پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

فرمانده دانشگاه هوایی شهید ستاری در دیدار با فرمانده نیروی هوایی روسیه گفت:‌ این دانشگاه به عنوان قلب تپنده آموزشی و پژوهشی نهاجا ماموریت تربیت و آموزش کادر افسری مورد نیاز نیروی هوای در تخصص‌های پروازی، فنی‌ مهندسی و مدیریتی را بر عهده دارد.

 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 14 آبان 1398برچسب:, :: 21:39 :: توسط : محمد مهدی محسنی

پایگاه نظامی گلوبال فایر پاور در جدیدترین رده بندی خود از قوی ترین ارتش های جهان، ارتش ایران را در رتبه 16 قرار داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قدس آنلاین به نقل از دنیا الوطن فلسطین، ایران در حالی رتبه شانزدهمین ارتش قدرتمند دنیا را کسب کرد که ارتش های آمریکا، روسیه و چین رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. تعداد نیروهای نظامی، ابزارهای جنگی و بودجه نظامی معیار این رتبه بندی پایگاه گلوبال فایر پاور بوده است. ارتش مصر نیز با 468 هزار نیرو،4487 تانک، 9646 خودروی زرهی، 8 ناو جنگی، 863 جنگنده، 200 بالگرد و بودجه 4 میلیارد دلاری در سال در رده 13 و به عنوان قدرتمند ترین ارتش عربی و آفریقایی معرفی شد. عربستان سعودی با 233 هزار نیرو و 977 جنگنده و 46 میلیارد دلار بودجه سرانه در رده 27 جهان و در رتبه دوم کشورهای عربی قرار دارد.


ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 13 آبان 1398برچسب:پاتوق جوانان , ارتش, قویترین ها,ارتش ایران, :: 21:24 :: توسط : محمد مهدی محسنی


فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:
امروز به برکت انقلاب اسلامی، ایمان و اعتقاد به ولایت فقیه، نیروی دریایی در تامین نیازهای دریایی به مرز خودکفایی رسیده است. سیاری افزود: هم اینک این نیرو به لحاظ ساخت تجهیزات، قطعه‌سازی و تعمیر و نگهداری به جایگاهی رسیده است که می‌تواند نیازهای دیگر ارگان‌های دریایی را نیز در این حوزه تأمین کند. وی به حرکت درآوردن ناو و زیرناوهای دریایی از سوی کارشناسان و متخصصان نیروی دریایی را از دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: تا قبل از انقلاب، نیروی دریایی چنین جایگاهی را نداشت.


ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 12 آبان 1398برچسب:پاتوق جوانان, نیروی دریایی, ارتش, دانشگاه امام خمینی, :: 22:45 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

فرمانده دافوس آجا به عنوان آجودان مخصوص رییس جمهور منصوب شد.

خبرگزاری فارس: امیر ولیوند آجودان مخصوص رییس‌جمهور شد

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، فرمانده دانشکده فرماندهی و ستاد (دافوس) ارتش به عنوان ژنرال آجودان مخصوص رییس جمهور منصوب شد.

امیر ولیوند در هنگام بدرقه حجت‌الاسلام روحانی به نیویورک نیز به عنوان آجودان، پشت سر رییس جمهور ایستاده بود.

 



رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: یکبار دیگر عقلانیت روحانیت شیعه در چهره رئیس جمهور اسلامی ایران در سازمان ملل متحد درخشید.

به گزارش فارس، در پی درخشش رئیس جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، سردار سرلشکر
سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح طی سخنانی اظهار داشت: یکبار دیگر عقلانیت روحانیت شیعه در چهره رئیس جمهور اسلامی ایران در سازمان ملل متحد درخشید و در چارچوب و در کلام نقض رهبر انقلاب عزت، حکمت و مصلحت را در جهان به کرسی نشاند.

وی همچنین گفت: آقای رئیس جمهور، مواضع صریح و انقلابی و حق طلبانه و مستحکم ملت ایران را به جهانیان نشان داد.

فیروزآبادی تصریح کرد: سخنان مقام محترم ریاست جمهوری یک پیام داخلی هم داشت، آنجا که گفت «مخالف را نه تنها باید تحمل کرد که باید با او کار کرد.»

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید بر اینکه آقای روحانی با این حکمت سیاسی شعارهای اصلاح طلبان را پشت سر گذاشت و راهی نو برای همبستگی، نشاط و مشارکت ملی گشود، گفت: خدای را به این نعمت شکر گذاریم و برای نماینده ملت ایران آرزوی موفقیت در این سفر طلب می‌کنیم.

عضور شورای عالی امنیت ملی افزود: میدان سیاست جهانی امروز با یک سیاستمدار ولایی و حکیم از علمای دین، اسلام ناب را می‌آزمایدو جهان ناظر این صحنه است.

فیروزآبادی در پایان خاطرنشان کرد: نخبگان جهان راه برون رفت از مشکلات را در الگوهای ایرانی اسلامی می‌جویند و این برای ما یک افتخار ملی است.



 

پس از تعرض هواپیماهای عراق به حریم هوایی ایران و بمباران مناطق حساس کشور، در کمتر از بیست ساعت، یکصد و چهل فروند جنگنده نیروی هوایی ارتش در حریم هوایی بغداد ظاهر شده و طی عملیاتی برق‌آسا، چندین پایگاه نظامی و دیگر مراکز مهم و حساس را در بغداد و سایر شهرهای عراق بمباران کردند.

 

در این حملات، تعداد زیادی از هواپیماهای عراقی که روی باند مستقر شده بودند، منهدم شدند.

این عملیات و نفوذ در خاک عراق تا مناطقی نزدیک مرز سوریه و اردن حیرت کارشناسان نظامی خارجی را نیز برانگیخت که خلبانان ایرانی چگونه توانسته‌اند از دیوار توپ‌های ضد هوایی و موشک‌های زمین به هوای عراق عبور کنند.

این حمله، توان و قابلیت رزمی نیروی هوایی ارتش ایران را به منصه ظهور رساند و به طرز باشکوهی به نمایش گذاشت.


 

 



 

 

امیر علیرضا برخور فرمانده پیشین پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان به سمت جانشینی فرمانده نیروی هوایی ارتش منصوب شد.

پیش از این امیر خلبان محسن دره‌باغی جانشین نیروی هوایی ارتش بود.

امیر برخور که متولد مشهد است، در سابقه خدمتی خود فرمانده‌ای پایگاه چهاردهم شکاری امام رضا(ع)، جانشینی معاونت عملیات نیرو و فرماندهی پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان را دارد.

امیر برخور امروز نیز با ارتقاء درجه، به درجه سرتیپ تمامی نائل شد.

 


ارسال شده در تاریخ : جمعه 29 شهريور 1387برچسب:پاتوق جوانان, ارتش , خلبان , نیروی هوایی,, :: 21:56 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

در شرایطی که انتظار می رود با شکل گیری تهدید مشترک علیه ایران و روسیه در منطقه که به سبب طرح آمریکا برای حمله به سوریه به وجود آمده، همکاری میان دو کشور تقویت شود، دولتمردان مسکو روند غیرمنتظره ای را آغاز کرده اند. پس از انتشار خبر مربوط به اوراق کردن «اس 300»های ایرانی، این بار یک مقام روس ایران را به قطع همکاری های نظامی تهدید کرده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری «ریانووستی»، معاون نخست وزیر روسیه اظهار داشته تا زمانی که ایران شکایت خود درباره قرارداد «اس 300» را پس نگیرد، روسیه درباره هیچ قرارداد دفاعی دیگری با ایران مذاکره نخواهد کرد.

«دیمیتری راگوزین»، معاون نخست وزیر روسیه که مسئولیت صنایع دفاعی و فضایی روسیه را نیز بر عهده دارد، در این زمینه اظهار داشته: «هرگونه مذاکره ای تنها زمانی ممکن خواهد بود که روند شکایت های موجود علیه روسیه متوقف شود».

با این حال، وی تأکید کرده حتی در صورتی هم که روسیه همکاری دفاعی با ایران را از سر بگیرد، به شدت به هنجارهای حقوقی بین المللی پایبند بوده و تحریم های بین المللی وضع شده علیه جمهوری اسلامی ایران را رعایت خواهد کرد.

وی گفته: «ما هرگز از حد و مرزهای مشخص شده در فهرست تحریم ها گذر نکرده ایم؛ اما آماده ایم تا در چارچوب همکاری های قابل قبول نظامی و فنی، با ایران به همکاری بپردازیم». وی همچنین ابراز امیدواری کرده دولت جدید ایران نسبت به تقویت روابط با روسیه اقدام کند.

ریانووستی می نویسد یک منبع در سفارت ایران در مسکو در واکنش به این سخنان راگوزین گفته ایران تنها زمانی به پیشنهادات مسکو پاسخ می دهد که از طریق کانال های رسمی دیپلماتیک ارائه شده باشد. این منبع گفته: «رسانه های جمعی زمینه مناسبی برای گفت و گوهای سیاسی نیستند. بر این اساس، ما منتظریم که طرف روس پیشنهادات خود را به طور رسمی ارائه دهد».

قرارداد خرید سامانه‌های موشکی «اس ۳۰۰»‌ میان ایران و روسیه، در سال ۲۰۰۷ بسته شد. با این حال، روسیه در سال ۲۰۱۰ به بهانه تحریم‌های وضع شده مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران، قرارداد را ‌‌یکجانبه لغو کرد. در پی این کار، ایران ضمن شکایت از روسیه به مجامع بین‌المللی، درخواست غرامت چهار میلیارد دلاری کرد. از آن زمان تاکنون، دولت روسیه درصدد بوده تا به هر طریق ممکن، ایران را به صرف نظر از شکایت خود وادار کند.

دو روز پیش نیز یک مقام ارشد صنایع نظامی روسیه مدعی شد «اس 300»های تولید شده برای ایران، به طور کامل اوراق شده و از میان رفته است و دیگر چیزی برای تحویل به ایران وجود ندارد.

 


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 11 شهريور 1392برچسب:اتوق جوانان, ایران , روسیه , همکاری نظامی , موشک اس 300, :: 10:41 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

زنان نظامی در کشورهای مختلف

 
اتریش




اسپانیا




استرالیا

خط خلاق| www.khatekhalagh.com


اسرائیل




الجزایر





اندونزی




انگلستان




اوکراین




ایالات متحده آمریکا




ایتالیا




ایران

خط خلاق| www.khatekhalagh.com


بحرین




برزیل




 
بلژیک

 



 
پاکستان

 



 
پرتغال

 



 
پرو

 



 
تایوان

 



 
ترکیه

 



 
جمهوری استونی

 
خط خلاق| www.khatekhalagh.com

جمهوری چک

 



 
چین

 



 
روسیه

 



 
رومانی

 



 
ژاپن

 
خط خلاق| www.khatekhalagh.com


 
سوئد

 



 
سوئیس

 



 
شیلی

 



 
صربستان

 



 
فرانسه

 



 
فنلاند

 



 
کانادا

 



 
کره جنوبی

 
خط خلاق| www.khatekhalagh.com


 
کلمبیا

 



 
کنیا

 



 
کوزوو

 



 
لهستان

 



 
لیتوانی

 



 
مکزیک

 



 
نپال

 



 
نروژ

 



 
نیوزیلند

 
خط خلاق| www.khatekhalagh.com


 
ویتنام

 



 
هلند

 



 
هندوستان

 



 
یونان

 



 
عربستان سعودی

 


جملات قشنگ جملات زیبا: ، ،
 
تاريخ : جمعه 9 دی 1390
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
| 19:7 | نویسنده : علی | 1 cm

 


ارسال شده در تاریخ : جمعه 8 شهريور 1398برچسب:پاتوق جوانان , ارتش , زنان نظامی, :: 13:52 :: توسط : محمد مهدی محسنی

به گفته ژنرال اولگ اوستاپنکو قائم مقام وزیر دفاع روسیه، هنگ مخصوص وظیفه مانیتور کردن و پردازش اطلاعات خارجی را بر عهده خواهد داشت و هم زمان با تهدیدات سایبری مبارزه خواهد کرد. آندری گریگوریوف رییس مرکز تحقیقات چشم انداز روسیه پیش تر از تشکیل چنین واحدی در وزارت دفاع پرده برداشته بود و اعلام کرده بود که برای گزینش نیروهای زبده و تشکیل این گروه در حال پیدا کردن کاندیداهای مناسب هستند. پوتین جمعه گذشته درباره ضرورت تشکیل مبارزه با تهدیدات سایبری صحبت کرده بود و گفته بود انگیزه های سایبری سیاسی -نظامی است و تسلیجات سایبری می تواند خطرناک تر از تسلیحات متعارف موجود باشد. روز اول آگوست 2013 پوتین دکترین امنیت سایبری را امضا کرد و تاکید کرد که محیط بین المللی را بیش از پیش تهدیدات سایبری مورد هدف قرار داده است. البته در دکترین امنیت سایبری پوتین بر لزوم تشکیل نیروی واحد بین المللی برای مبارزه با تهدیدات سایبری و تنظیم قوانین بین المللی توسط کشورهای جهان تاکید شده است. منبع: راشا تودی


ارسال شده در تاریخ : جمعه 1 شهريور 1392برچسب:ارتش سایبری, روسیه, :: 1:8 :: توسط : محمد مهدی محسنی

شاید مقایسه این قسمت انقلاب مصر با انقلاب اسلامی ایران خالی از لطف نباشد و منشاء عبرتی ماندگار قرار گیرد که ، دیکتاتور ما هم رفت و نظام اسلامی جای سیاهی های پهلوی را گرفت و همان ارتش شاهنشاهی به انقلاب سوگند خورد و هنوز طنین سوگندش در گوشها بود که به تونل طولانی ترین جنگ قرن وارد شد . این ارتش بدون کمترین لغزش و انحرافی با سرمایه جانفشانی ها و ایثارگری های فرزندانش به آرمانهای انقلابی که برایش خونها جاری شد پابرجاماند .ارتشی که فرماندهی خود را از شاه گرفت و دست رهبر انقلابش داد . جدای از ابعاد شگفت انگیز این افتخار می توان سرمنشاء آن را نیز مورد مطالعه قرارداد . مگر نه اینست که هر دو کشور مسلمانند و در یک منطقه جغرافیایی ( خاور میانه ) مستقر و دارای مردمی که به آرمان فلسطین آزاد و مستقل و نابودی اسرائیل می اندیشند ، پس این تفاوتها از کجاست ؟ آری حضور "روحانیت" در تار و پود اعتقاد ایرانیان - "وفاداری" به اصولی که توده مردم به آن رای "آری" دادند ، اولویت "دیندار ماندن" به تمام شاخصه های دیگر زندگی - تقدم "سعادتمندی اخروی" به راحتی های دنیوی ، و صد البته "اعتقاد به حسینی" ( ع ) که مسیر تاریخ را برای استمرار "عدالت علوی" در پیچ عاشورا باقی گذاشت ، از اساسی ترین اختلافات این دو انقلاب و نیروهای مسلح آنان است . مصری ها نه بعد از انقلاب خود جنگ و تجاوز و اتحاد بین المللی برای نابودی را تجربه کردند و نه تحریم ها و دشمنی های پیدا و پنهان قدرتهای استکباری جهان را و نه هیچ یک از دست و پنجه نرم کردن های دوران انقلاب ما را و نه منافین و بنی صدرها و نه کودتا های نوژه و بمباران های شیمیایی مردمش را . اینچنین است که به راحتی تسلیم قدرتهای حامی اسرائیل شده و جالب تر آن است که نظام قضایی آنها نیز کمتر از 10 روز منقلب شده و دستور آزادی " مبارک !!" را صادر می کند . همان مبارکی که هم خون مردمش را ریخت و هم شریک خونخواری های اسرائیلیان شد . در مصر هم سر عدالت را بریدند و هم پیکرش را سوزاندند . شاید این گونه بررسی ها و پرداخت های مقایسه ای کوچکترین کاری است که می توان برای قدردانی از این سلحشوران و پاسداران حریم انقلابمان کنیم .


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 31 مرداد 1398برچسب:پاتوق جوانان, ارتش, مصر, ایران, انقلاب اسلامی, :: 23:44 :: توسط : محمد مهدی محسنی

در آخرین رتبه بندی ارتش های جهان که ۴۵ فاکتور مختلف در نظر گرفته شده است ارتش جمهوری اسلامی ایران در رتبه دوازدهمین ارتش قدرتمند جهان جای گرفته است.که نزدیکترین رقبای منطقه ای آن یعنی عربستان و اسرائیل بر اساس این گزارش در رتبه های ۲۶ و ۱۰ قرار دارند. ۱- آمریکا ۲ – روسیه ۳ – چین ۴ – هند ۵ -انگلستان ۶ – ترکیه ۷ – کره جنوبی ۸ – فرانسه ۹ – ژاپن ۱۰ – رژیم صهیونیستی ۱۱ – برزیل ۱۲ – ایران ۱۳ – آلمان ۱۴ – تایوان ۱۵ – پاکستان ۱۶ – مصر ۱۷ – ایتالیا ۱۸ – اندونزی ۱۹ – تایلند ۲۰ – اوکراین ۲۱ -لهستان ۲۲ – کره شمالی ۲۳ – فیلیپین ۲۴ – استرالیا ۲۵ – کانادا ۲۶ – عربستان سعودی ۲۷ – مالزی ۲۸ – سوئد ۲۹ – اسپانیا ۳۰ – مکزیک


ارسال شده در تاریخ : شنبه 26 مرداد 1398برچسب:ارتش ایران,اسرائیل,امریکا,رتبه 12 جهان,رتبه بندی ارتشهای جهان, :: 22:24 :: توسط : محمد مهدی محسنی

هم رزم خلبان شهید میر حسن سجادی نیاکی می گوید: در منطقه عملیاتی همه آماده ی خواندن دعای کمیل بودیم. بچه ها اکثرا حضور داشتند. ولی معلوم نبود که میر حسن کجا است. یک دفعه دیدم حوله به سر وارد نمازخانه شد. گفتم: کجا بودی؟ گفت: رفته بودم غسل شهادت کنم. خندیدم و گفتم: آخه این وقت شب که غسل شهادت نمی کنند! بعد از دعای کمیل می خوابی، غسلت باطل می شود. گفت: از کجا می دونی که بعد از دعا می خوابم؟! می گفت امشب با خدا کار دارد و می خواهد با او قراردادی ببندد تا او را پیش خودش ببرد. گفتم: تو که فردا پرواز نداری. تیم های عملیات مشخص شده اند. تو امروز پرواز داشتی، فردا باید استراحت کنی. گفت: من قرار دادم را با خدا می بندم، بقیه اش را خودش درست می کند. و بعد از آن جا بیرون رفت. بچه ها یکی یکی وارد نمازخانه می شدند. هنوز چند دقیقه ای به شروع دعا مانده بود. بی اختیار به دنبالش رفتم و دیدم قدم می زند. نزدیک تر رفتم و با او شروع به صحبت کردم. طوری حرف می زد که من را به گریه انداخت. دیگر نتوانستم حرفی بزنم. با شروع دعای کمیل همه به نمازخانه رفتیم و در آن مراسم روحانی با هم بودیم. آن شب میر حسن تا صبح نخوابید. وقتی سرپرست تیم به او اخطار داد که بخوابد و استراحت کند، گفت: من فردا پرواز ندارم. سرپرست تیم حرفی نزد و او با خیال راحت تا صبح با خدای خود راز و نیاز کرد. صبح روز بعد (پنجم مرداد ماه سال 1360در جبهه جنوب (کرخه نور) ) خلبانان پس از خواندن نماز، عملیات را شروع کردند. در دومین دور پرواز احتیاج به هلی کوپتر بیشتری بود و شهید سجادی نیاکی به عنوان داوطلب آماده پرواز شد. در حال پرواز بود که مورد هدف دشمن قرار گرفت و شهید شد. خدا پای قرار داد بینشان را امضا کرده بود. خلبان سجادی نیاکی در تهران متولد شد؛ اما شجره او از شهرستان نیاک است. تحصیلات ابتدائی و دبیرستان را در تهران به پایان رساند و در سال 1352 جهت خلبانی بالگرد در هوانیروز استخدام شد. پس از گذراندن دوره‌های نظامی، زبان انگلیسی و پرواز، با درجه ستوان‌سومی و تخصص پرواز با بالگرد ترابری 214 در پایگاه هوانیروز مسجد سلیمان به انجام وظیفه مشغول شد. طول عمر نظامی کوتاهی داشت اما از حماسه‌سازان هوانیروز در روزهای انقلاب و 8 سال دفاع مقدس شد. پرونده خدمتی او سرشار از پروازها و ماموریت‌های متهورانه در آسمان جبهه‌های جنگ جنوب و غرب است.


ارسال شده در تاریخ : شنبه 26 مرداد 1392برچسب:پاتوق جوانان, ارتش, خلبان, , :: 22:3 :: توسط : محمد مهدی محسنی

امیر سرتیپ خلبان مشیری درخاطراتش بیان داشته است که: «بعد از پیروزی در عملیات‌های مختلف جنگ تحمیلی عراق علیه ایرا ن ، فراخوانی داده شد که نیروها برای جنگ با اسرائیل ثبت‌نام کنند. بنده به دفتر رئیس عقیدتی سیاسی پایگاه سوم شکاری همدان رفتم و ثبت‌نام کردم، بعد که می‌خواستم برگردم، رئیس‌دفتر عقیدتی سیاسی گفت: «آقای مشیری، شما نفر اول نیستید که ثبت‌نام می‌کنید» گفتم: «خب، پس کیه؟ گفتند:»، «عباس دوران است». در واقع او اولین داوطلب برای بمباران اسرائیل بود. او می‌خواست خودش را فدای اسلام کند و در راه حق قدم بردارد. »


ارسال شده در تاریخ : جمعه 25 مرداد 1392برچسب:بمباران ا, اسرائیل ,شهید دوران, :: 1:46 :: توسط : محمد مهدی محسنی

فرماندهٔ شجاع ارتش  که غول‌های آهنین هم از او جا می ماندند...

در منطقه عملیاتی در نزديکي ارتفاعات الله‌اکبر، نيروهاي ما کُپ کرده بودند و جلو نمي‌رفتند. شهيد منفردنياکي کلت خود را به دست گرفت و جلو تانک ها به راه افتادو به آن‌ها اشاره کرد که به دنبال او بروند.

خودش جلوتر ازهمه حرکت می کرد و تانک‌ها پشت سر او به راه افتادند. شجاعت و از خود گذشتگی این فرمانده لایق باعث شد تا عملیاتی که در آن منطقه گره خورده بود به موفقیت برسد .

ای بسا اگر این مرد حرکت نمی‌کرد نه تنها نمی‌توانستیم پیشروی کنیم بلکه امکان این خطر نیز وجود داشت که در زیر فشار حملات دشمن همگی نابود شویم. ( به نقل از خاطرات امیر مختار راعی دهقی)


آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1118
بازدید دیروز : 1477
بازدید هفته : 7325
بازدید ماه : 7213
بازدید کل : 206322
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی