پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

 

 

امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی گفت: امروز بر خلاف ادبیات به ارث رسیده اجدادی سران استعمارگر که از وجود همه گزینه های روی میز صحبت می کنند، اطمینان داریم توان نظامی نیروهای مسلح ایران حتی فکر کردن به این موضوع را از آنها سلب کرده است.

 

 ادامه مطلب را هم بخوانید....


 

 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 21 بهمن 1398برچسب:پاتوق جوانان, ارتش جمهوری اسلامی ایران , نیروی هوایی, :: 9:17 :: توسط : محمد مهدی محسنی


حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: موقعیت راهبردی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روز به روز عمیق تر و مستحکم تر می شود.



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 10 بهمن 1398برچسب:پاتوق جوانان, ارتش جمهوری اسلامی ایران , , :: 8:14 :: توسط : محمد مهدی محسنی

!

 

 


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 29 اسفند 1398برچسب:پاتوق جوانان , ایران , آمریکا , نظامی , تهدید , ارتش, :: 8:12 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 


صبح امروز در سالروز بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی با امام خمینی(ره)، فرماندهان، مسئولان و جمعی از پرسنل نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 19 بهمن 1392برچسب:, :: 8:7 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

http://www.aja.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=2561c54b-f54c-407f-8b92-8db83d66b113

 

فرمانده کل ارتش در پیامی با تبریک 22 بهمن،گفت: بی شک معجزه انقلاب اسلامی که به واسطه اندیشه و هدف والای امام راحل محقق شد، رویای آرام استکبار را به لرزه در آورد.

 

در بخشی دیگری  از پیام فرمانده کل ارتش، با اشاره به اقدامات ارتش در روزهای پیروزی انقلاب، آمده است: ارتش که از آغازین لحظات شکل گیری انقلاب به عنوان شجره طیبه و نیروهای مورد تائید امام و امت، همواره در راستای تحقق آرمان های والای انقلاب گام برداشته و امروز نیز با نگاهی عمیق و راهبردی به تجربیات و فرهنگ دوران انقلاب و دفاع مقدس، در کنار تعامل با مراکز علمی، گنجینه ای ارزشمند را جهت ارتقای بیش از پیش سطح آمادگی دفاعی خود فراهم  نموده است به گونه ای که دست برتر و قدرتمند نیروهای مسلح، هراس در دل دشمنان و امید در دل دوستان انقلاب ایجاد کرده است.


 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 22 بهمن 1392برچسب:نظامی , فرمانده کل ارتش , 22 بهمن , ارتش , راه هدایت, :: 7:56 :: توسط : محمد مهدی محسنی



رسانه های خارجی  به بازتاب گسترده خبر حرکت ناوگان ارتش ایران به سمت مرزهای آبی آمریکا پرداختند.

سایت شبکه خبری فاکس نیوز در خبری با عنوان «ایران چند کشتی به نزدیکی مرزهای آمریکا می فرستد» نوشت: یک فرمانده ارشد ارتش ایران اعلام کرد که کشورش چندین کشتی را به اقیانوس آرام و برای نخستین بار به نزدیکی مرزهای آمریکا فرستاده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در این باره نوشت: ناوگان کشتی رانی ایران که عازم اقیانوس آرام شد شامل یک منهدم کننده و یک کشتی حامل هلیکوپتر هستند که ماه گذشته سفر خود را از بندر عباس در جنوب ایران آغاز کردند. این ناوگان شامل 30 خدمه است که در طول این سفر 3 ماهه دوره آموزشی نیز می گذرانند.

سایت روزنامه جورزالیم پست اسرائیل نیز در این باره به نقل از یک فرمانده ارتش ایران نوشت که: حرکت ناوگان ارتش ایران به سمت مرزهای آمریکا یک پیام به همراه دارد.


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 21 بهمن 1398برچسب:پاتوق جوانان, ارتش , نیروی دریایی, اقیانوس آرام, :: 17:52 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

 

یک شنبه ۸/۱۰/۹۲

جوشش میلیونی ملت آگاه و بصیر ایران اسلامی در 9 دی 1388 و اعلام انزجار آنان از فتنه انگیزان و کینه توزان داخلی و خارجی بیش از همه بیانگر این واقعیت است که آرمان های والای انقلاب هرگز در پیچ و تاب جریان ها و جنا ح های سیاسی از مسیر حقیقی خود منحرف نخواهد شد.


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 8 دی 1392برچسب:, :: 19:59 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

یش از 75 درصد از پهنه کره زمین را آب فرا گرفته است و اقیانوس ها، دریاها و دریاچه های بسیاری که شکل دهنده نقشه جغرافیایی امروزه این کره بوده اند، هنوز هم در اصطلاح بدون مرز هستند و روزانه هزاران کشتی نظامی و غیر نظامی با مقاصد گوناگون در این پهنه های آبی حرکت می کنند.

به همین خاطر، نیروهای دریایی در بین سایر نیروهای نظامی از این نظر وضعیت جالبی دارند. به طور معمول نیروهای زمینی و یا هوایی کشورهای گوناگون عمدتا در محدوده مرزی خود عمل می کنند و برخورد یگان های عملیاتی کشورها محدود به همسایگان و بسیار محدود و تحت شرایط خاص مناطق مرزی است.

  ادامه مطلب را هم بخوانید....



ناوشکن الوند در حال عبور از کانال سوئز

 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 4 دی 1398برچسب:پاتوق جوانان, ارتش جمهوری اسلامی ایران , نیروی دریایی, :: 20:56 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 امیر آزاده شهید سرلشکر "حسین لشگری" خلبان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که پس از 18 سال (6410 روز) اسارت در زندان‌های رژیم بعث عراق، در فروردین 1377 به ایران بازگشت.


نام کتاب خاطرات این شهید بزرگوار، "6410" است.
 
او دارای درجهٔ جانبازی 70 درصد بود و در طول جنگ تحمیلی تا پیش از اسارت توانست در 12 عملیات هوایی شرکت کند. او از سوی مقام معظم رهبری به لقب "سید الاسراء" مفتخر شد.
 
آزاده سرافراز "حسین لشگری" با موافقت فرمانده معظم کل قوا در تاریخ 27 بهمن 1378 به درجه سرلشکری ارتقا یافت.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم تجلیل از امیر آزاده سرلشکر "حسین لشگری" فرمودند: " لحظه به لحظه رنج‌ها و صبرهای شما پیش خدای متعال ثبت و محفوظ است و پروردگار مهربان این اعمال و حسنات را در روز قیامت که انسان از همیشه نیازمندتر است به شما بازخواهد گردانید... آزادگان، سربازان فداکار اسلام و انقلاب و رمز پایداری ملت ایران هستند."

لطفاً به ادامه مطلب توجه نمایید....

 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 19 بهمن 1398برچسب:پاتوق جوانان, ارتش جمهوری اسلامی ایران , خلبان , لشکری, :: 9:13 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

به گزارش بی باک به نقل از دانا، رحیم احمدی‌روشن، پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن دانشمند هسته‌‌ای کشورمان در گفتگو با شیرازه درباره آرزوی شهید احمدی روشن گفت: آرزوی آقا مصطفی این بود که چیزی که حضرت آقا فرموده اند به آن نائل شویم.
  لطفاً ادامه مطلب را هم بخوانید...

 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 26 آذر 1392برچسب:پاتوق جوانان, شهدای هسته ای, احمدی روشن , توافق ژنو, :: 20:7 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

 

افسران - توصیف یک ژنرال آمریکایی از خلبانان ایرانی :

 

یک ژنرال آمریکایی در توصیف خلبانان ایران می گوید:

شاید نیروی هوایی ارتش ایران فرسوده باشد اما خلبانانی در اختیار دارد که حتی با کایت  هم برای ما خطرآفرین خواهند بود.

 


 

 


ارسال شده در تاریخ : جمعه 29 اسفند 1398برچسب:پاتوق جوانان, نیروی هوایی ارتش , خلبانان شکاری, :: 19:43 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

 

     
   

 تجارب و تخصص بالای نیروی دریایی ارتش باعث شده تا بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، احتمالا تا پایان سال 92 عملیات نجات رافایل با موفقیت به پایان برسد و تایتانیک ایرانی بار دیگر خورشید را به نظاره بنشیند.

لطفاً برای اطلاع بیشتر ادامه مطلب را مطالعه نمایید....

 

 

 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 22 دی 1398برچسب:, :: 19:23 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با صدور حکمی امیر سرتیپ حاتمی را به سِمَت جانشینی خود در این وزارتخانه منصوب کرد.

در مراسم تودیع و معارفه جانشین وزیر دفاع که در محل ستاد وزارت دفاع برگزار شد، از خدمات سردار مجید بکایی، جانشین سابق وزیر دفاع قدردانی به عمل آمد.

شایان ذکر است امیر سرتیپ امیر حاتمی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران است که پیش از این در ستاد کل نیروهای مسلح در سمت جانشین معاونت ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح مشغول خدمت بوده است

موضوعات مرتبط: نظامی
برچسب‌ها: ارتش, ایران, نظامی, وزارت دفاع, راه هدایت


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 17 آبان 1392برچسب:پاتوق جوانان, نظامی , سیاسی, ارتش, :: 19:6 :: توسط : محمد مهدی محسنی


امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش در دیدار با وابستگان نظامی کشورهای خارجی مستقر در تهران گفت: امیدوارم این گردهمایی موجب تحکیم روز افزون رفاقت و همکاری کشورهای منطقه به ویژه در حوزه امنیت دریا شود.



 

 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 15 آذر 1398برچسب:پاتوق جوانان,نیروی دریایی ارتش, نظامی , سیاسی, :: 19:32 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

 

2 فروند ناو موشک‌انداز با نام‌های «نیزه» و «تبرزین» و یک فروند ناو لجستیک نیروی دریایی ارتش با نام «سیرجان»، صبح امروز با حضور امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی، جمعی از فرماندهان، کارکنان و مسئولین این نیرو در منطقه دوم دریایی بوشهر پس از طی مراحل تعمیرات اساسی و ارتقاء توان دفاعی، به یگانهای رزمی نداجا ملحق شدند.
این در حالیست که روز گذشته نیز ناو لجستیک «لاوان» و بالگرد دریاییSH3D با حضور امیر سید عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده ارتش در منطقه یکم دریایی بندرعباس به یگانهای رزمی نداجا ملحق شدند.

 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 11 آذر 1398برچسب:پاتوق جوانان, ارتش , نیروی دریایی, ا , :: 20:0 :: توسط : محمد مهدی محسنی

فرمانده دانشگاه هوایی شهید ستاری در دیدار با فرمانده نیروی هوایی روسیه گفت:‌ این دانشگاه به عنوان قلب تپنده آموزشی و پژوهشی نهاجا ماموریت تربیت و آموزش کادر افسری مورد نیاز نیروی هوای در تخصص‌های پروازی، فنی‌ مهندسی و مدیریتی را بر عهده دارد.

 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 14 آبان 1398برچسب:, :: 21:39 :: توسط : محمد مهدی محسنی

پایگاه نظامی گلوبال فایر پاور در جدیدترین رده بندی خود از قوی ترین ارتش های جهان، ارتش ایران را در رتبه 16 قرار داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قدس آنلاین به نقل از دنیا الوطن فلسطین، ایران در حالی رتبه شانزدهمین ارتش قدرتمند دنیا را کسب کرد که ارتش های آمریکا، روسیه و چین رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. تعداد نیروهای نظامی، ابزارهای جنگی و بودجه نظامی معیار این رتبه بندی پایگاه گلوبال فایر پاور بوده است. ارتش مصر نیز با 468 هزار نیرو،4487 تانک، 9646 خودروی زرهی، 8 ناو جنگی، 863 جنگنده، 200 بالگرد و بودجه 4 میلیارد دلاری در سال در رده 13 و به عنوان قدرتمند ترین ارتش عربی و آفریقایی معرفی شد. عربستان سعودی با 233 هزار نیرو و 977 جنگنده و 46 میلیارد دلار بودجه سرانه در رده 27 جهان و در رتبه دوم کشورهای عربی قرار دارد.


ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 13 آبان 1398برچسب:پاتوق جوانان , ارتش, قویترین ها,ارتش ایران, :: 21:24 :: توسط : محمد مهدی محسنی


فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:
امروز به برکت انقلاب اسلامی، ایمان و اعتقاد به ولایت فقیه، نیروی دریایی در تامین نیازهای دریایی به مرز خودکفایی رسیده است. سیاری افزود: هم اینک این نیرو به لحاظ ساخت تجهیزات، قطعه‌سازی و تعمیر و نگهداری به جایگاهی رسیده است که می‌تواند نیازهای دیگر ارگان‌های دریایی را نیز در این حوزه تأمین کند. وی به حرکت درآوردن ناو و زیرناوهای دریایی از سوی کارشناسان و متخصصان نیروی دریایی را از دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: تا قبل از انقلاب، نیروی دریایی چنین جایگاهی را نداشت.


ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 12 آبان 1398برچسب:پاتوق جوانان, نیروی دریایی, ارتش, دانشگاه امام خمینی, :: 22:45 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

فرمانده دافوس آجا به عنوان آجودان مخصوص رییس جمهور منصوب شد.

خبرگزاری فارس: امیر ولیوند آجودان مخصوص رییس‌جمهور شد

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، فرمانده دانشکده فرماندهی و ستاد (دافوس) ارتش به عنوان ژنرال آجودان مخصوص رییس جمهور منصوب شد.

امیر ولیوند در هنگام بدرقه حجت‌الاسلام روحانی به نیویورک نیز به عنوان آجودان، پشت سر رییس جمهور ایستاده بود.

 



رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: یکبار دیگر عقلانیت روحانیت شیعه در چهره رئیس جمهور اسلامی ایران در سازمان ملل متحد درخشید.

به گزارش فارس، در پی درخشش رئیس جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، سردار سرلشکر
سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح طی سخنانی اظهار داشت: یکبار دیگر عقلانیت روحانیت شیعه در چهره رئیس جمهور اسلامی ایران در سازمان ملل متحد درخشید و در چارچوب و در کلام نقض رهبر انقلاب عزت، حکمت و مصلحت را در جهان به کرسی نشاند.

وی همچنین گفت: آقای رئیس جمهور، مواضع صریح و انقلابی و حق طلبانه و مستحکم ملت ایران را به جهانیان نشان داد.

فیروزآبادی تصریح کرد: سخنان مقام محترم ریاست جمهوری یک پیام داخلی هم داشت، آنجا که گفت «مخالف را نه تنها باید تحمل کرد که باید با او کار کرد.»

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید بر اینکه آقای روحانی با این حکمت سیاسی شعارهای اصلاح طلبان را پشت سر گذاشت و راهی نو برای همبستگی، نشاط و مشارکت ملی گشود، گفت: خدای را به این نعمت شکر گذاریم و برای نماینده ملت ایران آرزوی موفقیت در این سفر طلب می‌کنیم.

عضور شورای عالی امنیت ملی افزود: میدان سیاست جهانی امروز با یک سیاستمدار ولایی و حکیم از علمای دین، اسلام ناب را می‌آزمایدو جهان ناظر این صحنه است.

فیروزآبادی در پایان خاطرنشان کرد: نخبگان جهان راه برون رفت از مشکلات را در الگوهای ایرانی اسلامی می‌جویند و این برای ما یک افتخار ملی است.


آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 36
بازدید دیروز : 1193
بازدید هفته : 7436
بازدید ماه : 7324
بازدید کل : 206433
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی