پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

رژیم آل سعود یک نوجوان را به اعدام محکوم کرد.
علی بن محمد النمر متولد سال ۱۹۹۴ میلادی، از سوی دادگاه استیناف عربستان به اعدام محکوم شد.
 

وی که اهل منطقه شیعه‌نشین «عوامیه» است، سه سال پیش در حالی‌ که سن قانونی نداشت از سوی مقامات امنیتی سعودی بازداشت شد.

علی بن محمد النمر فرزند محمد النمر فعال حقوق‌دان و برادرزاده شیخ نمر باقر النمر روحانی مبارزه شیعه عربستانی است.

 

1442134131066_a616e3a0a4bc230d84be69332b9cd5fa.jpg

 

شیخ النمر عموی علی النمر نیز در پی اعتراضات شیعیان عربستان در سال ۲۰۱۲ بازداشت و در ۲۳ مهرماه ۱۳۹۳ دادگاه جنایی سعودی وی را به دلیل اقدام علیه امنیت ملی و محاربه، به اعدام با شمشیر محکوم کرد.

جرم علی بن محمد النمر شرکت در تظاهرات شیعیان در شهر عوامیه است.

پدر این نوجوان شیعه نیز خبر محکومیت وی به اعدام را تأیید کرده است.

وی با محکوم‌کردن حکم صادره با اشاره به ادعای مسئولان سعودی مبنی بر اتهام‌های ضد امنیتی به علی گفت: این اتهام‌ها غیر واقعی هستند و حکمی که علیه فرزندم صادر شد، به طور عمد به دنبال حکمی صادر شده که شیخ النمر به آن محکوم شد.

پدر علی النمر گفت: فرزندم هرگز در محاکمه و بازجویی وکیل نداشت و حکم صادرشده علیه وی، بدون توجه به سخنانش، از قبل تعیین شده بود.

با توجه به اینکه در زمان شرکت در تظاهرات، وی نوجوانی بیش نبوده است، به نظر می‌رسد که این حکم، برای فشار بر این خانواده مبارز شیعه صادر شده است.

 
منبع: ابنا

 


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 22 شهريور 1398برچسب:پاتوق جوانان ,, :: 21:36 :: توسط : محمد مهدی محسنی


رزمایش دو روزه نهاجا دارای ویژگی‌های خاصی بود که در این گزارش به آن می‌پردازیم.
 
بمب  ۵۰۰ پوندی نهاجا + تصاویر

 

به گزارش افکارخبر

، رزمایش دو روزه نهاجا در منطقه عمومی اصفهان در حالی به پایان رسید که نهاجا به گفته امیر سرتیپ خلبان "علیرضا برخور" به تمام اهداف از پیش تعیین شده دست یافت.


رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت 5، صبح شنبه  با رمز مقدس یا علی ابن ابیطالب(ع) در منطقه عمومی اصفهان با شرکت کلیه پایگاه‌های شکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با محوریت پایگاه هوایی شهید بابایی آغاز و در ظهر روز یکشنبه خاتمه یافت.
 


در این رزمایش، هواپیماهای جنگنده  "سوخو24 " با شعاع و بُرد عملیاتی بلند، "اف 4"، "اف 5 "، "میگ 29"، "اف 14"، هواپیماهای سوخت رسان "بوئینگ 707 و 747"، انواع پهپادها همراه با ترابری و پشتیبانی هواپیماهای "سی 130" حضور داشتند.



بمب‌های 500 پوندی

**عملیات انجام شده در رزمایش نهاجا

در رزمایش فداییان حریم ولایت عملیات جنگ الکترونیک و آزمایش انواع سامانه‌های پیشرفته ارتباطی، استفاده از بسترهای امن شبکه های بی سیم و باسیم، انواع سامانه های تسهیلات پرواز "فکن"، "ای اس آر"، "پی آی آر"، "کورس"، "گلاید" و انواع سامانه های تاکتیکی "سیار" و "اپروچ"، مأموریت‌های ابلاغ شده در جنگ الکترونیک، انجام عملیات تاکتیکی در حوزه پست فرماندهی، واکنش سریع در بحران، عملیات سوخت رسانی هوایی، مقابله با حمله میکروبی و شیمیایی، عملیات امداد و نجات، عملیات اختلال الکترونیکی و گشت مسلح هوایی در منطقه عمومی رزمایش، تمرین عملیات بُرد بلند جنگنده ها همراه با سوختگیری هوایی، دقت در نقطه زنی بمب‌ها و راکت‌ها در عملیات هوا به زمین و هوا به هوا، کنترل و هدایت آتش شکاری بمب افکن‌ها، رصد اطلاعاتی منطقه عملیات با بکارگیری پرنده‌های باسرنشین و بدون سرنشین، استفاده از هواپیماهای گشت هوایی به منظور مقابله با هرگونه تجاوز هوایی دشمن و انهدام اهداف کشف شده با موفقیت انجام شد.



بمب‌های 500 پوندی

انجام تیراندازی‌های هوا به هوا، تیراندازی علیه اهداف هوایی با سرعت و در ارتفاعات مختلف، تیراندازی و بمباران هوا به زمین با استفاده از بمب‌های هوشمند سنگین و نیمه سنگین و استفاده از انواع موشک‌های لیزری،  تلویزیونی، حرارتی و راداری و انواع راکت ها و بمب های تولید شده به دست متخصصان داخل کشور از دیگر اهداف محقق شده در این رزمایش بود.



**امیر روز خوش: اهداف از پیش تعیین شده با هواپیماهای شکاری و بمب‌افکن منهدم خواهند شد

البته قبل از شروع روز دوم رزمایش امیر سرتیپ "مسعود روزخوش" سخنگوی پنجمین رزمایش فداییان حریم ولایت در درباره برنامه‌های رزمایش نهاجا و امکان انجام سوخت‌گیری جنگنده "سوخو به سوخو" اظهار داشت: سوخت‌گیری جنگنده "سوخو به سوخو" انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در روز دوم رزمایش همچنین انهدام اهداف زمینی با "هواپیماهای بمب‌افکن بردبلند" انجام خواهد شد و اهداف مشخص واقعی را از بین خواهیم برد.

سخنگوی پنجمین رزمایش مدافعان حریم ولایت تصریح کرد: در روز دوم رزمایش همچنین در حوزه جنگ الکترونیک و سیستم‌های اخلالگر تمریناتی در نظر گرفته شده و سطح وسیعی از تجهیزات الکترونیکی در روز دوم رزمایش استفاده خواهد شد.

 
وی افزود: در این رزمایش کوبندگی، حجم آتش و محیط رزمایش مهم بوده و اهداف از پیش تعیین شده با هواپیماهای شکاری و بمب‌افکن منهدم  خواهند شد.

امیر سرتیپ دوم خلبان روزخوش گفت: کلیه عملیات انجام شده از سوی نهاجا در این رزمایش و به خصوص در روز دوم اعم از کشف اهداف، رهگیری و انهدام آن‌ها به صورت مستقل انجام می‌شود.

وی در پایان با اشاره به بررسی همتاسازی و آموزش کادر جوان در روز دوم رزمایش خاطرنشان کرد: تجهیزات استفاده شده در روز دوم رزمایش از سوی متخصصین نهاجا بهینه‌سازی شده است.



**انهدام پایگاه‌های از پیش تعیین شده از سوی بمب افکن‌های نهاجا

در روز دوم رزمایش  اهداف ثابت و متحرک هوایی و زمینی مورد اصابت انواع بمب ها و راکت های وسایل پرنده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. انواع جنگنده های شکاری بمب افکن نیروی هوایی ازجمله  "صاعقه"، "اف 4 "، "اف 5 "، "سوخو 24 "، "اف 14 " و هواپیماهای بدون سرنشین شرکت داشتند. خلبانان تیزپرواز نیروی هوایی با استفاده از بمب های بهینه سازی شده و هوشمند لیزری، اپتیکی و بمب های هوشمند رادار زن و نقطه زن با موفقیت پایگاه‌ها و زیر ساخت‌های شبیه سازی شده را منهدم کردند.


بمب‌های 500 پوندی


بمب‌های 500 پوندی
عملیات فِلر ریزی همراه با سکوت کامل رادیویی، عملیات مقابله با تک شیمیایی و میکروبی، عملیات امداد و نجات در منطقه عمومی رزمایش، بار ریزی تاکتیکی و چتر ریزی به کمک هواپیماهای ترابری سنگین و نیمه سنگین، پرتاب موفقیت آمیز بمب‌های 500 پوندی ، انهدام پهپادهای مهاجم در منطقه عمومی رزمایش، رزم هوایی "میگ 29 " و "f14" در قالب کشور دوست و دشمن، مورد اصابت قرار گرفتن باندهای هوایی فرضی توسط هواپیماهای "صاعقه" و انهدام نهایی پست‌های فرماندهی با جنگنده "F7" ، فرود موفقیت آمیز چتربازان "تیپ 65 نوهد" در منطقه رزمایش، پرواز عملیاتی اسکادران جنگنده راهبردی "سوخو 24"، انجام ماموریت‌های رهگیری هوایی و تیراندازی هوا به زمین توسط جنگنده‌های "F5"، "میگ 29" و "صاعقه" علیه مواضع از پیش تعیین شده و انجام عملیات‌های انهدام اهداف زمینی با بمب‌افکن‌های راهبردی "سوخو 24" و "F4" با حمل انواع موشک‌های بهینه شده ساخت متخصصین و دانشمندان نهاجا از اقدامات موفقیت آمیز نیروی هوایی ارتش در رزمایش فداییان حریم ولایت بود.



بمب‌های 500 پوندی

بمب‌های 500 پوندی

در دومین روز از پنجمین رزمایش هوایی "فداییان حریم ولایت"، اهداف ثابت و متحرک هوایی و زمینی مورد اصابت انواع بمب‌ها و راکت‌های وسایل پرنده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.



****مقامات جمهوری اسلامی ایران درباره رزمایش چه گفتند؟

**ابراز رضایت فرمانده نهاجا از رزمایش

امیرسرتیپ خلبان  "حسن شاه صفی" فرمانده نیروی هوایی ارتش ازعملکرد یگان‌های شرکت کننده در زمایش ابراز رضایت کرد.



**نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان:  امروز امنیت آسمان کشور به واسطه اقتدار نیروی هوایی است

آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان با حضور در جمع فرماندهان و رزمندگان شرکت کننده در رزمایش بزرگ فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش گفت: رزمایش های نیروهای مسلح علاوه بر نمایش قدرت بازدارندگی نیز ایجاد می کند.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به رصد دشمنان و عملیات روانی آنها برای مقابله با اقتدار روزافزون نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از راهبردهای مقابله با دشمن و به رخ کشیدن اقتدار نیروهای مسلح، برگزاری رزمایش است و انشاءالله نیروی هوایی با انجام موفق این رزمایش بزرگ و دشمن شکن بار دیگر توانمندی و آمادگی بالای خود را به جهانیان ثابت می کند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه رزمایش ها یکی از پایه های امنیت کشور هستند افزود: امروز امنیت آسمان کشور به واسطه اقتدار نیروی هوایی است که حاصل تجربیات گرانبهای 8 سال دفاع مقدس، خلاقیت و ابتکار نیروهای جوان و متعهد این نیرو در ساخت، تولید و تأمین تجهیزات پیشرفته و مورد نیاز این نیروی الهی است.



**امیر برخور: به همه اهداف از پیش تعیین شده در رزمایش دست یافتیم/تشکر از اصحاب رسانه به خاطر پوشش کامل رزمایش

امیر سرتیپ  "علیرضا برخور" جانشین فرمانده  نهاجا  با تشکر از اصحاب رسانه به خاطر پوشش کامل خبری رزمایش نیروی هوایی ارتش و ضمن تشکر از صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به خاطر پوشش به هنگام رزمایش فدائیان حریم ولایت گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در پوشش خبری رزمایش نهاجا داشتند.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: به همه اهداف از پیش تعیین شده در رزمایش فدائیان حریم ولایت 5 دست یافتیم.





بمب‌های 500 پوندی
**رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: اقتدار نیروی هوایی، اقتدار ارتش و اقتدار نیروهای مسلح است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش که در منطقه رزمایش فداییان حریم ولایت نیروی هوایی حضور یافته بود، گفت: اقتدار نیروی هوایی، اقتدار ارتش و اقتدار نیروهای مسلح است.

وی با اشاره به تدابیر مقام معظم رهبری در رابطه با دفع شر دشمنان گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری روز گذشته در دیدار با رئیس جمهور قرقیزستان فرمودند، تنها راه دفع شر استکبار و سلطه گران، ایستادگی و مقاومت است و یکی از راه های این ایستادگی، توان رزمی نیروهای مسلح ما می باشد و الحمدلله امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از توان رزمی بسیار بالایی برخوردار هستند.
     
 

**جانشین فرمانده کل ارتش: تمام اهداف طراحی شده با موفقیت انجام شد

امیر سرتیپ "عبدالرحیم موسوی" جانشین فرمانده کل ارتش درباره رزمایش اظهار داشت: تمام برنامه های پیش بینی شده در این رزمایش همانگونه که طراحی شده بود به خوبی و با دقت بسیار بالا توسط تیزپروازان نیروی هوایی در منطقه عمومی رزمایش فداییان حریم ولایت به مورد اجرا گذاشته شد.  

وی ادامه داد: اینگونه رزمایشها و برنامه های تمرینی با توجه به تغییراتی که در مقابله با تهدیدات ایجاد می شود با برنامه ریزی گسترده و هدفمند انجام می شود تا آموزشها، تاکتیکها و تجهیزات در یک میدان عمل نزدیک به میدان عمل واقعی مورد آزمایش عملیاتی قرار گیرد و متناسب با تهدیدها ارتقا یابد و فرماندهان، مسئولان و کارکنان این نیروی الهی، دانش و علم روز را برای اداره این نیرو در اختیار دارند.



بمب‌های 500 پوندی



**حجت الاسلام والمسلمین جلیلی صفت: این رزمایش یاد و خاطره دوران دفاع مقدس را تداعی می کند

حجت الاسلام والمسلمین "احمد جلیلی صفت"، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش با حضور در منطقه عمومی رزمایش فداییان حریم ولایت نهاجا گفت: این رزمایش یاد و خاطره حماسه های بی نظیر تیزپروازان نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس را تداعی می کند.

وی افزود: امروز بحمدلله با ابتکار و خلاقیت هایی که عزیزانمان در نهاجا دارند، این رزمایش با برخورداری از سطح کیفی مطلوب به انجام رسید.

جلیلی صفت همچنین تصریح کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله نیروی هوایی ارتش، امروز از آمادگی بسیار بالایی در دفاع از حریم مقدس کشور برخوردارند و الحمدلله این اقتدار و توانمندی روز به روز در حال ارتقا و پیشرفت می باشد.
 

**نهاجا در دفاع از کیان کشور جدی است

رزمایش نهاجا که با ویژگی‌های خاصی همچون سایر رزمایش‌های فداییان حریم ولایت همراه بود با موفقیت انجام شد و  نشان داد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حفظ حریم هوایی، دفاع از کیان جمهوری اسلامی ایران و  پشتیبانی از نیروهای دیگر آجا همچون نزاجا، نداجا و پدافند هوایی جدی است.


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 16 شهريور 1394برچسب:پاتوق جوانان , ارتش, نیروی هوایی, :: 21:28 :: توسط : محمد مهدی محسنی

دبیر انجمن صنایع لبنی ایران در گفت‌وگو با تسنیم خبر داد

انهدام محموله‌های لبنیات ایران در عراق

دبیرانجمن صنایع لبنی ایران گفت: محصولات لبنی یک شرکت ایرانی به دلیل اینکه بیش از اندازه در پشت مرز‌های کشور عراق ماند و از مدت تاریخ مصرف آن کاسته شد، توسط مأموران اداره نظارت این کشور منهدم شد.

رضا باکری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درخصوص انهدام فرآورده‌های لبنی ایران در کشور عراق، اظهار کرد: طبق قوانین داخلی عراق در صورتی که تاریخ  مصرف محصولات لبنی وارداتی به این کشور به هر دلیلی کمتر از یک سوم تاریخ درج شده روی آن باشد این محصولات بدون باز گرداندن به کشور صادرکننده منهدم می‌شود.

وی‌ خاطرنشان کرد: بنابراین محصولات یک شرکت ایرانی نیز که با تأخیر از مرز عبور کرده و بیش از یک سوم تاریخ آن منقضی شده بود، توسط مأموران اداره نظارت برمواد غذایی عراق منهدم شد.

دبیرانجمن صنایع لبنی ایران ادامه داد:  تشریفات گمرکی و صدور مجوز‌های لازم از دو طرف باعث شده که برنامه‌ریزی صادرات محصولات لبنی در زمان مورد نظر صورت نگیرد و این محصولات معدوم شود.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص عراق و نا امنی‌های موردی که در این کشور به‌دلیل حضور داعش وجود دارد نیز در مواردی مقامات عراقی مرز‌های این کشور را از 4 تا 5 روز می‌بندند  تا دوباره امنیت لازم حاکم شود و بدون مشکل تردد صورت گیرد.

باکری گفت: روزانه حدود 40 هزار تن و در سال 420 هزار تن از محصولات لبنی ایران به عراق صادر می‌شود و اشکالات اینچنینی ناشی از عوامل غیرقابل پیش‌بینی است.

وی در پایان در باره اینکه چرا مسئولان بهداشتی ما اجاره خروج محصولات لبنی را برای خروج از کشور داده‌اند، بیان کرد: به طور معمول دفتر نظارت بر موادغذایی وزارت بهداشت و کارشناسان سازمان ملی استاندارد کشور محصولات لبنی صادراتی را کنترل می‌کنند و در صورتی که بر اساس معیار‌های مورد نظر نباشد اجازه خروج نمی‌دهند، اما این محصولات در زمان خروج از کشور شرایط مورد نظر را داشته و در عراق معطل شده‌اند.

گفتنی است که لبنیات ارسالی ایران به عراق به دلیل اینکه به اندازه مورد نظرمقامات بهداشتی عراق، تاریخ مصرف نداشت بدون اینکه بازگردانده شود، سوزانده شد.

 


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 16 شهريور 1394برچسب:پاتوق جوانان ,, :: 21:20 :: توسط : محمد مهدی محسنی

افسران - وقتتان را بیهوده هدر ندهید...

ارسال شده در تاریخ : 29 اسفند 1398برچسب:پاتوق جوانان , , ولایت, رهبری, :: 23:46 :: توسط : محمد مهدی محسنی

افسران - این عمار

ارسال شده در تاریخ : 29 اسفند 1398برچسب:, :: 23:47 :: توسط : محمد مهدی محسنی

حضور حسین فریدون، برادر رئیس جمهور در جایگاه هیات رئیسه اجلاس مجمع جهانی اهل‌بیت که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت این سوال را در ذهن ایجاد می کند که جایگاه دستیار ویژه رئیس جمهور در نهاد حکومتی چیست؟
عکس/ جدیدترین جایگاه بی ربط برادر روحانی!

ارسال شده در تاریخ : 25 مرداد 1394برچسب:پاتوق جوانان ,, :: 22:56 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 
افسران - مَا اَکْثَرَ الْعِبَرَ وَ اَقَلَّ
 

ارسال شده در تاریخ : 29 اسفند 1398برچسب:پاتوق جوانان , آمریکا, :: 23:50 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

افسران - در خانه اگر کس است...

ارسال شده در تاریخ : 29 اسفند 1398برچسب:پاتوق جوانان , , ولایت, رهبری, :: 23:58 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 موسسه «گلوبال فایر پاور» که در رتبه‌بندی ارتش‌های جهان شهرت دارد، هر ساله گزارشی را در این زمینه انتشار می‌دهد و بحث‌های انتقادی- تحلیلی فراوانی را در میان کارشناسان امور نظامی و سیاسی به راه می‌اندازد.

به تازگی موسسه یاد شده رتبه‌بندی ۱۲۶ ارتش جهان را برای سال ۲۰۱۵ میلادی انتشار داده است. این موسسه یادآوری می‌کند که در تهیه و تنظیم این رتبه‌بندی قدرت هسته‌ای کشورها لحاظ نشده است. با توجه به این ملاک‌ها، «گلوبال فایر پاور» رتبه‌بندی ۱۰ ارتش بزرگ جهان را به شرح زیر تعیین کرده است. بر پایه این رتبه‌بندی ایران رتبه بیست و سوم، عربستان سعودی رتبه بیست و هشتم، امارات رتبه پنجاهم، عمان رتبه شست و نهم، کویت رتبه هفتاد و یکم، قطر رتبه هفتاد و هفتم و عراق رتبه صد و دوازدهم را دارد.

 

 

 


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 1 تير 1398برچسب:پاتوق جوانان , ارتش, , :: 23:51 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 طراحی و رونمایی تانک چرخ‌دار و ربات مسلح/ آمادگی نزاجا برای سرکوب تروریست‌ها/ هشدار به عربستان

 طراحی و رونمایی تانک چرخ‌دار و ربات مسلح/ آمادگی نزاجا برای سرکوب تروریست‌ها/ هشدار به عربستان

 

 امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح امروز در نشست خبری که به‌منظور تشریح برنامه‌های این نیرو در روز 29 فروردین برگزار شد، اظهار داشت: برنامه‌های متنوعی برای این ایام پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در اجرای مراسم پر شکوه رژه علاوه بر یگان‌های پیاده و موتوری، از ظرفیت‌های بالگردی و جنگنده های نیروی هوایی نیز استفاده می‌شود.

فرمانده نزاجا در ادامه از رونمایی ربات مسلح خبر داد و گفت: این ربات می‌تواند 2 موشک و 600 کیلوگرم محموله را حمل کند.

امیر پوردستان همچنین عنوان کرد: تانک چرخ‌دار برای اولین بار در کشور طراحی شده که 26 فروردین رونمایی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به حضور تروریست‌ها در برخی کشورهای همسایه گفت: ما تحرکات تروریستی در مرزهای جنوب شرقی کشور را تهدید نظامی نمی‌دانیم؛ ضمن اینکه برادران ما در نیروی انتظامی و سپاه پاسداران از قابلیت های لازم در جهت مقابله با تهدیدات برخوردارند.

فرمانده نزاجا ادامه داد: ان‌شاءالله با تمهیداتی که در ستاد کل نیروهای مسلح اندیشیده شده، دیگر شاهد بروز چنین اتفاقاتی در سطح کشور نخواهیم بود.

امیر پوردستان افزود: در صورتی که نیاز باشد نیروی زمینی این توانایی را دارد که در کنار برادران پاسدار همچون دوران دفاع مقدس در برابر تهدیدات وارد عمل شود؛ و الحمدلله امروز این همدلی در میان نیروهای مسلح وجود دارد.

وی در ادامه این نشست خبری به تهاجم وحشیانه سعودی‌ها به کشور یمن اشاره کرد و گفت: به‌عنوان یک فرمانده نظامی به کشور عربستان توصیه می‌کنم دست از حملات خود علیه مردم یمن بردارد؛ زیرا در حالی که هنوز تیری به سمت عربستان شلیک نشده، آثار شکست این کشور مشهود شده است؛ وای به آن روزی که تیری به سوی این کشور شلیک شود.

           

 


ارسال شده در تاریخ : 27 اسفند 1398برچسب:پاتوق جوانان , ارتش, تجهیزات ارتش , روز ارتش , :: 23:48 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

 

 
 
 

 

فرمانده کل ارتش، از تقویت توان رزمی قرارگاه‌های نیروهای مسلح بلافاصله پس از دریافت فرمان فرماندهی معظم کل قوا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرلشگر عطاءالله صالحی امروز در حاشیه بازدید از مرکز اسناد سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، گفت: بلافاصله پس از دریافت فرمان فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای، مبنی بر ارتقای توان رزمی نیروهای مسلح، قرارگاه مربوطه را با محوریت عملیاتی کردن فرمان معظم‌له تقویت کرده‌ایم.

وی افزود: فرامین و تدابیر فرمانده معظم کل قوا در رابطه با ارتقای روزافزون توان رزمی در دیدار اخیرشان با کارکنان ارتش، به فرماندهان و یگان‌های ارتش ابلاغ شده و با یاری خداوند متعال، با تقویت قرارگاه مربوطه ارتش به آمادگی رزمی بیش از پیش که مدنظر ایشان است، دست خواهیم یافت.

 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 28 اسفند 1398برچسب:پاتوق جوانان , ارتش,سرلشکر صالحی, :: 23:44 :: توسط : محمد مهدی محسنی

       استانی شدن انتخابات مجلس در دستور کار       

مجلس نشينان دوره هشتم هم مي‌خواستند در انتخابات رياست‌جمهوري تغيير ايجاد كنند و هم انتخابات مجلس.
استاني شدن انتخابات مجلس با يك طرح دو فوريتي به دستور كار بهارستان بازخواهد گشت؛ طرحي كه امضاي 18 نماينده را دارد. اين سومين بازگشت اين طرح به دستور كار مجلسي‏ هاست.

تحلیل مدیریت وبلاگ:به نظر من تصویب این طرح هم به ضرر نمایندگان شهرستان های کوچک و  هم به ضرر مردم آن شهرستان هاخواهد بود زیرا با استانی شدن انتخابات مردم دیگر رغبتی برای رای دادن نخواهند داشت زیرا می دانند که نماینده منتخب استان، آن توجهی که نماینده خود آن شهر نسبت به مردم آن شهر داشت دیگر این توجه را در دستور کار خود قرار نمی دهد.اگر چه این کار پیامد های مثبتی خواهد داشت مانند جلوگیری از خرید و فروش رای  اما پیامد های منفی آن به مراتب بشتر از پیامد های مثبت خواهد بود.متشکرم

ارسال شده در تاریخ : 21 ارديبهشت 1394برچسب:پاتوق جوانان ,, :: 23:16 :: توسط : محمد مهدی محسنی

احمدی نژاد: پیروزی های بزرگ در راه است؛ خیلی زود از دست اندازها درمی آییم

به گزارش نامه نیوز دکتر احمدی نژاد در دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین از ضرورت بازخوانی انقلاب اسلامی گفت و خاطر نشان کرد: ما هرچه داریم از انقلاب اسلامیست، امروز ایران و جامعه انسانی بدون انقلاب بی معناست.

 
تحلیل مدیریت وبلاگ:همانطور که آقای دکتر فرمودند ما تازه در اول راه هستیم و باید پشتیبان این نظام و  این انقلاب باشیم و گول دشمنان خود را که از درون کرم خورده و موریانه خورده اند را نخوریم،که پیروزی نهایی با ما خواهد بود.انشاالله
                                                                                                              

ارسال شده در تاریخ : 20 ارديبهشت 1394برچسب:پاتوق جوانان ,احمدی نژاد, :: 23:16 :: توسط : محمد مهدی محسنی

مرد انصراف های انتخاباتی اصلاح طلبان که حالا سودای ریاست مجلس دهم را در سر دارد طی دیداری با رئیس جمهور بر لزوم توجه بيشتر به نقش نخبگان تاكيد كرده است.
به گزارش مشرق، محمدرضا عارف مرد انصراف‌های انتخاباتی اصلاح طلبان که حالا سودای ریاست مجلس دهم را در سر دارد و می‌خواهد رهبری اصلاح‌طلبان در رقابت‌های انتخابات مجلس دهم را بر عهده بگیرد هفته گذشته به ديدار حسن روحاني، رييس‌جمهور رفت.روزنامه اعتماد در این خصوص خبر داد:  محمدرضا عارف در این دیدار ضمن تشريح فعاليت‌هاي علمي و سياسي خود به تحليل فضاي علمي و سياسي كشور پرداخته و بر لزوم توجه بيشتر به نقش نخبگان تاكيد كرده است.
تحلیل مدیریت وبلاگ:نخبگان پایه و اساس علمی این نظام محسوب می شوند و لازم است توجه بیشتری نسبت به آنان صورت گیرد .متشکرم
                                                                                              

ارسال شده در تاریخ : 19 ارديبهشت 1394برچسب:پاتوق جوانان , عارف, اصلاح طلبان, :: 23:16 :: توسط : محمد مهدی محسنی

واکنش آیت الله مکارم به سخنان حسن روحانی

امیدواریم نصیحت دوستانه ما را بپذیرند

مرجع تقلید شیعیان گفت: همه افراد اعم از پلیس و غیر پلیس موظف به اجراى قوانین اسلام هستند، حتى وظیفه امر به معروف و نهى از منکر بنا به تصریح قرآن مجید و اجماع مسلمین وظیفه همگان است.به گزارش فرهنگ نیوز ، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازى صبح امروز در ابتداى درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با انتقاد از سخنان یکى از مسئولان درباره اقدامات نیروی انتظامی اظهارداشت: اخیراً یکى از مسئولان محترم خطاب به نیروى انتظامى سخنى گفتند که به هیچ وجه مناسب نبود، گفته بودند وظیفه نیروى انتظامى اجراى قانون است نه اجراى اسلام.
تحلیل مدیریت وبلاگ:البته ما نیز  تا حدودی با سخنان آیت الله مکارم شیرازی موافقیم اما نیروی انتظامی نیز باید در حوزه ی اختیارات خودش با بی دینی مقابله کند به گونه ای که در حین انجام وظیفه با سایر نهاد ها دچار اختلال نشود.متشکرم
                                                                                            

ارسال شده در تاریخ : 8 ارديبهشت 1394برچسب:پاتوق جوانان ,, :: 23:16 :: توسط : محمد مهدی محسنی

رشوه هنگفت عربستان به سودان علیه ایران
 
عصر ایران: سودان در برابر دریافت کمک مالی ۸ میلیارد دلاری، روابط با ایران را کاهش داده و در جنگ عربستان سعودی علیه یمن مشارکت کرده است.

سایت خبری عربی "اخبار الساعه" به نقل از یک منبع آگاه نوشت: عمر البشیر رئیس جمهوری سودان با عربستان سعودی توافق کرده بود در مقابل قطع روابط استراتژیک با ایران و مشارکت در جنگ یمن، کمک مالی ۴ میلیارد دلاری از عربستان سعودی، ۲ میلیارد دلار از امارات و ۲ میلیارد دلار دیگر از کویت دریافت کند.

ارسال شده در تاریخ : 21 ارديبهشت 1394برچسب:پاتوق جوانان ,, :: 23:16 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 
افسران - زنده باد یاد دلیر مردان سرزمینم

زمانی که صدام شهرهای ایران را موشک باران و بمباران می کرد، تیمسار آبشناسان نامه‌ای به صدام نوشت که خیلی خواندنی است و یکی از افتخارات ارتش جمهوری اسلای ایران است...
«اگر جناب صدام حسین ژنرال است و فنون نظامی را خوب می‌داند و نظریه‌پرداز جنگی است، پس به راحتی می‌تواند در دشت عباس با من و دوستان جنگ آورم ملاقات کند و با هر شیوه‌ای که می‌پسندد، بجنگد؛ نه این‌که با بمب افکن‌های اهدایی شوروی، محله‌های مسکونی و بی‌دفاع را بمباران کند و مردم را به خاک و خون بکشد».
در جواب نامه، صدام، ژنرال قادر عبدالحمید را با گروه ویژه‌اش به دشت عباس فرستاد تا به تیمسار آبشناسان یک جنگ تخصصی را نشان بدهد.
سال‌ها قبل در اسکاتلند، تیمسار آبشناسان، ژنرال عبدالحمید و گروهش را در مسابقه کوهنوردی ارتش‌های منتخب جهان دیده بود. آن‌جا گروه او اول شد و عراقی‌ها هفتم شدند. حالا در میدان جنگ حقیقی دوباره مقابل ژنرال قادر عبدالحمید قرار گرفت و بعد از یک درگیری طولانی، لشکرش را شکست داد و خود او را اسیر کرد.
زنده باد یاد دلیر مردان سرزمینم ..


ارسال شده در تاریخ : 29 اسفند 1398برچسب:پاتوق جوانان , ارتش,سرلشکر آبشناسان, :: 22:44 :: توسط : محمد مهدی محسنی

افسران - عکس شهدا...

شهداشرمنده ایم...


ارسال شده در تاریخ : 8 ارديبهشت 1398برچسب:پاتوق جوانان , ارتش, شهدا, :: 18:21 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 
افسران - عبرت نمی گیرند

عبرت نمی گیرند


ارسال شده در تاریخ : 5 ارديبهشت 1394برچسب:پاتوق جوانان , آمریکا, جنگ با ایران , طوفان شن, :: 18:21 :: توسط : محمد مهدی محسنی
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 57
بازدید هفته : 325
بازدید ماه : 5073
بازدید کل : 194250
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی