پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

  در ماه های آخر حکومت پهلوی، امام خمینی که رهبری نهضت اسلامی مردم ایران را بر عهده داشتند از سربازان خواستند تا از پادگان ها فرار کنند و در ارتش شاهنشاهی خدمت نکنند. امام خمینی، ارتش را مهم ترین سازمان تشکیل دهنده بنیه دفاعی کشور می دانستند که با پول مردم تشکیل شده و توسعه یافته است و بایستی در خدمت مردم باشد. بنابراین ایشان به حفظ ارتش و ادامه حیات آن پس از پیروزی انقلاب اسلامی معتقد بودند.

یکی از اولین اقدامات امام خمینی برای نشان دادن اهمیت نیروهای مسلح، تعیین روز 29 فروردین سال 1358 به عنوان روز ارتش بود. امام در پیامی که در این باره صادر فرمودند از ارتش خواستند تا در همه شهرهای ایران از مقابل مردم رژه برود و وفاداری خود را به ملت نشان دهد و از مردم هم خواستند تا از چنین ارتشی حمایت کنند.(لطفاً ادامه مطلب را بخوانید ...)
 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 16 بهمن 1392برچسب:پاتوق جوانان, ارتش ,سیاسی, مسایل روز, انقلاب, , :: 9:36 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

در پانزدهم خرداد ماه سال 1326 در یکی از محله های تهران و درخانواده خضرایی که از خانواده های مذهبی و متدین بودند، پسری متولد شد که نام او را محمود گذاشتند .

محمود دوران ابتدایی و متوسطه را در شهر تهران سپری نمود. وی بعد از اخذ دیپلم با توجه به علاقه وافری که به فراگیری علم و دانش داشت، در کنکور سراسری شرکت نمود و در رشته مهندسی پذیرفته شد؛ اما به علت این که پدرش در تنگنای مالی قرار داشت نتوانست وارد دانشگاه شود. در این هنگام تصمیم گرفت که وارد دانشکده افسری نیروی هوایی شود. لذا در تاریخ هشتم آبان سال 1345 وارد این دانشکده شد و در مهر ماه سال 1348 با درجه ستواندومی فارغ التحصیل گردید .


 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 2 اسفند 1392برچسب:پاتوق جوانان, ارتش, نیروی هوایی, خلبانان شکاری,شهید خضرایی, :: 9:2 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مراسم رونمایی دومین بازی رایانه ای ارتش صبح امروز (شنبه، نوزدهم بهمن ماه) با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضاواحدی، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش و جمعی از فرماندهان و مسئولین آجا در سالن همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 19 ارديبهشت 1398برچسب:پاتوق جوانان, ارتش, عقیدتی -سیاسی ,بازی رایانه ای, ختیج عدن, مدار 10 درجه, :: 21:56 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: با توجه به اینکه 37 درصد مرزهای ایران دریایی است، 90 درصد تجارت کشور از طریق مرزهای دریایی انجام می شود.

هدف نیروی دریایی ارتش دفاع از منابع و منافع جمهوری اسلامی است

امیر دریادار حبیب الله سیاری در همایش بین المللی اقیانوس شناسی خلیج فارس و دهمین همایش علوم و فنون دریایی ایران افزود: همچنین دیگر فعالیت تجاری ایران از طریق مرزهای زمینی انجام می شود که این نشان می دهد بخش عمده ای از تجارت از طریق مرزهای دریایی صورت می گیرد.

وی شمال اقیانوس هند را گلوگاه اقتصادی کشور دانست و گفت: ایران 15 کشور همسایه با 12 مرز دریایی دارد و می توان گفت، در مجموع 37 درصد مرزهای ایران، دریایی است.(ادامه مطلب را بخوانید ...)



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 29 خرداد 1398برچسب:پاتوق جوانان, ارتش, نیروی دریایی, دریادار سیاری, :: 21:47 :: توسط : محمد مهدی محسنی


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم راهپیمایی 22 بهمن در ارومیه ‌گفت: امروز مردم ایران امده آند که با امام، رهبر و مقتدای خویش تجدید میثاق کنند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران ‌گفت: دشمنان دائم از گزینه نظامی روی میز حرف می‌زنند، گرچه اعتقاد ما امروز این است که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی به هزینه‌های سنگین گزینه نظامی به خوبی واقف‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در راهپیمایی با شکوه یوم الله 22 بهمن در جمع مردم ارومیه، اظهار کرد: امروز مردم ایران امده آند که با امام، رهبر و مقتدای خویش تجدید میثاق کنند، امروز این ملت آمده‌اند تا با اهداف بلند رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید عهد کنند و با حضورشان از شهدای جمهوری اسلامی ایران تقدیر کنند.

وی افزود: ملت همیشه در صحنه ایران امروز آمده اند تا در مقابل یاوه گویی های استکبار جهانی، پاسخ محکمی را با حضور دشمن شکنشان بدهند.

 ادامه مطلب...

 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 23 فروردين 1398برچسب:پاتوق جوانان, ارتش, عقیدتی -سیاسی , آل هاشم , 22 بهمن, :: 21:40 :: توسط : محمد مهدی محسنی

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به خبر برکناری بندر بن‌سلطان از دستگاه اطلاعاتی عربستان افزود: بی‌شک حاکمان عربستان سعودی و هزینه‌های سنگین سیاست‌های غلط و جنایتکارانه‌ای که بندربن‌سلطان در پیش گرفته بود پی برده و تصمیم به برکناری او گرفته بودند.واکنش سرلشکر فیروزآبادی به خبر برکناری بندربن‌سلطان در عربستان

 

 

به گزارش معاونت فرهنگی تبلیغاتی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی طی سخنانی اظهار داشت: دوران حمایت عربستان سعودی از تکفیری‌های تندرو و متعصب پایان یافته و شواهد و قرائن حاکی از  تجدید نظر در سیاست داخلی و خارجی و گرایش به اتخاذ خط مشی منطقی‌تر دارد.

وی با اشاره به خبر برکناری بندر بن‌سلطان از دستگاه اطلاعاتی عربستان افزود: بی‌شک حاکمان عربستان سعودی و هزینه‌های سنگین سیاست‌های غلط و جنایتکارانه‌ای که بندربن‌سلطان در پیش گرفته بود پی برده و تصمیم به برکناری او گرفته بودند.

سردار فیروزآبادی تصریح کرد: بندربن‌سلطان در طول مدتی که مسئولیت دستگاه امنیتی این کشور را بر عهده گرفته است به خاطر شرایط روحی و جسمی ویژه و نیز گرایش شدید و کورکورانه‌ای که به تکفیری‌ها دارد، مسئولیت بسیاری از انفجارهای تروریستی که در کشورهای عراق، سوریه، لبنان و افغانستان اتفاق افتاده است به او نسبت داده می‌شود.

 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 30 بهمن 1392برچسب:پاتوق جوانان, سیاسی, مسایل روز, ارتش , سیاست, سرلشکر فیروزآبادی, عربستان, :: 21:33 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مقامات آمریکا گر چه از گزینه نظامی سخن می گویند، اما تلاش می کنند تا از طریق گسترش جنگ نرم، زمینه های برخورد سخت و نظامی را فراهم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مقامات آمریکا اگر چه از گزینه نظامی سخن می گویند، اما اذعان دارند که این شیوه پر هزینه است بنابراین تلاش می کنند تا از طریق گسترش جنگ نرم، زمینه های برخورد سخت و نظامی را فراهم کنند.

 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 1 اسفند 1392برچسب:پاتوق جوانان, ارتش, عقیدتی -سیاسی , , :: 21:23 :: توسط : محمد مهدی محسنی


جلسه هیئت مدیره بنیاد تعاون مسکن با هدف بررسی آخرین وضعیت طرح مجتمع فولاد صائب تبریز در محل این مجتمع برگزار شد. در این جلسه که با حضور مهندس محتاج و دیگر اعضای هیئت مدیره تشکیل شد،اعضا راهکارهای تسریع در عملیات اجرایی را بررسی و در این زمینه تصمیم گیری کردند.


لطفاً ادامه مطلب را بخوانید....
 

 

 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 1 اسفند 1387برچسب:پاتوق جوانان, ارتش, بنیاد تعاون آجا, مچتمع فولاد صائب تبریز, :: 21:15 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

سرهنگ شهیدخلبان عباس دوران، فرزند محمد ابراهیم سال ۱۳۲۹ در شهر شیراز دیده به جهان گشود. وی دوران کودکی، نوجوانی و جوانی خود را در شیراز سپری کرد و پس از اخذ دیپلم در سال ۱۳۴۹ به خدمت مقدس سربازی رفت و بعد از بازگشت، به دلیل علاقه‌ای که به یادگیری فن خلبانی و خدمت به میهن داشت در ۱۳۵۱ وارد دانشکده خلبانی نیروی هوایی ارتش شد.

عباس پس از طی نمودن دوره مقدماتی پرواز در ایران برای ادامه تحصیل و فراگیری دوره تکمیلی خلبانی به کشور آمریکا اعزام شد. با توجه به استعداد فوق العاده در کم‌ترین زمان موفق به اخذ نشان و گواهینامه خلبانی شده و به ایران باز گشت و با درجه ستوان دومی در پایگاه هوایی همدان مشغول به خدمت شد. با شروع جنگ تحمیلی، وی در پست افسر خلبان شکاری و معاونت عملیات فرماندهی پایگاه سوم شکاری (شهید نوژه) به انجام وظیفه مشغول شد.


 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 بهمن 1392برچسب:پاتوق جوانان, ارتش, نیروی هوایی,شهید دوران, :: 12:16 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

نیمه شب بود. ساعت حدود یک شب رفتم پشت سنگرش، یک زیلوی برزنتی جلوی سنگر بود و یک پشه بند. پشه بند را زدم کنار و می خواستم صدایشان بزنم که دیدم که صدای تضرع از داخل می آید دلم نیامد که حالشان را دگرگون کنم. زیلو را کنار زدم و پوتینم را هم در نیاوردم و رفتم گوشه سنگر نشستم. این مرد را وقتی در روز می دیدیم همچون یک شیر در کوهستان رفت و آمد می کرد و اسلحه را هم در دست می گرفت، تصور اینکه با آن هیبت و صلابت  و با آن قیافه نظامی اینطور خاکسار باشد در عبادت، برایم تصور سختی بود.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 26 بهمن 1392برچسب:پاتوق جوانان, ارتش, نیروی زمینی, شهید آبشناسان, :: 12:14 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

پهپاد مهاجر4 در حدود 30 درصد طول بیشتر و 61 درصد دهانه بال بزرگتری نسبت به پهپاد ابابیل دارد که قبلا موفق به تصویربرداری بر فراز ناو هواپیمابر آمریکا شده بود و بدیهی است این ابعاد بزرگتر، به معنی مساحت قابل رؤیت بیشتر نیز است اما همچنان رادارهای مدرن امریکایی از شناسایی پهپادهای ایرانی عاجزند.

به گزارش مشرق، یکی از شاهکارهای عملیاتی پهپادهای ایرانی که باعث معروفیت بیش از پیش آن در محافل رسانه ای و نظامی دنیا شد، تصویر برداری از ناو هواپیمابر آمریکایی در آب های نزدیک ایران بود. در ابتدای اعلام این موضوع، رسانه های غربی طبق معمول به انکار و زیر سوال بردن این ماجرا اقدام کردند اما پس از انتشار تصاویر و فیلم ضبط شده که از وضوح بالایی نیز برخوردار بود موجی از نظرات حاکی از تعجب، نگرانی و بعضاً تحسین در این باره منتشر شد.

در این عملیات که بنابر اعلام فرماندهان کشورمان حدود 30 دقیقه به طول انجامیده بود، ابابیل با عبور از اطراف این شناور مجهز، اقدام به تصویر برداری کرده و پس از چند دقیقه پرواز از حضور آن مطلع شدند که با پرواز چند فروند جنگنده F/A-18 هورنت و بالگردهای اس-اچ-60 برای یافتن این پرنده اقدام شد اما در نهایت این پرنده ایرانی به سلامت در پایگاه خود بازیابی شد.


پهپاد

پهپاد

 

 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 30 فروردين 1398برچسب:پاتوق جوانان, ارتش, نیروی دریایی,پهباد مهاجر, :: 11:58 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

فرمانده نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا، پس از انتشار اخبار ساخت جنگنده‌های ایرانی گفته بود: ما قبلا اصلا از جنگنده‌های ایرانی نمی‌ترسیدیم، بلکه از قدرت تحلیل و واکنش سریع و غیر قابل پیش‌بینی خلبانان ایرانی بیمناک بودیم، اما الان ما اطلاعاتی درباره جنگنده‌های ساخته شده در ایران نداریم و نمی‌دانیم از چه نوع تکنولو‍‍ژی در آنها استفاده شده است و الان هم از جنگنده‌های آنها و هم از خلبانان آنها بیمناکیم؛ ما قدرت آنها را در درگیری‌های هوایی شاهد بوده‌ایم، جنگ ۸ ساله ایران و عراق را خوب به یاد داریم.

 

 


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 27 مهر 1398برچسب:پاتوق جوانان, ارتش, نیروی هوایی, خلبانان شکاری, :: 11:56 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 جوانی پوشیده در لباس رزم و ساک سفر بر دوش، پس از گذشتن از زیر قرآن، از عزیزان خود فاصله می گیرد و آنان...

خانواده هایی هستند در این کشور، که تجاربی منحصربفرد را پشت سر گذاشته اند. تجاربی که دیگران، حتی اگر بخواهند، هیچ درک صحیحی از آن ها ندارند.خانواده ای که پاره جگر خود را از زیر قرآن رد می کند و پشت سرش کاسه ای آب می پاشد و می داند که ممکن است تا هفته بعد، عزیزش را غرق خون و درون تابوتی پیچیده از پرچم برایش بیاورند، در این تجربه خود تنها است و تنها خدا است که منزلت و اجر او را می داند و بس.

تصویری که می بینید، یکی از همان نماهای ماندگار را نشان می دهد. جوانی پوشیده در لباس رزم و ساک سفر بر دوش، پس از گذشتن از زیر قرآن، از عزیزان خود فاصله می گیرد و آنان، با کاسه خالی آب در دست و کودکی که شاید بهانه می گیرد و بی تابی می کند، دور شدن جوان را نظاره می کنند و شاید زیر لب این شعر را زمزمه می کنند:

          ای از همه لب تشنه تر! آهسته تر! آهسته تر!       

  ای کرده ترک جان و سر! آهسته تر! آهسته تر!

 

 


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 30 بهمن 1387برچسب:پاتوق جوانان, عکس, ارتش, جنگ , جبهه, :: 8:11 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 به اینترنت باید به عنوان یک سامانه تسلیحاتی نگاه کرد و ما باید به مبارزه برای حفظ برتری خود در فضای سایبری ادامه دهیم که سبب تفوق ما در چهار عرصه جنگی دریا، هوا، زمین و فضا خواهد شد.

 

از چند روز پیش، مایکل راجرز به عنوان رئیس جدید سازمان جنجالی ماه‌های اخیر آمریکا یعنی آژانس امنیت ملی NSA برگزیده شد تا بدین ترتیب از این پس، او فرمانده سایبری آمریکا را بر عهده گیرد.

او جایگزین کیت الکساندر می‌شود که از ماه آینده بازنشسته خواهد شد. الکساندر در دوره مدیریتی خود بدترین بحران جاسوسی در آمریکا را که ناشی از افشاگری‌های ادوارد اسنودن درباره عملیات‌های آژانس امنیت ملی بود، تجربه کرد.

راجرز فعالیت خود در ارتش آمریکا را به عنوان یک سرباز زمینی دریایی آغاز کرد اما بعدها با گذراندن دوره‌های تخصصی امنیت اطلاعات مخابراتی و جنگ‌های سایبری توانست در این عرصه، در ارتش بالا بیایید.

شاید مهمترین نکته‌ای که درباره تفکرات فرمانده سایبری جدید آمریکا باید دانست این است که او معتقد است آینده جنگ‌ها در فضای اینترنت خواهد بود.

جنگ‌های آینده، در اینترنت خواهد بود + عکس // در حال ویرایش

مایکل راجرز، فرمانده جدید NSA

او در فوریه 2013 در مصاحبه با مجله فناوری اطلاعات نظامی Military Information Technology می‌گوید: «به شبکه (اینترنت)‌ باید به عنوان یک سیستم تسلیحاتی نگاه کرد و ما باید به مبارزه برای حفظ برتری خود در فضای سایبری ادامه دهیم که طبعا سبب تفوق ما در چهار عرصه جنگی دریا، هوا، زمین و فضا خواهد شد.» او نه تنها معتقد است که فضای سایبری پنجمین عرصه جنگی در آینده خواهد بود، بلکه تاکید دارد که پنتاگون باید در تربیت جنگاوران فضای سایبری، سرمایه‌گذاری کند.»

 

راجرز گفته است: «ما باید نیروی آموزش‌دیده خود در زمینه فضای سایبری و آشنا به جدیدترین فناوری‌ها و پیشرفت‌ها در این عرصه را گسترش دهیم تا بتوانیم مبارزه سایبری در هر نقطه از جهان را عملیاتی کنیم.»

 

 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 29 تير 1398برچسب:پاتوق جوانان, ارتش, جنگ سایبری, اینترنت, :: 18:52 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 ارتش و شورشیان سوریه

 

 

 ارتش سوریه و شورشیان در حالی که مذاکرات صلح ژنو با بن بست مواجه شده، در مناطق کلیدی اطراف دمشق برای برقراری آتش بس به توافق رسیده اند.

 

 


 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 29 خرداد 1398برچسب:پاتوق جوانان, ارتش, سوریه, گروه های تکفیری, :: 18:43 :: توسط : محمد مهدی محسنی

تعداد بسیاری بالایی از تانک‌های متعلق ارتش ترکیه تحت تدابیر امنیتی بالا با استفاده از واگن‌های باری به سوی مرزهای سوریه روانه شده‌اند.
به گزارش شریان نیوز، ارتش ترکیه تعداد قابل توجهی از تانک‌های جنگی خود را عازم مرزهای سوریه کرده است.(ادامه مطلب را بخوانید...)



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 29 بهمن 1387برچسب:پاتوق جوانان, ارتش, ترکیه , سوریه, :: 18:27 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

 

 

 


 

 


ارسال شده در تاریخ : جمعه 9 شهريور 1398برچسب:پاتوق جوانان, رجنگ نرم, تهاجم فرهنگی, :: 1:0 :: توسط : محمد مهدی محسنی

ناوشکن 'سبلان' که روزی مورد تهاجم جنگنده‌هاي آمریکایی قرار گرفته بود هم‌اکنون در قالب ناوگروه اعزامي ارتش ايران به‌سوي اقيانوسي در حرکت است که محل سهمگین‌ترین نبردهای دریایی جهان و جولانگاه نيروهاي متخاصم با ایران به‌ويژه 'ناتو' بوده و گام‌نهادن در این پهنه، برای اهداف مأموریت‌های دوربرد نداجا بسیار ارزشمند است.بنا بر اعلام فرمانده نیروی دریایی ارتش در راستای گسترش حضور دریایی کشورمان در آبهای آزاد، ناو گروه بیست و نهم نیروی به اقیانوس اطلس فرستاده شد.


 

 



ارسال شده در تاریخ : جمعه 3 بهمن 1392برچسب:پاتوق جوانان, ارتش, نیروی دریایی,, :: 1:41 :: توسط : محمد مهدی محسنی

تهدید جیش العدل توسط فرمانده نیروی هوایی ارتش سرتیپ شاه صفی

به گزارش «بهشت ایران» به نقل از پایگاه خبری «ویسگون» به دنبال گروگانگیری مجدد چهار سرباز و یک گروهبان در نقطه مرزی سیستان توسط گروهک جیش العدل، فرمانده نیروی هوایی ارتش سرتیپ خلبان حسن شاه صفی این اقدام تروریستی را محکوم و این گروهک را ملزم به باز برگرداندن گروگانها دانست. سرتیپ خلبان حسن شاه صفی خطاب به فرمانده جیش العدل گفت: اگر تار مویی از سر سربازان مقدس این خاک کم شود گروه شناسایی نیروی زمینی ارتش "گرای" محل های احتمالی گروهک را تعیین کرده و سپس منطقه را با خاک یکسان خواهند کرد!


 


 

با یک «نه» پدر، دانشگاه «برکلی آمریکا» را کنار گذاشتم/ نام کوچکم نام مستعار پدرم بود

بعد از گذراندن دوره کارشناسی‌ام چون در دانشگاه شریف شاگرد اول دوره لیسانس شده بودم، بورس دانشگاه برکلی را گرفته بودم اما پدرم گفت «نرو، چون اگر بروی ممکن است برنگردی

 

 

 

منصور ستاری را بی‌شک باید «پدر نیروی‌هوایی ارتش» دانست؛ فرمانده‌ای که اگرچه خود خلبان نبود اما پایه‌گذار مهمترین اقدامات در نیروی هوایی ارتش شد؛ (تخصص شهید ستاری در حوزه پدافند هوایی بود) اقداماتی که امروز بخش اعظمی از توان پدافند هوایی ایران را هم شکل داده است.

شیوه تحصیل این اسطوره بی‌بدیل نهاجا در شرایط سخت در یکی از روستاهای ورامین (که مشروح آن به تفصیل در کتاب خاطرات وی چاپ شده) بیانگر آنست که مردان بزرگ در شرایط سخت بود که به جایی رسیدند والا از لای پر قو، فولاد آبدیده درست نخواهد شد.

ستاری البته بعداها هم که به عالیترین درجات ارتش رسید، گذشته خود را فراموش نکرد و همان شیوه‌ها را در تربیت فرزند نیز بکار گرفت که امروز پسر، با افتخار از پدر یاد کند؛ فرزندی که خود جزو نخبگان کشور است و مدارج تعالی را تا ریاست بر معاونت علمی ریاست جمهوری نیز طی کرده است.

 


 


 



ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 28 بهمن 1398برچسب:پاتوق جوانان, ارتش, نیروی هوایی, شهید ستاری, :: 23:51 :: توسط : محمد مهدی محسنی
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 124
بازدید دیروز : 1193
بازدید هفته : 7524
بازدید ماه : 7412
بازدید کل : 206521
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی