده به گونه ای که ماهانه چندین روش و یا داروی جدید معرفی می شود، اما گاهی بدن برای تغییر نیاز به یک خانه تکانی دارد و استفاده از گیاهان دارویی می تواند این شرایط را برای بدن ایجاد کند البته قبل از استفاده از آن ها بهتر است با پزشک درمانگر خود مشورت کنند.ی افزود: هر کس که به نوعی قصد کاهش وزن خود را دارد باید بتواند جلوی اشتهای کاذب و وسوسه خوردن غذاهای غیرضروری را بگیرد و با انجام ورزش های هوازی و مداوم، متابولیسم و سوخت و ساز بدن خود را افزایش داده و نظام چربی سوزی بدنشان را فعال تر کند بنابر این اینگونه می توان بدن را خانه تکانی کرد.
دهقان با اشاره به گیاهانی که در کاهش اشتها نقش دارند، تصریح کرد: زیره، رازیانه از گیاهان کاهش دهنده اشتها هستند و گیاهانی از جمله چای سبز، فلفل قرمز، شوید و سرکه گیاهان افزایش دهنده متابولیسم هستند.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 3 مهر 1392برچسب:, :: 21:28 :: توسط : محمد مهدی محسنی

جواني نزد شيخ حسنعلي نخودكي آمد و گفت سه قفل در زندگي ام وجود دارد و سه كليد از شما ميخواهم.....

قفل اول اين است كه دوست دارم ازدواج سالم داشته باشم

قفل دوم شغلی ندارم و دوست دارم كارم پر بركت باشد

قفل سوم هم دوست دارم به مکه بروم وحاجی شوم

شيخ نخودكي فرمود :

براي قفل اول نمار را اول وقت بخوان

براي قفل دوم نمازت را اول وقت بخوان

وبراي قفل سوم نمازت را اول وقت بخوان

جوان عرض كرد سه قفل با يك كليد!!!!!!!!!!؟؟؟

شيخ نخودكي فرمود نماز اول وقت شاه كليداست

جوان بعدازچندمدت باخوشحالی آمدوگفت:

سه قفل زندگی ام بااین شاه کلید بازشد...



افراد چاق همیشه یادآور رژیم های سرسخت و ضد چربی هستند. ولی به راستی آیا گونه ای از چربی هم وجود دارد که برای بدن انسان مفید باشد؟ جواب مثبت است، این ۴ ماده را بخورید که برایتان مفید است.

 ۱- شکلات تلخ

5-healthy-fats-you-need-02-sl.jpg

تقریبا نیمی از شکلات را چربی اشباع نشده تشکیل می دهد. ولی شکلات تلخ حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان می باشد که فشار خون را پایین می آورد و از قلب محافظت می کند.

 ۲-ماهی

5-healthy-fats-you-need-03-sl.jpg

غذاهای دریایی دارای امگا-۳ می باشند، که بهترین نوع چربی برای قلب و عروق محسوب می شود. مصرف ماهی به صورت ۲ وعده در هر هفته می تواند خطر حمله قلبی را تا ۳۶٪ کاهش دهد.

 ۳-زیتون

5-healthy-fats-you-need-04-sl.jpg

زیتون و روغن زیتون، هر دو حاوی مقادیر زیادی از چربی اشباع نشده اند و روغن زیتون پایه واساس رژیم مدیترانه ای محسوب می شود. تحقیقات نشان می دهد که زیتون می تواند از قلب در مقابل حملات حفاظت کند و به بدن در مقابله با دیابت کمک کند.

 ۴-کره بادام زمینی و خشکبار

5-healthy-fats-you-need-05-sl.jpg

مصرف روزانه کره بادام زمینی می تواند خطر ابتلا به نوع دوم دیابت را تا ۲۱٪ کاهش دهد، با این حال تحقیقات نشان داده است که مصرف روزانه خشکبار می تواند خطر بروز حمله قلبی را تا ۳۵٪ کاهش دهد.


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 2 مهر 1392برچسب:پاتوق جوانان , مطالب علمی, چربی های مفید, غذای سالم, زیتون, ماهی, :: 23:22 :: توسط : محمد مهدی محسنی


چناچه از صحبت های اخیر بابک زنجانی مرد ثروتمند ایرانی مشخص است ، مواردی نظیر شانس ، یاری خدا و بیزنس های مختلف وی را به اینجا رسانده و مواردی نظیر رانت ، سفارش ، لابی و استفاده از مراکز قدرت هیچ تاثیری در تحقق این فرایند نداشته است.

به گزارش جام اقتصادی، بابک زنجانی مالک و رئیس هیئت مدیره ی هلدینگ سورینت اکنون و با گذشت فقط چند سال توانسته است در سن 43 سالگی به سرمایه ای بالغ بر 000 . 000. 000. 000. 25 تومان دست یابد ، او می گوید این رقم عجیب و غریب در این مدت تنها با «یاری خدا» حاصل شده و هیچگونه دست های پشت پرده و یا سفارش های آقایان از بالا در کار نبوده ؛ او معتقد است تنها گاهی اوقات شانس به یاری اش می آمده و فقط و فقط «خدا برایش خواسته» است.بابک زنجانی که همچنان مجرد است ، اکنون مالک 64 شرکت داخلی و خارجی است و مدیریت حدود 17 هزار کارمند را بر عهده دارد ؛ شرکت هولدینگ توسعه سورینت قشم، اولین بانک سرمایه گذاری اسلامی در مالزی، سهامدار شرکت هواپیمایی انور ترکیه، مؤسسه مالی اعتباری در امارات ،  بانک ارزش تاجیکستان ، باشگاه فوتبال راه‌آهن و هواپیمایی قشم بخشی از دارایی های بابک خان است.



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 2 مهر 1392برچسب:پاتوق جوانان, اقتصادی, ثروتمندترین, ایرانی,تجارت,بیزینس, :: 22:27 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 آجیل می‌‌تواند ترکیبات مختلفی داشته باشد. مثلاً آجیل شور که از پسته، تخمه کدو، تخمه ژاپنی، مغز بادام، مغز فندق و بادام هندی تشکیل شده است. البته بعضی‌ها بادام منقا را هم به این ترکیب اضافه می‌کنند. آجیل شیرین که مغز گردو، کشمش، توت خشک، مغز فندق، مغز پسته، مغز بادام و بادام هندی را شامل می‌‌شود، نوع دیگری از آجیل است. سومین نوع آجیل، آجیل چهار مغز است که از مغز بادام، مغز پسته، مغز فندق و بادام هندی تشکیل می‌‌شود. چهارمین نوع آجیل هم آجیلی است که امیدواریم برای ما خوش شانسی بیاورد؛ یعنی آجیل مشکل‌گشا که ترکیبی از مغز فندق، مغز پسته، مغز بادام، توت خشک، کشمش، نخودچی و نقل است.

فواید مغزها

ترکیب آجیل هرچه باشد، مجموعه‌‌ای از مغزها است که همگی فواید تغذیه‌‌ای بسیار زیادی داشته و سرشار از مواد مغذی هستند. چربی موجود در انواع آجیل از نوع اشباع‌ نشده است که کلسترول خون را پایین آورده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌‌دهد. چربی اغلب مغزها تا ۹۰ درصد از اسیدهای چرب اشباع‌ نشده تشکیل شده است.
آجیل‌‌ها سرشار از پروتئین، انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف هستند. ویتامین E و اسید آمینه آرژنین موجود در آجیل به حفظ سلامت رگ‌های خونی، کاهش فشار خون و پیشگیری از حملات قلبی کمک می‌کند. خوردن غذاهای حاوی ویتامین E ، از جمله آجیل، باعث کم شدن خطر ابتلا به سرطان می‌شود.

آنتی اکسیدان‌های موجود در آجیل‌‌ها از اکسید‌شدن و تخریب سلول‌ها و بروز بیماری‌هایی مانند دیابت هم جلوگیری می‌کنند. آجیل‌‌ها سرشار از فیبر هستند که این فیبرهای غذایی، هم به رفع یبوست کمک می‌کنند و هم با ایجاد احساس سیری، مانع از پرخوری می‌شوند. این فیبرهای غذایی در پیشگیری از سرطان روده بزرگ هم بسیار مفیدند. مطالعات نشان می‌‌دهند که مغزهای گردو، فندق، بادام، پسته، بادام‌زمینی و انواع تخمه، دستگاه دفاعی بدن را در مقابله با عوامل خارجی تقویت می‌کنند. پیشگیری از پوکی استخوان و بیماری‌های دوران پیری نیز از دیگر خواص آجیل‌ها است.

بودادن مغزها

آجیل هر ترکیبی داشته باشد همه ما انواع بوداده و طعم‌دار آن را به علت خوشمزه بودن ترجیح می‌‌دهیم. اما بو دادن در حقیقت چییست و چطور انجام می‌‌گیرد؟ بو دادن فرآیندی است که طی آن با استفاده از حرارت مستقیم و بدون استفاده از روغن و آب به عنوان انتقال دهندگان حرارت، مواد غذایی خشک و پخته می‌‌شوند.

بر خلاف دیگر روش‌های حرارت دهی و پختن خشک، بو دادن به منظور خشکاندن و پختن دانه‌ها (مثل گندم، ذرت و شاهدانه) و مغز دانه‌ها (مثل پسته و تخمه) استفاده می‌‌شود. در حین بو دادن دانه‌ها را کاملا مخلوط می‌‌کنند تا حرارت به صورت یکنواخت پخش شود. عمل بو دادن را در ماهی تابه‌های گود و دستگاه‌های مخصوص برشته‌سازی مثل آون توستر و مایکروویو انجام می‌‌دهند. فرآیند بو دادن در حقیقت یک عملیات شیمیایی است که ترکیب پروتئین‌های مواد غذایی را تغییر می‌‌دهد، این عمل باعث تغییر طعم و مزه دانه‌ها و مغزدانه‌ها می‌‌شود. همچنین برای خوشمزه‌تر شدن و طعم دادن به مغزها در حین بو دادن از آبلیمو، سرکه، نمک، شکر و زعفران استفاده می‌‌شود.
اما حرارت و اضافه کردن مواد طعم‌دار مختلف بر خواص مواد مغذی آجیل‌‌ها و قابلیت جذب این مواد مغذی تاثیر می‌‌گذارد.


اثرات منفی بودادن بر ارزش غذایی مغزها

در طی برشته نمودن دانه‌‌های آجیلی تغییرات حاصله در رنگ، طعم، بافت و ظاهر آنها ناشی از واکنش قهوه‌‌ای شدن غیر آنزیمی است. این فرآیند باعث از دست رفتن خواص آنتی‌اکسیدانی آجیل‌‌ها و کاهش قابلیت هضم پروتئین و از دست رفتن اسیدهای آمینه ضروری شده، و در نهایت منجر به کاهش ارزش تغذیه‌ای مغزها می‌‌گردد. همچنین بو دادن به واسطه همین واکنش قهوه‌‌ای شدن غیر آنزیمی، سبب افزایش رنگ دانه‌‌ها شده در نتیجه منجر به افزایش دلپذیری کلی فراورده می‌‌گردد اما به خاطر داشته باشید که همین عمل باعث تولید ترکیبات سرطانزا در مغزها می‌‌شود. به طور کلی می‌‌توان گفت بو دادن بر همه مواد مغذی مغزها، از چربی، قند و پروتئین گرفته تا ویتامین‌‌ها تاثیر منفی می‌‌گذارد.

تاثیر منفی بودادن بر چربی مغزها

برشته کردن باعث کاهش پایداری روغن مغزها و اکسید شدن این چربی‌‌ها می‌‌شود. در حقیقت در طی بو دادن از میزان غیر اشباع بودن چربی مغزها کاسته می‌‌شود در نتیجه این ترکیبات خاصیت ضد سرطانی، ضد پیری و محافظت کنندگی در برابر بیماری دیابت و سایر بیماری‌های مزمن را از دست می‌‌دهند. بودادن بسیاری از ویتامین‌های حساس به حرارت مانند ویتامین B2 و ویتامین C و ویتامین E موجود در مغزها را تا حد بسیار زیادی از بین می‌‌برد.

تاثیر منفی بودادن بر پروتئین مغزها

حرارتی که ضمن بو دادن مغزها به این مواد غذایی می‌‌رسد باعث از دست رفتن تعدادی از اسیدهای آمینه مفید شده و یا این اسیدآمینه‌‌ها را با یکدیگر ترکیب می‌‌کند، در نتیجه از قابلیت جذب آنها در بدن به شدت کاسته می‌‌شود؛ بنابراین می‌‌توان گفت بو دادن از ارزش پروتئینی مغزها می‌‌کاهد.

همچنین نمک که در ضمن بودادن برای طعم دار کردن مغزها به کار می‌‌رود، اثر مخربی بر بسیاری از اسید آمینه‌‌ها دارد به طوری که سیستئین، هیستیدین، آرژینین، متیونین و تیروزین، پس از برشته کردن و نمک زنی تقریبا به طور کامل از بین می‌‌روند. نکته دیگر اینکه آکریل آمید ترکیب سرطان‌زایی است که طی حرارت دادن از اسید آمینه آسپارژین تولید می‌‌شود.

تاثیر منفی بودادن بر ترکیبات قندی مغزها

بو دادن بر ترکیبات قندی مغزها هم موثر است؛ اگرچه بو دادن باعث کاهش محتوای قندهای ساده و مقدار کل قند در مغزها می‌‌شود و از این رو مصرف آجیل بو داده برای افراد دیابتی بهتر از مصرف آجیل خام است چون به این ترتیب قند خون را به آرامی افزایش می‌‌دهد اما در فرآیند بودادن مغزها، از مالتو دکسترین به عنوان ماده نگهدارنده استفاده می‌‌شود، این ترکیب قند بالایی داشته و قند خون افراد دیابتی را به آسانی بالا می‌‌برد در حالی‌که این افراد خود از علت بالا رفتن قند خون‌شان آگاه نیستند.

همچنین اگر به پرفشاری خون مبتلا هستید به محتوای نمک آجیل های بوداده توجه داشته باشید چون به راحتی می‌‌توانند فشار خون شما را بالا ببرند. صرف نظر از افراد دیابتی یا دچار پرفشاری خون، با توجه به توضیحات بالا و اثر منفی بودادن بر خواص مغزها و کاهش ارزش غذایی این مواد غذایی مفید، برای همه افراد بهتر است که آجیل خام را جایگزین آجیل بوداده کنند؛ همچنین به علت محتوای بالای انرژی مغزها، برای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی در مصرف مغزها میانه‌روی پیشه کنید.

 

 

 



ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 2 مهر 1392برچسب:پاتوق جوانان , مطالب علمی, سلامت, تغذیه, آجیل , مغز ها, :: 21:59 :: توسط : محمد مهدی محسنی

داستان مرد معتادی که سر تنها پسرش را برید و ...

درباره خودت بگو؟

کارگر ساختمان بودم. از چند سال قبل، تریاک مصرف می‌کردم. غده‌ای در سرم داشتم که روزبه‌روز بزرگ‌تر می‌شد و سعی می‌کردم با مصرف بیشتر تریاک، درد آن تسکین دهم! سوادم پنج کلاس ابتدایی است. یک پسر و سه دختر داشتم. سعی و آرزویم آن بود که بچه‌هایم خوشبخت شوند. با زحمت زیاد، پسرم را به دانشگاه فرستادم. می‌خواستم هر چه خودم در زندگی نداشتم، پسرم به‌دست آورد . تمام آرزوهایم در وجود او و سه دخترم خلاصه می‌شد. پسرم در رشته تربیت بدنی درس می‌خواند. اندامی ورزیده و چهارشانه داشت. مدتی بود که متوجه برخی رفتارهای او شده بودم؛ مشغله‌ام و از طرفی تریاک اجازه نمی‌داد بفهمم چرا رفتارش تغییر کرده است.

مشکل پسرت چه بود؟

یک روز از دانشگاه با من تماس گرفتند و گفتند متأسفانه متوجه شده‌ایم پسرتان کراک مصرف می‌کند. قبل از آنکه خیلی دیر شود، برای ترک و درمان اقدام کنید. با این جملاتشان انگار از اوج آسمان به زمین افتادم. باورم نمی‌شد تمام زحماتم این‌گونه بر باد رفته است. شب پسرم به خانه آمد. همسر و دخترانم به خانه یکی از اقوام رفته بودند و ما تنها بودیم. او را در زیرزمین مشغول کشیدن کراک دیدم. ابتدا خواستم از در نصیحت وارد شوم اما او اصرار کرد که به جای تریاک، کمی کراک بکشم.

با اصرارهایش خواستم کراک را امتحان کنم اما به این شرط که او دیگر به طرف کراک نرود و من هم همان تریاکم را بکشم.

با پسرت پای بساط نشستی؟

بله؛ اما نمی‌دانم این ماده وحشتناک چه تأثیری در مغزم گذاشت که با پسرم درگیر شدم. او هم کراک کشیده بود و هیچ کدام حال عادی نداشتیم. فقط یادم می‌آید که با یک لوله آب، محکم توی سرش کوبیدم و او روی زمین افتاد.

چرا پسرت را به بیمارستان نرساندی؟

خیلی وحشت کرده بودم. اگر حال عادی داشتم، این اتفاق نمی‌افتاد. من سر تنها پسرم را بریدم و جنازه بی سرش را در خیابانی رها کردم.

چطور دستگیر شدی؟

دو هفته بعد از این جنایت، در حالی که خانواده به شدت نگران پسرم بودند و خبری از آن نداشتند. البته پلیس هم جسد بی سر یک جوان را در خیابان پیدا کرده بود و پیگیر موضوع بود. یک روز دیگرطاقت نیاوردم و عذاب وجدان باعث شد با پای خود به آگاهی بروم و بگویم که پسرم را کشته‌ام. به آنان گفتم که سرش را جایی دفن کرده‌ام و جسدش را هم در بلوار نزدیک خانه انداخته‌ام و به این ترتیب پرونده پسر گمشده و جسد مجهول بسته شد! عذاب وجدان و کابوس‌های شبانه بیچاره‌ام کرده بود و دیگر توان ادامه زندگی با این راز را نداشتم.

حکمت چیست؟

جرم قتل عمدی فرزندم است و به ده سال زندان و پرداخت 42 میلیون تومان دیه محکوم شده‌ام؛این دیه را باید به همسرم، یعنی مادر مقتول بپردازم.

همسرت دیه می‌خواهد؟

بله او رضایت نداده است و مهریه‌اش را هم مطالبه کرده است. مهریه او در سال 1365 یعنی سال ازدواجمان 30 هزار تومان بود که به روز محاسبه می‌شود و باید آن را بپردازم. البته با کاری که من کردم، رضایت ندادن همسرم، کاملاً طبیعی است اما من حتی بعد از ده سال و سپری شدن مدت حبس و پرداخت دیه، توان زندگی در جامعه به عنوان یک انسان عادی را ندارم.

چه برنامه‌ای داری؟

می‌خواهم خانه شخصی خودم را بفروشم تا بابت مهریه و دیه به همسرم بدهم. دختر بزرگم هم قصد ازدواج دارد و من کتبی در نامه‌ای موافقت خود را با ازدواج دخترم برای ارایه به دفتر ازدواج اعلام کرده‌ام.

چه آرزویی داری؟

قصاص! چون این زندگی از جهنم برایم سخت‌تر است!


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 2 مهر 1392برچسب:پاتوق جوانان, حوادث, اعتیاد , قتل, کراک, تریاک, معتاد, مواد مخدر, جنایت, :: 21:41 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 133
بازدید دیروز : 619
بازدید هفته : 955
بازدید ماه : 4028
بازدید کل : 198341
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی