پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به خبر برکناری بندر بن‌سلطان از دستگاه اطلاعاتی عربستان افزود: بی‌شک حاکمان عربستان سعودی و هزینه‌های سنگین سیاست‌های غلط و جنایتکارانه‌ای که بندربن‌سلطان در پیش گرفته بود پی برده و تصمیم به برکناری او گرفته بودند.واکنش سرلشکر فیروزآبادی به خبر برکناری بندربن‌سلطان در عربستان

 

 

به گزارش معاونت فرهنگی تبلیغاتی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی طی سخنانی اظهار داشت: دوران حمایت عربستان سعودی از تکفیری‌های تندرو و متعصب پایان یافته و شواهد و قرائن حاکی از  تجدید نظر در سیاست داخلی و خارجی و گرایش به اتخاذ خط مشی منطقی‌تر دارد.

وی با اشاره به خبر برکناری بندر بن‌سلطان از دستگاه اطلاعاتی عربستان افزود: بی‌شک حاکمان عربستان سعودی و هزینه‌های سنگین سیاست‌های غلط و جنایتکارانه‌ای که بندربن‌سلطان در پیش گرفته بود پی برده و تصمیم به برکناری او گرفته بودند.

سردار فیروزآبادی تصریح کرد: بندربن‌سلطان در طول مدتی که مسئولیت دستگاه امنیتی این کشور را بر عهده گرفته است به خاطر شرایط روحی و جسمی ویژه و نیز گرایش شدید و کورکورانه‌ای که به تکفیری‌ها دارد، مسئولیت بسیاری از انفجارهای تروریستی که در کشورهای عراق، سوریه، لبنان و افغانستان اتفاق افتاده است به او نسبت داده می‌شود.

 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 30 بهمن 1392برچسب:پاتوق جوانان, سیاسی, مسایل روز, ارتش , سیاست, سرلشکر فیروزآبادی, عربستان, :: 21:33 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مقامات آمریکا گر چه از گزینه نظامی سخن می گویند، اما تلاش می کنند تا از طریق گسترش جنگ نرم، زمینه های برخورد سخت و نظامی را فراهم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مقامات آمریکا اگر چه از گزینه نظامی سخن می گویند، اما اذعان دارند که این شیوه پر هزینه است بنابراین تلاش می کنند تا از طریق گسترش جنگ نرم، زمینه های برخورد سخت و نظامی را فراهم کنند.

 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 1 اسفند 1392برچسب:پاتوق جوانان, ارتش, عقیدتی -سیاسی , , :: 21:23 :: توسط : محمد مهدی محسنی

جشنواره فیلم فجر امسال هم با همه حواشی آن به پایان رسید؛ اما حکایت همچنان باقیست!

 

به گزارش جام نیوز؛ اختتامیه جشنواره فیلم فجر هم به خوبی و خوشی برگزار شد. به همین خاطر گفتگویی داشتیم با یکی از مسئولان.

- آقای مسئول! در افتتاحیه این جشنواره یکی از هنرمندان در پشت تریبون از بهروز وثوق و فردین تقدیر کرد! این جشنواره فیلم فجر بود یا جشنواره تقدیر از بازیگران طاغوتی؟!

* به سئوال خوبی اشاره کردید! ببینید! برخی مواقع پیش می آید که انسان جوگیر می شود! به شما هم یک تریبون بدهند و بگویند جلوی آن همه آدم صحبت کن و بدانی که از شبکه نمایش هم پخش مستقیم می شوی، جوگیر می شوی و احتمال دارد هر حرفی بزنی! بعدش هم؛ خود ایشان هم بعد از یکی دو روز اعتراف کرد که جوگیر شده است! جو است دیگر، یکهو انسان را می گیرد!

- دلیل اینکه اختتامیه 50دقیقه با تاخیر آغاز شد چی بود؟! نکند باز هم دعوا بر سر مجری بود؟!

* راستش در تهیه مرغ دچار مشکل شدیم! تا یکی یکی مرغ پیدا کردیم و سی سی تا در سبدقرار دادیم تا سیمرغ شود، طول کشید! البته از همینجا تشکر می کنم از آن دسته از هنرمندانی که مرغ های سبدکالاشون رو به ما هدیه کردند تا بتونیم زودتر سیمرغ هامون رو تهیه کنیم!

لطفاً بقیه این مصاحبه جذاب و خواندنی را در ادامه مطلب بخوانید ...

 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 30 فروردين 1388برچسب:پاتوق جوانان ,طنز, جشنواره فیلم فجر, :: 22:11 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

سرهنگ شهیدخلبان عباس دوران، فرزند محمد ابراهیم سال ۱۳۲۹ در شهر شیراز دیده به جهان گشود. وی دوران کودکی، نوجوانی و جوانی خود را در شیراز سپری کرد و پس از اخذ دیپلم در سال ۱۳۴۹ به خدمت مقدس سربازی رفت و بعد از بازگشت، به دلیل علاقه‌ای که به یادگیری فن خلبانی و خدمت به میهن داشت در ۱۳۵۱ وارد دانشکده خلبانی نیروی هوایی ارتش شد.

عباس پس از طی نمودن دوره مقدماتی پرواز در ایران برای ادامه تحصیل و فراگیری دوره تکمیلی خلبانی به کشور آمریکا اعزام شد. با توجه به استعداد فوق العاده در کم‌ترین زمان موفق به اخذ نشان و گواهینامه خلبانی شده و به ایران باز گشت و با درجه ستوان دومی در پایگاه هوایی همدان مشغول به خدمت شد. با شروع جنگ تحمیلی، وی در پست افسر خلبان شکاری و معاونت عملیات فرماندهی پایگاه سوم شکاری (شهید نوژه) به انجام وظیفه مشغول شد.


 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 بهمن 1392برچسب:پاتوق جوانان, ارتش, نیروی هوایی,شهید دوران, :: 12:16 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

نیمه شب بود. ساعت حدود یک شب رفتم پشت سنگرش، یک زیلوی برزنتی جلوی سنگر بود و یک پشه بند. پشه بند را زدم کنار و می خواستم صدایشان بزنم که دیدم که صدای تضرع از داخل می آید دلم نیامد که حالشان را دگرگون کنم. زیلو را کنار زدم و پوتینم را هم در نیاوردم و رفتم گوشه سنگر نشستم. این مرد را وقتی در روز می دیدیم همچون یک شیر در کوهستان رفت و آمد می کرد و اسلحه را هم در دست می گرفت، تصور اینکه با آن هیبت و صلابت  و با آن قیافه نظامی اینطور خاکسار باشد در عبادت، برایم تصور سختی بود.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 26 بهمن 1392برچسب:پاتوق جوانان, ارتش, نیروی زمینی, شهید آبشناسان, :: 12:14 :: توسط : محمد مهدی محسنی

وزیر خارجه آمریکا به مسجدی در اندونزی رفت!

 

 

 

 


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 30 خرداد 1398برچسب:پاتوق جوانان, سیاسی, مسایل روز, سیاست, اوباما, جان کری, مسجد, آمریکا, اندونزی, :: 12:5 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

پهپاد مهاجر4 در حدود 30 درصد طول بیشتر و 61 درصد دهانه بال بزرگتری نسبت به پهپاد ابابیل دارد که قبلا موفق به تصویربرداری بر فراز ناو هواپیمابر آمریکا شده بود و بدیهی است این ابعاد بزرگتر، به معنی مساحت قابل رؤیت بیشتر نیز است اما همچنان رادارهای مدرن امریکایی از شناسایی پهپادهای ایرانی عاجزند.

به گزارش مشرق، یکی از شاهکارهای عملیاتی پهپادهای ایرانی که باعث معروفیت بیش از پیش آن در محافل رسانه ای و نظامی دنیا شد، تصویر برداری از ناو هواپیمابر آمریکایی در آب های نزدیک ایران بود. در ابتدای اعلام این موضوع، رسانه های غربی طبق معمول به انکار و زیر سوال بردن این ماجرا اقدام کردند اما پس از انتشار تصاویر و فیلم ضبط شده که از وضوح بالایی نیز برخوردار بود موجی از نظرات حاکی از تعجب، نگرانی و بعضاً تحسین در این باره منتشر شد.

در این عملیات که بنابر اعلام فرماندهان کشورمان حدود 30 دقیقه به طول انجامیده بود، ابابیل با عبور از اطراف این شناور مجهز، اقدام به تصویر برداری کرده و پس از چند دقیقه پرواز از حضور آن مطلع شدند که با پرواز چند فروند جنگنده F/A-18 هورنت و بالگردهای اس-اچ-60 برای یافتن این پرنده اقدام شد اما در نهایت این پرنده ایرانی به سلامت در پایگاه خود بازیابی شد.


پهپاد

پهپاد

 

 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 30 فروردين 1398برچسب:پاتوق جوانان, ارتش, نیروی دریایی,پهباد مهاجر, :: 11:58 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

فرمانده نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا، پس از انتشار اخبار ساخت جنگنده‌های ایرانی گفته بود: ما قبلا اصلا از جنگنده‌های ایرانی نمی‌ترسیدیم، بلکه از قدرت تحلیل و واکنش سریع و غیر قابل پیش‌بینی خلبانان ایرانی بیمناک بودیم، اما الان ما اطلاعاتی درباره جنگنده‌های ساخته شده در ایران نداریم و نمی‌دانیم از چه نوع تکنولو‍‍ژی در آنها استفاده شده است و الان هم از جنگنده‌های آنها و هم از خلبانان آنها بیمناکیم؛ ما قدرت آنها را در درگیری‌های هوایی شاهد بوده‌ایم، جنگ ۸ ساله ایران و عراق را خوب به یاد داریم.

 

 


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 27 مهر 1398برچسب:پاتوق جوانان, ارتش, نیروی هوایی, خلبانان شکاری, :: 11:56 :: توسط : محمد مهدی محسنی

مجمع تشخیص مصلحت نظام این روزها شاهد حضور افراد مختلف با سلیقه‌های گوناگون در خود است.



مجمع تشخیص مصلحت نظام را می‌شود، اقلیمی دانست که چندین پادشاه در آن گنجانده شدند، برخلاف آن مثال قدیمی که در یک اقلیم دو پادشاه نمی‌گنجد. احمدی نژاد در کنار افرادی می‌نشیند که سال‌ها با آنان مخالفت کرده است، ناطق نوری که حتی حاضر نبود پای سخنرانی احمدی نژاد بنشیند، با چند صندلی فاصله در کنار او می‌نشیند. هاشمی رفسنجانی که منتقد همیشه احمدی نژاد بوده و هست، احمدی نژاد را می‌پذیرد و به سخنان او گوش می‌دهد و گاهی موافقت می‌کند و این نشان از خاص بودن این نهاد مهم در جمهوری اسلامی است.


لطفاً ادامه مطلب را بخوانید...



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 30 فروردين 1398برچسب:پاتوق جوانان, سیاسی, مسایل روز, سیاست, مجمع تشخیص مصلحت نظام , احمدی نژاد, :: 8:40 :: توسط : محمد مهدی محسنی

اوباما دست تمام هم‌پیمانان همفکر اروپایی‌اش را در کرنش مقابل پادشاه عربستان از پشت بسته است. رئیس جمهوری که کشورش را قدرتمندترین کشور دنیا می‌داند به دیدار پادشاه کشوری می‌رود که صادر کننده تروریسم جهانی وهابیت است و خود آمریکا هم از بزرگترین متضرران این تروریسم بویژه در حادثه انفجار برج‌های دوقلوی نیویورک با بیش از 4000 کشته است. بیشترعاملان این انفجار از نزدیکان خاندان پادشاهی عربستان بودند که به دلیل منافع نفتی و روابط دوستانه بندر بن سلطان با آمریکا، با هواپیماهای خصوصی توسط جرج بوش فراری داده شدند. ...

 

 

 

پشت‌پرده کُرنش اوباما در برابر شاه سعودی///ویرایش

 

لطفا ادامه مطلب را هم بخوانید و تصاویر را مشاهده نمایید....



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 30 خرداد 1398برچسب:پاتوق جوانان, سیاسی, مسایل روز, سیاست, اوباما, آمریکا, عربستان, :: 8:18 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 جوانی پوشیده در لباس رزم و ساک سفر بر دوش، پس از گذشتن از زیر قرآن، از عزیزان خود فاصله می گیرد و آنان...

خانواده هایی هستند در این کشور، که تجاربی منحصربفرد را پشت سر گذاشته اند. تجاربی که دیگران، حتی اگر بخواهند، هیچ درک صحیحی از آن ها ندارند.خانواده ای که پاره جگر خود را از زیر قرآن رد می کند و پشت سرش کاسه ای آب می پاشد و می داند که ممکن است تا هفته بعد، عزیزش را غرق خون و درون تابوتی پیچیده از پرچم برایش بیاورند، در این تجربه خود تنها است و تنها خدا است که منزلت و اجر او را می داند و بس.

تصویری که می بینید، یکی از همان نماهای ماندگار را نشان می دهد. جوانی پوشیده در لباس رزم و ساک سفر بر دوش، پس از گذشتن از زیر قرآن، از عزیزان خود فاصله می گیرد و آنان، با کاسه خالی آب در دست و کودکی که شاید بهانه می گیرد و بی تابی می کند، دور شدن جوان را نظاره می کنند و شاید زیر لب این شعر را زمزمه می کنند:

          ای از همه لب تشنه تر! آهسته تر! آهسته تر!       

  ای کرده ترک جان و سر! آهسته تر! آهسته تر!

 

 


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 30 بهمن 1387برچسب:پاتوق جوانان, عکس, ارتش, جنگ , جبهه, :: 8:11 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 ارتش و شورشیان سوریه

 

 

 ارتش سوریه و شورشیان در حالی که مذاکرات صلح ژنو با بن بست مواجه شده، در مناطق کلیدی اطراف دمشق برای برقراری آتش بس به توافق رسیده اند.

 

 


 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 29 خرداد 1398برچسب:پاتوق جوانان, ارتش, سوریه, گروه های تکفیری, :: 18:43 :: توسط : محمد مهدی محسنی

تعداد بسیاری بالایی از تانک‌های متعلق ارتش ترکیه تحت تدابیر امنیتی بالا با استفاده از واگن‌های باری به سوی مرزهای سوریه روانه شده‌اند.
به گزارش شریان نیوز، ارتش ترکیه تعداد قابل توجهی از تانک‌های جنگی خود را عازم مرزهای سوریه کرده است.(ادامه مطلب را بخوانید...)



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 29 بهمن 1387برچسب:پاتوق جوانان, ارتش, ترکیه , سوریه, :: 18:27 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

 

 

 


 

 


ارسال شده در تاریخ : جمعه 9 شهريور 1398برچسب:پاتوق جوانان, رجنگ نرم, تهاجم فرهنگی, :: 1:0 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

 

 

 


ارسال شده در تاریخ : جمعه 25 تير 1398برچسب:پاتوق جوانان, فرهنگی, آ سیاسی, انجمن حجتیه, جدایی دین از سیاست, :: 1:52 :: توسط : محمد مهدی محسنی

تهدید جیش العدل توسط فرمانده نیروی هوایی ارتش سرتیپ شاه صفی

به گزارش «بهشت ایران» به نقل از پایگاه خبری «ویسگون» به دنبال گروگانگیری مجدد چهار سرباز و یک گروهبان در نقطه مرزی سیستان توسط گروهک جیش العدل، فرمانده نیروی هوایی ارتش سرتیپ خلبان حسن شاه صفی این اقدام تروریستی را محکوم و این گروهک را ملزم به باز برگرداندن گروگانها دانست. سرتیپ خلبان حسن شاه صفی خطاب به فرمانده جیش العدل گفت: اگر تار مویی از سر سربازان مقدس این خاک کم شود گروه شناسایی نیروی زمینی ارتش "گرای" محل های احتمالی گروهک را تعیین کرده و سپس منطقه را با خاک یکسان خواهند کرد!


 


 

۲۴ نماینده مجلس امروز طی تذکر کتبی به رئیس جمهور بر لزوم رعایت شان و حرمت اعضای هیئت علمی و دانشگاهیان و عدم ایجاد تقیسم بندی تذکر دادند.ضرغام صادقی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکر کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را در صحن علنی قرائت کرد.

 



 


ارسال شده در تاریخ : جمعه 18 بهمن 1392برچسب:پاتوق جوانان, سیاسی, مسایل روز, دکتر روحانی, :: 1:3 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

با یک «نه» پدر، دانشگاه «برکلی آمریکا» را کنار گذاشتم/ نام کوچکم نام مستعار پدرم بود

بعد از گذراندن دوره کارشناسی‌ام چون در دانشگاه شریف شاگرد اول دوره لیسانس شده بودم، بورس دانشگاه برکلی را گرفته بودم اما پدرم گفت «نرو، چون اگر بروی ممکن است برنگردی

 

 

 

منصور ستاری را بی‌شک باید «پدر نیروی‌هوایی ارتش» دانست؛ فرمانده‌ای که اگرچه خود خلبان نبود اما پایه‌گذار مهمترین اقدامات در نیروی هوایی ارتش شد؛ (تخصص شهید ستاری در حوزه پدافند هوایی بود) اقداماتی که امروز بخش اعظمی از توان پدافند هوایی ایران را هم شکل داده است.

شیوه تحصیل این اسطوره بی‌بدیل نهاجا در شرایط سخت در یکی از روستاهای ورامین (که مشروح آن به تفصیل در کتاب خاطرات وی چاپ شده) بیانگر آنست که مردان بزرگ در شرایط سخت بود که به جایی رسیدند والا از لای پر قو، فولاد آبدیده درست نخواهد شد.

ستاری البته بعداها هم که به عالیترین درجات ارتش رسید، گذشته خود را فراموش نکرد و همان شیوه‌ها را در تربیت فرزند نیز بکار گرفت که امروز پسر، با افتخار از پدر یاد کند؛ فرزندی که خود جزو نخبگان کشور است و مدارج تعالی را تا ریاست بر معاونت علمی ریاست جمهوری نیز طی کرده است.

 


 


 



ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 28 بهمن 1398برچسب:پاتوق جوانان, ارتش, نیروی هوایی, شهید ستاری, :: 23:51 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

 

افسران - تختی سرش را خم نمی کند

 

غلامرضا تختی روبروی شاه ایستاده. سران کشوری و لشکری و امرای ارتش شاه هم  دور تا دور ایستاده‌اند. تختی در مقابل دیدگان شاه، بازوبند پهلوانی کشتی ایران را کسب کرده. او حالا باید سرش را خم کند تا شاه، مدال را دور گردنش بیندازد. اما او سر را خم نمی‌کند!

 


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 17 دی 1392برچسب:پاتوق جوانان, فرهنگی, ورزشی, غلامرضا تختی, محمد رضا شاه , :: 23:47 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

قدرت و توانایی کشورها به زرادخانه های اتمی و موشک های بالستیک و قاره پیما نیست ، بلکه به ایمان ، صلابت و پایداری مردمانی است که خون خود را در سخترین شرایط پای آرمانهای مقدس الهی خود فدا می کنند.

قدرتمند ترین گزینه ی ایران اسلامی ایمان و شهامت الهی است که در وجود مردمان پاک این دیار وجود دارد.
 

 

˙·٠•♥˙·٠•♥˙·٠•♥˙·٠•♥˙·٠•♥˙·٠•♥˙·٠•♥˙·٠•♥˙·٠•♥˙·٠•♥˙·٠•♥˙·٠•♥

 

یاوه گویان امریکایی بدانند که اینجا ایران است

˙·٠•♥˙·٠•♥˙·٠•♥˙·٠•♥˙·٠•♥˙·٠•♥˙·٠•♥˙·٠•♥˙·٠•♥˙·٠•♥˙·٠•♥˙·٠•♥




 

 


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 24 فروردين 1388برچسب:پاتوق جوانان , ,سیاسی, راهپیمایی 22 بهمن, ارتش, :: 22:37 :: توسط : محمد مهدی محسنی
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1102
بازدید دیروز : 3081
بازدید هفته : 4295
بازدید ماه : 4183
بازدید کل : 203292
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی