پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

 جمهوري اسلامي ايران با تکيه بر اصول و مباني خويش همواره مذاکره و رابطه با آمريکا را مشروط به شرط‌هايي اساسي دانسته است. تحقق اين شرط‌ها مي‌تواند راه مذاکره و رابطه را فراهم کند و عدم تحقق آنها راهي براي مذاکره و رابطه نمي‌گذارد.

اما آنهايي که خواب آمريکا را مي‌بينند و تصور مي‌کنند که امور عالم در دست آمريکايي‌هاست، چاره‌اي نيست مگر اين که دعا کنيم خدا بيدارشان کند.
بر خلاف تصور بسياري، جمهوري اسلامي ايران از ابتدا در برابر آمريکا موضعي اصولي و مبنايي داشته است.
يران در اين موضع‌گيري جو زده و نااگاهانه عمل نکرده است و همواره منافع و اصول خويش را در نظر داشته است. از ابتداي انقلاب نيز با وجود اين که آمريکا در حمايت از رژيم سفاک شاهنشاهي جنايات فراواني کرده بود اين امام خميني رحمت الله عليه نبود که رابطه با آمريکا را قطع کرد بلکه اين آمريکايي‌ها بودند که دست به قطع روابط و تحريم‌هايي عليه ايران زدند.

در طول دوران حيات امام نيز مساله به همين منوال بود. امام هرگز نفرمودند که مذاکره يا رابطه با آمريکا حرام مطلق است و نبايد انجام شود، بلکه همواره اين رابطه را منوط به شرايطي مي‌فرمودند و اين شرايط را صريح و بدون رودربايستي بيان مي‌کردند و می فرمودند : «مادامي كه آمريكا اين طور است و آفريقاي جنوبي آن طور عمل مي‌كند واسرائيل هست، ما با آنها نمي‌توانيم زندگي بكنيم»

 

 

 

پس اين تصور خام که کليد حل مشکلات کشور در خارج است را بايد رها کرد. مذاکره و رابطه با آمريکا با رعايت شرايط آن شايد بتواند گامي در جهت حل مشکلات باشد و از سوي ديگر هم اگر در رعايت شرايط کوتاهي شود مي‌تواند گامي در جهت افزودن به مشکلات باشد.




ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 3 مهر 1398برچسب:پاتوق جوانان, سیاسی, حسن روحانی - سازمان ملل, سخنرانی رئیس جمهور, :: 20:28 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 عکسی از صندلی​هایی که دیگر خالی نبود

 

شب گذشته در حالی حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد که بر خلاف 7، 8 سال گذشته، حاشیه های جنجالی ایجاد نشد و مجموعه متن و حاشیه این سخنرانی، بیشتر در چارچوب منافع ملی کشور ظاهر شد.

برخلاف سخنرانی های رئیس جمهور سابق که در زمان سخنرانی وی، شمار زیادی از نمایندگان کشورها صندلی های خود را ترک می کردند، این بار به غیر از نماینده رژیم صهیونیستی کسی از سالن خارج نشد و علاوه بر حضور نماینده آمریکا، حضور نمایندگان کشورهای ایتالیا، فرانسه، آلمان، انگلیس و اغلب کشورهای غربی برای شنیدن اولین سخنرانی رییس دولت یازدهم کشورمان در این اجلاس نمایان بود. این امر باعث شد تا اقدام  هیأت رژیم صهیونیستی در ترک سالن، باعث تنهایی و انزوای آنان شود.

سازمان ملل حین سخنرانی روحانی



ادامه مطلب...


هر چند طی دو ساله گذشته سخت‌گیری هایی از سوی بعضی بانک های لبنانی و خارجی مستقر در لبنان برای موسسات و حتي اشخاص حقیقی ایرانی اعمال می شد اما در رویکردی عجیب که حتی در اروپا، آمریکا و دیگر کشورها شاهد نیستیم، بانک های لبنانی اقدام به مسدود كردن حسابهای ایرانیان، شرکتهایی که ایرانیان سهام دار هستند و یا افراد لبنانی که به ایرانیان جهت بهره برداری از حساب وکالت داده اند،طبق بررسی هاي صورت گرفته، این امر پس از فشار خزانه داري امريكا و بنا به دستور بانک مرکزی لبنان صورت می گیرد؛ این بخشنامه بانکها را از افتتاح حساب برای ایرانیان و سوری های مقیم و غیر مقیم لبنان بر حذر می دارند و تلویحاً به بستن یا سخت گیری در حسابهای موجود اشاره دارد.

یکی از ایرانیان مقيم بيروت که سالها در لبنان مشغول کار تجاری است در اين راستا گفت كه بانک هايي كه در آنها حساب دارد، با اظهار تأسف از اینکه یکی از مشتریان خوب را از دست می دهند، از وي خواسته اند تا کلیه حسابهای شخصی و شرکت خود را از اين بانک ها انتقال دهد و حسابهای خود را ببندد.

وي ادامه داد كه وقتی برای گشایش حساب در دیگر بانکها اقدام كرده، متوجه شده كه بر اساس بخشنامه اي سراسري، افتتاح هر نوع حساب بانکی شخصی برای شهروندان ایرانی، شرکتهای آنها و شرکت هایی که سهامدار انها ایرانی است،ممنوع شده  و  تمام بانکهای لبنانی از افتتاح حساب برای ایرانیان امتناع می کنند.


ادامه مطالب را مطالعه نمایید....



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 2 مهر 1387برچسب:پاتوق جوانان, سیاسی, اقتصادی, لبنان, تحریم, بانک مرکزی, ایران,, :: 22:9 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

هیس! مردم نمی‌فهمند...

تهیه کننده: حمید بقایی
خلاصه داستان فیلم:
پس از هشت سال خدمت رسانی متواضعانه و گرفتن یقه همه سیاستمداران به عنوان دزد و قاچاقچی و مفسد اقتصادی و قلدر و کار خراب کن، ناگهان در یک شب 16 میلیارد تومان ناقابل را در اقدامی خودجوش به یک حساب بانکی متعلق به یک دانشگاه خیالی تحت تاسیس واریز می نماید و....


هیس! دامادها بدبخت می‌شوند اما فریاد نمی‌زنند
تهیه کننده: شورای رقابت و سازمان حمایت
خلاصه داستان فیلم:
دامادهای شنگول که هوای زندگی به سرشان زده در یک داغی عشقی - حسی قول خرید یک ماشین با 600 عدد سکه را به عنوان مهریه به عشق‌شان می‌دهند و همچون جوجه مرغ عشقی، سرخوشانه نامزدی را آغاز می‌کنند. در یک اقدام حمایت‌شوندگی، قیمت جدید خودرو می‌رود روی سایت و پراید 6 میلیون تومانی می‌شود 20 میلیون تومان و سکه 600هزار تومانی می‌شود یک میلیون و دویست هزار تومان...طعم حمایت چنان در چشم دامادها فرو می‌رود که...


هیس! بیماران ناله نمی‌کنند، می‌میرند!

تهیه کننده: رییس کل بانک مرکزی دولت یازدهم
خلاصه داستان فیلم:
بعد از تکان‌های شدید ارز در بازار، بانک مرکزی تصمیم می‌گیرد برای تخصیص دلار بانکی اولویت بندی کند و بعد از قرعه کشی و انجام بازی بیطرفانه «بیخ دیواری» واردکنندگان پورشه و چوب بستنی پیروز می‌شوند و دارو ارز آزاد می‌گیرد. داروها به دلیل نداشتن متولی خاص برای چانه زنی، در گمرک می‌مانند تا جناب ناصر خسرو بیشترین سود را به جیب بزند و بیماران هم خیلی آرام به امر شریف مردن مشغول می‌شوند...

توضیح: قرار است نسخه دوی این فیلم با عنوان «هیس! کسی نباید بمیرد» به تهیه کنندگی سازمان آرامستان‌ها و با مشارکت بخش تراکم شهرداری ها ساخته شود.

 

هیس! «مردم خوب» که حرف نمی‌زنند!
تهیه کننده: معاون اول دولت احمدی نژاد
خلاصه داستان فیلم:
مرغ گران می‌شود، گوشت گران می‌شود، تخم مرغ گران می‌شود، نان گران می شود، میوه گران می‌شود، برنج گران می‌شود، مسکن گران می شود، جوان‌ها بیکار هستند و عده‌ای هم بیکار می‌شوند و...جان آدمیزاد ارزان می‌شود و رییس جمهور در تلویزیون می‌گوید: مشکلات کوچکی هم هست که درست می‌شود...

 

هیس! بچه‌ها نمی‌فهمند
تهیه کننده: حمید رضا حاجی بابایی
خلاصه داستان فیلم: نظام آموزشی ناگهان متوجه می‌شود که ای دل غافل این همه سال این همه 5شنبه برای چی بچه‌های مردم را فرستادیم سر کلاس؟ بعد 5شنبه‌ها هوا میره نمی‌دونی تا کجا میره...و در پاسخ به یاوه‌گویان جهت تعطیلی زیاد، یک کلاس به ابتدایی اضافه می‌کنیم و خلاص. در این میان و با این همه برنامه حساب شده، تنها دو درصد کار ضعف داشته و...

 

هیس! ورزشکاران اهل غر زدن نیستند
تهیه کننده: وزارت ورزش و جوانان
در حالی که فوتبالیست‌ها حواله واردات خودروی خارجی (هرچی بخوان) دریافت می کنند با چک نقد 50 میلیون تومانی، تیم کشتی فرنگی به امر شریف کارتن خوابی اشتغال دارند، تیم تکواندو اردو نمی‌رود، اردوی تیم ملی لغو می‌شود، فوتسالیست‌ها خانم با یک عدد سکه بهار آزادی تقدیر می‌شوند و...

 

هیس! جوان‌ها باید آرام بمیرند
تهیه کننده: وزارت ورزش و جوانان
خلاصه داستان فیلم: خلاصه ندارد!

 

هیس! ما همه خوابیم
تهیه کننده: بیست و سی
خلاصه داستان فیلم:
عده‌ای هر شب دو تصویر متفاوت گل و بلبل و بدبختی و بی تربیتی به ملت نشان می‌دهند، اولی برای خودمان و دومی برای دیگران...و این داستان حدود هشت سال ادامه داشته و گویا قرار است دیگر نداشته باشد!

 

 

خبرآنلاین



ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 24 شهريور 1392برچسب:پاتوق جوانان , طنز, سرگرمی, :: 22:40 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

پادشاه عربستان برای حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم حج تمتع از وی دعوت به عمل آورده است.

بر اساس آخرین اخبار دریافتی، قرار است رئیس جمهور کشورمان در این مراسم حضور داشته باشد.

 


ارسال شده در تاریخ : شنبه 23 شهريور 1387برچسب:پاتوق جوانان, سیاسی, رئیس جمهور, عربستان, حج تمتع, :: 22:48 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

 

غلام علی بی غم

امیر دریادار غلامرضا خادم بی‌غم جانشین فرمانده نیروی دریای ارتش طی سخنانی بیان کرد: برای نمره دادن به سیستمی مثل نیروی دریایی در ارتش، عوامل زیادی وجود دارد، چون در بحث دفاع نمی‌توانید این مقایسه‌ها را داشته باشید و دفاع مقوله بسیار وسیعی است که به یک نیروی خاصی منحصر نمی‌شود.

وی افزود: به‌عنوان مثال در جمهوری اسلامی ایران وقتی می‌گوییم استراتژی یا راهبرد ما دفاع همه‌جانبه است، برای رسیدن به آن نقطه باید تمام نیروها مانند یک زنجیره دفاعی با هم باشند. این نیروها شامل نیروی دریایی، نیروی زمینی، نیروی هوایی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که اگر هرکدام به‌نوبه خود کار خود را انجام دهند، می‌توان گفت که ما یک زنجیره دفاعی مستحکم و قوی داریم.

 

 



ادامه مطلب...


حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور حکمی سعید جلیلی را به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کردند.


http://multimedia.mehrnews.com/Larg1/1392/06/14/IMG12391225.jpg
http://multimedia.mehrnews.com/Larg1/1392/03/15/IMG11162627.jpg


 
متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر سعید جلیلی
با توجه به تجارب با ارزشی که طی چند سال اخیر در تصدی دبیری شورایعالی امنیت ملّی اندوخته اید و با تشکر از زحمات و خدمات جنابعالی، شما را به عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام در دوره ی جاری منصوب میکنم.


ارسال شده در تاریخ : جمعه 22 شهريور 1387برچسب:پاتوق جوانان, مقام معظم رهبری, سعید جلیلی, مجمع تشخیص مصلحت نظام, :: 1:5 :: توسط : محمد مهدی محسنی

لس انجلس تایمز مدعی شد: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا احتمالا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با حسن روحانی رئیس جمهور ایران دیدار می کند.

ایران و آمریکا با برقراری ارتباط در مورد سوریه درحال ارسال سیگنال هایی در جهت ذوب شدن یخ های روابط دو کشور هستند. واشنگتن و تهران هم اکنون در حال حرکت به سوی مذاکره مستقیم هستند.

اوباما در هفته های اخیر با حسن روحانی رئیس جمهور ایران نامه نگاری کرده است.

رئیس جمهور ایران روز 24 سپتامبر در سازمان ملل سخنرانی خواهد داشت و مقامات امریکا می گویند، امکان دارد که آنها در حاشیه نشست با روحانی دیدار کنند.

مسئولان امریکایی و ایران همچنین می گویند که در حال تدارک مقدمات گفتگوی رو درو بین دو دولت پس از 34 سال هستند.

دو دولت سخنان آشتی طلبانه ای در روزهای اخیر به زبان اوردنده که نشان دهنده انگیزه دو کشور برای کاهش تنش ها است.

اوباما در 4 مصاحبه تلویزیونی اخیر خود اعلام کرد که ایران نقشی سازنده در ترغیب بشار اسد به عدم استفاده از سلاح های شیمیایی داشته است.

کاخ سفید اعلام کرد که نمی تواند در مورد نامه نگاری اوباما اظهار نظر کند یا آن را تایید کند، اما برنادت ماهین سخنگوی شورای امنیت ملی گفت: در صورتی که تهران جدی باشد، واشنگتن آماده گفتگو با آنها است.

 


ارسال شده در تاریخ : جمعه 22 شهريور 1387برچسب:پاتوق جوانان, سیاسی, آمریکا, ایران , مذاکره ,دیپلماسی, :: 1:24 :: توسط : محمد مهدی محسنی

تشدید بحران در سوریه و فرار زنان سوری منتسب به ارتش آزاد سوریه و برخی دیگر از زنان کشورهای خارجی و سعودی که به عنوان شبکه‌های جهاد نکاح در این کشور فعالیت می‌کردند، هیاهوی شدیدی بین شورشیان ایجاد شده و آنها از مقامات خود خواسته‌اند تا برای رفع شهوت جنسی آنها کاری کنند. در این میان عناصر جبهه النصره با اجرای فتوای ناصر العمر مفتی سعودی در جواز زنا با محارم مشکل خود را تا حدی بر طرف کرده‌اند، اما اوضاع عناصر ارتش آزاد سوریه همچنان نابسامان است.

بر اساس گزارش الخبر، بعد از اینکه سفر شورشیان سوری به خارج از این کشور برای مرخصی و تمتع جنسی منع شده، تعداد زیادی از این گروه‌ها و فرماندهان میدانی آنها اعتراض کرده و خواستار حل مشکلات جنسی شورشیان شده‌اند.

در همین راستا یکی از افسران ارتش آزاد به نام "أ.س." که ارتباط قوی با دستگاه جاسوسی ترکیه دارد، به این کشور سفر کرده و در یکی از شهرهای معروف آن نشستی را با مدیر یکی از شبکه های روسپی گری در کافه‌های ترکیه داشته است. این شبکه بیش از 150 روسپی در اختیار دارد.

در این نشست دو طرف توافق کردند که برای مرحله اول 33 روسپی به مدت یک ماه به سوریه اعزام شوند و به صورت متناوب این زنان تغییر کنند، ‌البته نرخ فعالیت‌های جنسی این روسپی‌ها در سوریه بسیار بیشتر از ترکیه است تا آنها تشویق به حضور در این کشور شوند. قرار است برای هر فعالیت جنسی از این روسپی‌ها بین 200 تا 500 دلار هزینه شود، البته نیمی از این مبلغ به مدیر این مرکز تعلق خواهد گرفت.


 

  
بر اساس این گزارش این افسران ارتش آزاد مبلغ 20 هزار دلار به عنوان پیش پرداخت به مدیر این مرکز داده و قرار است همین مقدار نیز بعد از مرحله یک ماهه اول پرداخت شود.

بعد از این توافق افسر ارتش آزاد با عناصر جاسوسی ترکیه به توافق رسیده که این دختران را وارد سوریه کند، وی 5 هزار دلار نیز بابت این اقدام به سازمان جاسوسی ترکیه پرداخت کرده است و این دختران به این ترتیب وارد سوریه شده و بین فرماندهان گروه‌ها تقسیم شده‌اند./ مرجع: مشرق

 


ارسال شده در تاریخ : جمعه 21 شهريور 1398برچسب:پاتوق جوانان , روسپی , ترکیه, سوریه,جهاد زنا, :: 23:42 :: توسط : محمد مهدی محسنی

وزارت امور خارجه ایران با ابراز خرسندی از بسته شدن اردوگاه نظامی اشرف، از تلاشهای دولت عراق در این رابطه تشکر کرد.

در پی اخراج کامل اعضای گروهک تروریستی منافقین از کمپ اشرف، وزارت خارجه کشورمان بیانیه‌ای را صادر کرد که در ادامه می‌آید: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با ابراز خرسندی از بسته شدن اردوگاه نظامی اشرف، از تلاشهای صادقانه دولت عراق در این رابطه تشکر و قدردانی می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران پیش از این در چندین نوبت به نماینده سازمان ملل متحد در عراق نسبت به تداوم حضور اعضای این سازمان تروریستی در اردوگاه اشرف و شرارتها و ماجراجویی های آنها هشدار داده بود. اقدامات این سازمان تروریستی و برخی حامیان شناخته شده آنان در اتهام زنی به دیگران از جمله درگیریهای اخیر اردوگاه اشرف نیز نمونه ای از توطئه‌ها و ماجراجویی آنان است.

جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر حمایت از تلاشهای سازمان ملل متحد و دولت عراق در اخراج سریعتر اعضای این سازمان تروریستی از اردوگاه موقت ترانزیت، مسئولیت حقوقی و قانونی کشورهای حامی این سازمان تروریستی را یادآور شده و ضرورت قطع پشتیبانی مادی و سیاسی آنان از این گروه تروریستی را مورد تاکید قرار می دهد.


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 21 شهريور 1398برچسب:پاتوق جوانان, سیاسی, منافقین, پادگان اشرف, تروریست, , :: 23:27 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

حسن روحانی رئیس جمهور در حکمی علی شمخانی وزیر سابق دفاع و عضو شورای راهبردی سیاست خارجی را به سمت دبیری شورای عالی امنیت ملی منصوب کرد.
امیر دریابان علی شمخانی متولد ۱۳۳۴ در اهواز، رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروهای مسلح، عضو شورای راهبردی روابط خارجی ایران، رئیس كمیته سياست‌های دفاعی امنيتی شورای عالی امنیت ملی ایران، قائم مقام فرمانده کل و وزیر سپاه در کابینه در دوران دفاع مقدس و وزیر دفاع در کابینه اول و دوم اصلاحات به مدت هشت سال بوده است.

http://multimedia.mehrnews.com/Original/1392/02/18/IMG12360373.jpg

شمخانی از اولین پایه گذاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده سپاه در استان خوزستان بوده است.وی یک سال پس از پایان جنگ ایران و عراق (سال ۱۳۶۸)، با حکم فرماندهی کل قوا؛ حضرت آیت الله خامنه ای، ضمن انتقال از سپاه پاسداران به ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرماندهی نیروی دریایی ارتش را بر عهده گرفت.
وی چند ماه پس از تصدی فرماندهی نیروی دریایی ارتش، در اجرای راهبرد جدید دریایی جمهوری اسلامی ایران، فرماندهی مشترک نیروی دریایی ارتش و سپاه و قرارگاه دریایی خاتم الانبیا را عهده دار شد و در مدت فرماندهی هشت ساله، در قرارگاه دریایی خاتم الانبیا، تشکیلات رزمی نیروهای دریایی ارتش و سپاه را با ایجاد تحول اساسی در سلاح ها، تاکتیک ها و عملیات مشترک دو نیرو، تجدید سازمان نمود.
شمخانی در هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران شرکت کرد اما از محمد خاتمی شکست خورد و پس از خاتمی و احمد توکلی در رتبه سوم قرار گرفت. در زمان کابینه دوم خاتمی نیز بار دیگر  به سمت وزارت دفاع منصوب گردید.
وی علاوه بر طی دوره دانشکده های عالی و استراتژیک نظامی دارای دانشنامه مهندسی از دانشگاه چمران اهواز و مدرک کارشناسی ارشد مدیریت می باشد. شمخانی مؤلف نخستین دکترین استراتژی دریایی جمهوری اسلامی ایران و همچنین دکترین تطبیق استراتژی آمریکا و شوروی سابق است.
وی علاوه بر تألیف مجموعه کتاب هایی در مورد مدیریت استراتژیک و چندین مقاله علمی در مورد مباحث راهبردی و بحران‏های منطقه ای و بین المللی، در دانشگاه های مختلف علوم نظامی و راهبردی به تدریس اشتغال دارد.


به نوشته مهر؛ علی شمخانی اولین وزیر ایرانی است که به دلیل نقش برجسته ای که در طراحی و اجرای سیاست تنش زدائی و توسعه روابط با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به عهده داشت، بالاترین نشان دولتی (مدال عبدالعزیز) را از پادشاه عربستان سعودی دریافت کرد.

وی همچنین رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروهای مسلح است.

 


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 19 شهريور 1387برچسب:, :: 23:38 :: توسط : محمد مهدی محسنی

علاءالدین بروجردی: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ابعاد مختلف سفر اخیر خود به سوریه و آخرین اوضاع اجتماعی- سیاسی این کشور در سایه ماجراجویی آمریکا را تشریح کرد.

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم، در تشریح دیده ها و شنیده های خود در سفر اخیر هیأت پارلمانی کشورمان به دمشق و دیدار با مقامات سوری اظهار داشت: بشار اسد رئیس جمهور سوریه روحیه خیلی خوبی دارد و ما از این همه اطمینان خاطر ایشان از ارتش سوریه - به خصوص توانمندی های موشکی- برداشت مثبتی پیدا کردیم. در فضای جامعه سوریه هم زندگی عادی برقرار بود و ما در شهر برای دیدار های متعدد به نقاط مختلف شهر رفتیم و روحیه مردم هم بسیار خوب بود و تهدیدات امریکا را به سخره گرفته اند. آنها از یک طرف به غیرقانونی بودن اقدام آمریکا آگاهند و از طرف دیگر جنایات وحشیانه تکفیری ها را دیده اند و آن را هم باید به پای غرب و امریکا نوشت. اما همه اینها باعث گرایش بیشتر مردم به سمت دولت شده است.

بروجردی که یکشنبه شب میهمان برنامه "من طهران" شبکه العالم بود، در خصوص واکنش سوریه به حمله احتمالی آمریکا گفت: سوریه حمله را حتمی می دانند و برداشت ما از مجموعه مذاکرات این بود که سوری ها در عکس العمل بسیار جدی هستند و طبیعتا نقطه مقابل آنها رژیم صهیونیستی است و از این رو اتفاقات بعدی با توجه به دخالت احتمالی دوستان سوریه به هیچ وجه قابل پیش بینی نیست.

ناوهای روسیه آرایش جنگی گرفته اند

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه با اشاره به مواضع روسیه در قبال بحران سوریه گفت: روس ها عملا پایگاههای خود را در منطقه از دست دادند و تنها نقطه ای که این کشور در خاورمیانه دارد، سوریه است از این رو روس ها اشتباهات گذشته را تکرار نمی کنند و اجازه نمی دهند هم پیمان خودشان در منطقه در اختیار امریکایی ها قرار بگیرد. این پیش بینی من از عکس العمل روسیه است که متفاوت با حمله غرب به لیبی خواهد بود.

وی تصریح کرد: ناوهای روسی آرایش جنگی به خود گرفته اند تا برای دفاع از منافع تعریف شده خود در خاورمیانه دست به اقدام بزنند، از این رو باز هم تاکید می کنم که عواقب حمله امریکا به سوریه غیر قابل پیش بینی است. اگر امریکا به سوریه حمله کند و پوتین وارد عمل شود و سوری ها هم این حمله را با عکس العمل نشان دادن به رژیم صهیونیستی پاسخ دهند اینها ممکن است منجر به عملی شدن تهدید نمایندگان کنگره امریکا و استیضاح اوباما توسط آنان شود.

بروجردی با یادآوری ماجراجویی های رژیم صهیونیستی در منطقه، افزود: نتایج 4 جنگ مقاومت علیه رژیم صهیونیستی از سال 2010 نشان داد که گنبد آهنین صهیونیست ها ناکارآمد است و نتوانست در برابر موشک های مقاومت ایستادگی کند. موشک های سوریه هم قابل مقایسه با موشک های مقاومت نیست. سوریه یک کشور قدرتمند نظامی است و دارای موشک های پیشرفته روسی و سیستم پدافند قوی است. بنا بر این عکس العمل سوریه عادی نخواهد بود.  

                  لطفاً ادامه مطلب را مشاهده نمایید...

 
 
 
 
 
 
 

 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 18 شهريور 1387برچسب: پاتوق جوانان , سیاسی , تحولات منطقه,ایران , حمله , اسرائیل , آمریکا , بروجردی , :: 23:40 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

 

 "سوزان رایس" مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا در بنیاد "آمریکای جدید"بار دیگر دولت سوریه را به استفاده از تسلیحات شیمیایی متهم کرد و گفت این تسلیحات اصلی‌ترین متحد آمریکا یعنی اسرائیل را تهدید می‌کند.

 وی با بان اینکه استفاده از این تسلیحات در هرکجای دنیا منافع ملی آمریکا را به خطر می‌اندازد گفت: عدم جلوگیری از به کارگیری چنین تسلیحاتی می‌تواند دامنه استفاده آن را به ترکیه، اردن و عراق گسترش دهد. این تسلیحات نزدیک‌ترین متحد آمریکا یعنی اسرائیل را مورد تهدید قرار می‌دهد.

 رایس بار دیگر گفت عدم برخورد با عاملان این حمله، موجب می‌شود تا راه برای استفاده از تسلیحات کشتار جمعی دیگر نیز باز شود.

مشاور امنیت ملی آمریکا با اشاره به موضوع هسته ای ایران ضمن تکرار ادعاهای آمریکا مبنی بر تلاش کشورمان برای دستیابی به سلاح هسته ای گفت: رهبران تهران بدانند که آمریکا به حرفی که می زند عمل می کند ما اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته ای را نمی دهیم.

وی با لحنی حق به جانب اضافه کرد: ما برای جلوگیری از دستیابی ایران به این سلاح از همه روش ها چه دیپلماتیک و چه افزایش فشارها استفاده می کنیم  و همانطور که رئیس جمهور اوباما گفته است همه گزینه ها روی میز است.

وی گفت اگر آمریکا با این موضوع برخورد نکند، ممکن است ایران و کره شمالی تصور کنند که در عزم آمریکا برای جلوگیری از به کارگیری تسلیحات کشتار جمعی خللی ایجاد شده است.

مقامات آمریکایی این روزها به بهانه متهم کردن حکومت بشار اسد به استفاده از سلاح شیمیایی، جمهوری اسلامی ایران را دوباره متهم به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی می کنند و بدون اشاره به بکارگیری بمب اتمی توسط آمریکا در ژاپن و همچنین حمایت این دولت از جنایت های شیمیایی صدام در جنگ هشت ساله، در پی فریب افکار عمومی برای حمله به سوریه هستند.

 


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 18 شهريور 1387برچسب:پاتوق جوانان, سیاسی, آمریکا, ایران سوریه, سلاح های کشتار جمعی, :: 22:56 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

زهره قائمی را که در سال 1378 مسئولیت عملیات ترور سپهبد شهید علی صیاد شیرازی را برعهده داشت یکی از منافقین به هلاکت رسیده در درگیری اخیر اردوگاه اشرف عنوان  شده است.

قائمی جزو محافظان مسعود رجوی و معاون مریم قجر عضدانلو(رجوی) بود که در شورای مرکزی این گروهک تروریستی نیز حضور داشت.

پس از استقرار منافقین در کمپ لیبرتی، وی به همراه تعدادی دیگر از اعضای فرقه رجوی در پادگان اشرف مستقر بود و مسئولیت این پادگان را برعهده داشت.


 


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 18 شهريور 1387برچسب:پاتوق جوانان, سیاسی, منافقین, پادگان اشرف, تروریست, زهره قائمی, :: 22:36 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

شمار زیادی از منافقین روز یکشنبه 10 شهریورماه امسال  در پادگان اشرف به هلاکت رسیدند که تصاویر برخی از آنان  را در زیر مشاهده خواهید نمود....


به امید نابودی کامل همه منافقین..

 


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 18 شهريور 1387برچسب:پاتوق جوانان, سیاسی, منافقین, پادگان اشرف, تروریست, :: 22:25 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

 زهره‌ طبیب‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر تغییری در ریاست فعلی دانشگاه آزاد ایجاد شود، شاهد حاکمیت دو خاندان هاشمی و جاسبی همراه با احیای فساد مالی گذشته در اداره دانشگاه آزاد خواهیم بود.

 این نماینده تهران در مجلس با اشاره به تنظیم صورتجلسه‌ای توسط هیئت امنای دانشگاه آزاد برای عزل فرهاد دانشجو از ریاست این دانشگاه، اظهار داشت:‌ با توجه به اقدامات و مسئولیت‌‌هایی که اخیراً در رابطه با تحقیق و تفحص در دانشگاه آزاد بر عهده اینجانب بود، لذا از وضعیت نابسامان مدیریتی قبل از حضور فرهاد دانشجو در این دانشگاه به خوبی مطلعم.

وی افزود: متأسفانه تا پیش از حضور دانشجو در دانشگاه آزاد، سیستم مدیریتی حاکم بر دانشگاه آزاد دیکتاتورمآبانه، غیر علمی و فاقد وجاهت قانونی در طول سالیان اخیر بود، بسیاری از بخشنامه‌های موجود در دانشگاه آزاد به هیچ عنوان با قوانین حاکم بر دانشگاه‌های کشور همخوانی نداشتند، بسیاری از استانداردهای علمی حاکم بر دانشگاه‌های کشور در حداقل‌ترین میزان در شعب مختلف دانشگاه آزاد رعایت نمی‌شد.

این عضو هیئت تحقیق و تفحص مجلس از دانشگاه آزاد در ادامه یادآور شد: به طور کلی می‌توان گفت دانشگاه آزاد تا قبل از ریاست دانشجو بر این دانشگاه، فاقد حداقل استانداردهای علمی، آموزشی و پژوهشی بوده است، مناسبات مالی حاکم بر پروژه‌های عمرانی دانشگاه در حدی که مورد مطالعه هیئت تحقیق و تفحص بوده، متأسفانه با هیچ یک از قوانین و مقررات کشوری و دانشگاه‌های کشور همخوانی نداشتند که گزارش هیئت تحقیق و تفحص به اطلاع عموم جامعه خواهد رسید.

وی همچنین تصریح کرد: پس از حضور دانشجو در دانشگاه آزاد، طی سال‌های اخیر این موضوعات سامان یافت و شاهد مناسبات حقوقی لازم در قراردادها، افزایش کیفیت علمی و سامان‌ یافتن پروژه‌های تحقیقاتی طی سال‌های اخیر بودیم؛ متأسفانه چنانچه تغییری در ریاست فعلی دانشگاه آزاد به وجود آید، روال سابق و باند گذشته حاکم بر دانشگاه آزاد باز می‌گردد.

نماینده مردم تهران در مجلس بر همین اساس تأکید کرد: چنانچه باند سابق حاکم بر دانشگاه آزاد، عنان اختیار این دانشگاه را بار دیگر بر عهده گیرد، حاکمیت دو خاندان هاشمی و جاسبی همراه با احیای فساد مالی گذشته در اداره دانشگاه آزاد را شاهد خواهیم بود و متأسفانه شهریه دانشجویانی که بسیاری از آنان از طبقات کم‌برخوردار و محروم جامعه هستند و به عنوان سرمایه دانشگاه آزاد فراهم آمده است، دوباره به تاراج خواهد رفت.


 


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 17 شهريور 1387برچسب:پاتوق جوانان , سیاسی, دانشگاه آزاد, هاشمی, جاسبی, فساد مالی, تغییر ریاست, :: 22:17 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 
     

به گزارش سرویس بین الملل جام، دادگاهی نظامی در مصر ۵۲ عضو حزب اخوان‌المسلمین را به حبس‌های طولانی‌مدت محکوم کرد. ارتش مصر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، یکی از اعضای اخوان‌المسلمین به حبس ابد محکوم شده است.

 

دادگاه نظامی مصر روز سه شنبه (۳ سپتامبر / ۱۲ شهریور) اعلام کرد، یکی از اعضای اخوان‌المسلمین به حبس ابد محکوم شده است. ۵۱ عضو دیگر اخوان‌المسلمین به ۵ تا ۱۵ سال زندان محکوم شده‌اند. بر طبق اعلام دادگاه نظامی مصر، سه عضو اخوان‌المسلمین به ۱۵ سال زندان و ۴۸ عضو دیگر به پنج تا ده سال زندان محکوم شده‌اند. در همین حال ۱۲ نفر از متهمان نیز بر اساس رای دادگاه تبرئه شدند.

اتهام اصلی این افراد حمله به سربازان ارتش و آتش زدن کلیساها در شهر سوئز در جریان اعتراضات به برکناری مرسی در ماه اوت عنوان شده است.

به گزارش رادیو فردا(Radio Farda)، ارتش مصر پیش تر اعلام کرده بود که ۱۱ تن از اعضای اخوان‌المسلمین به حبس ابد محکوم شده‌اند. این خبر زمان کوتاهی پس از انتشار آن از سوی ارتش اصلاح شد.

 

احکام دیروز دادگاه نظامی مصر، نخستین محکومیت صادر شده برای اعضای اخوان‌المسلمین از زمان برکناری محمد مرسی، رئیس جمهور پیشین مصر توسط ارتش است.

 

برکناری مرسی در سوم ماه ژوئیه توسط ارتش به رویارویی میان هواداران اخوان‌المسلمین، اصلی‌ترین حزب حامی مرسی با مخالفان وی و نیروهای امنیتی منجر شد. هواداران مرسی خواهان بازگشت وی به قدرت هستند و می‌گویند تا آن زمان دست از اعتراضات خود نخواهند کشید.

 

درگیری‌ها در ماه گذشته (۱۴ اوت) زمانی اوج گرفت که نیروهای امنیتی به مراکز تجمع هواداران مرسی، از جمله در میدان رابعه عدویه یورش بردند. برچیدن کمپ هواداران مرسی در میدان رابعه عدویه قاهره در میانه ماه اوت، به کشته شدن دست‌کم ۹۰۰ نفر و دستگیری ۲۰۰۰ نفر از وابستگان اخوان‌المسلمین منجر شد.

 

گفته می‌شود، اعضای اخوان‌المسلمین که روز گذشته در دادگاه محاکمه شدند، در جریان درگیری‌ها در همان روز با حمله به سربازان ارتش هفت تن از آنان را زخمی کرده‌اند و تجهیزات نیروهای پلیس را به آتش کشیده‌اند.

 

تاکنون بیش از دو هزار نفر از اعضای اخوان‌المسلمین دستگیر شده‌اند؛ بخش قابل توجهی از رهبری این حزب نیز در میان دستگیرشدگان هستند.

 

محمد بدیع، رهبر اخوان‌المسلمین و دو تن از جانشینان وی به اتهام "تحریک به آشوب و خشونت" همانند محمد مرسی، رئیس جمهور پیشین مصر در بازداشت به سر می‌برند. دادستانی قاهره یکشنبه (اول سپتامبر / ۱۰ شهریور) اعلام کرد، محمد مرسی نیز به اتهام "خشونت و تحریک به قتل معترضان" محاکمه می‌شود.

 


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 13 شهريور 1392برچسب: پاتوق جوانان, سیاسی, رئیس جمهور, مرسی,اخوان المسلمین , مصر ,, :: 22:14 :: توسط : محمد مهدی محسنی

موافقت مشروط پوتین با حمله نظامی به سوریه

 

پوتین در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که این کشور به صورت مشروط با حمله نظامی به سوریه موافقت می کند.

   
به  گزارش  آسوشیتدپرس ، «ولادیمر پوتین» رئیس جمهور روسیه افزود: درصورت آنکه ثابت شود دولت دمشق در حمله شیمیایی اخیر در سوریه، گناهکار بوده است، مسکو به شرط موافقت سازمان ملل متحد با عملیات نظامی علیه دولت سوریه موافقت خواهد کرد.

وی در عین حال تاکید کرد که روسیه به تعهدات نظامی خود در برابر سوریه عمل می کند، البته مسکو تحویل موشک های «اس 300» به سوریه را به حالت تعلیق درآورده است.

پوتین در ادامه تهدید کرد: در صورتی که کشورهای غربی بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل متحد به سوریه حمله نظامی کنند روسیه سامانه های موشکی قوی را به هر کشوری می فروشد.

پوتین همچنین نسبت به اقدام نظامی یکجانبه خارجی علیه سوریه هشدار داد و از غرب خوست دلایل قانع کننده ای درباره دخالت دمشق در حمله شیمیایی در سوریه در اختیار سازمان ملل متحد قرار دهد.



ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 13 شهريور 1392برچسب:پاتوق , سیاسی, روسیه ,سوریه , پ,تین, حمله نظامی, سازمان ملل, :: 21:57 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

در شرایطی که انتظار می رود با شکل گیری تهدید مشترک علیه ایران و روسیه در منطقه که به سبب طرح آمریکا برای حمله به سوریه به وجود آمده، همکاری میان دو کشور تقویت شود، دولتمردان مسکو روند غیرمنتظره ای را آغاز کرده اند. پس از انتشار خبر مربوط به اوراق کردن «اس 300»های ایرانی، این بار یک مقام روس ایران را به قطع همکاری های نظامی تهدید کرده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری «ریانووستی»، معاون نخست وزیر روسیه اظهار داشته تا زمانی که ایران شکایت خود درباره قرارداد «اس 300» را پس نگیرد، روسیه درباره هیچ قرارداد دفاعی دیگری با ایران مذاکره نخواهد کرد.

«دیمیتری راگوزین»، معاون نخست وزیر روسیه که مسئولیت صنایع دفاعی و فضایی روسیه را نیز بر عهده دارد، در این زمینه اظهار داشته: «هرگونه مذاکره ای تنها زمانی ممکن خواهد بود که روند شکایت های موجود علیه روسیه متوقف شود».

با این حال، وی تأکید کرده حتی در صورتی هم که روسیه همکاری دفاعی با ایران را از سر بگیرد، به شدت به هنجارهای حقوقی بین المللی پایبند بوده و تحریم های بین المللی وضع شده علیه جمهوری اسلامی ایران را رعایت خواهد کرد.

وی گفته: «ما هرگز از حد و مرزهای مشخص شده در فهرست تحریم ها گذر نکرده ایم؛ اما آماده ایم تا در چارچوب همکاری های قابل قبول نظامی و فنی، با ایران به همکاری بپردازیم». وی همچنین ابراز امیدواری کرده دولت جدید ایران نسبت به تقویت روابط با روسیه اقدام کند.

ریانووستی می نویسد یک منبع در سفارت ایران در مسکو در واکنش به این سخنان راگوزین گفته ایران تنها زمانی به پیشنهادات مسکو پاسخ می دهد که از طریق کانال های رسمی دیپلماتیک ارائه شده باشد. این منبع گفته: «رسانه های جمعی زمینه مناسبی برای گفت و گوهای سیاسی نیستند. بر این اساس، ما منتظریم که طرف روس پیشنهادات خود را به طور رسمی ارائه دهد».

قرارداد خرید سامانه‌های موشکی «اس ۳۰۰»‌ میان ایران و روسیه، در سال ۲۰۰۷ بسته شد. با این حال، روسیه در سال ۲۰۱۰ به بهانه تحریم‌های وضع شده مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران، قرارداد را ‌‌یکجانبه لغو کرد. در پی این کار، ایران ضمن شکایت از روسیه به مجامع بین‌المللی، درخواست غرامت چهار میلیارد دلاری کرد. از آن زمان تاکنون، دولت روسیه درصدد بوده تا به هر طریق ممکن، ایران را به صرف نظر از شکایت خود وادار کند.

دو روز پیش نیز یک مقام ارشد صنایع نظامی روسیه مدعی شد «اس 300»های تولید شده برای ایران، به طور کامل اوراق شده و از میان رفته است و دیگر چیزی برای تحویل به ایران وجود ندارد.

 


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 11 شهريور 1392برچسب:اتوق جوانان, ایران , روسیه , همکاری نظامی , موشک اس 300, :: 10:41 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 
 
 
 
 
به گزارش جام نیوز؛

دویچه‌وله با اشاره به ناتوانی اوبامادر پیشبرد سیاست‌ خاورمیانه‌ای‌خود مدعی شد ایران با تجربه موفق خود در عراق مانع نفوذ غرب در سوریه خواهد شد و در صورت سقوط اسد طرح جایگزینی شامل سامان‌دهی منطقه‌ای نیروها در این کشور را تهیه کرده است.


به گزارش تسنیم؛ شبکه آلمانی زبان دویچه‌وله در گزارشی با اشاره به ناتوانی آمریکا در پیشبرد سیاست های خاورمیانه‌ای خود مدعی شد ایران با تجربه موفق خود در عراق مانع نفوذ غرب در سوریه خواهد شد و در صورت سقوط اسد، طرح جایگزینی شامل سامان‌دهی منطقه‌ای نیروها در این کشور را تهیه کرده است.


دویچه وله گزارش داد: حمله آمریکا و غرب به سوریه تبعات زیادی در خاورمیانه به همراه خواهد داشت. پس از حمله شیمیایی هفته گذشته به منطقه‌ای از دمشق، آمریکا و متحدانش خود را در شرایطی می‌بینند که ناچار به واکنشی عملی علیه دمشق هستند.  اکنون از "خط قرمز"  مشهور اوباما عبور شده است. هرچند بسیاری از تحلیلگران معتقدند حمله به سوریه نمادین و محدود خواهد بود، اما نمادین‌ترین حمله نیز عواقب خطرناکی برای منطقه خواهد داشت.


پل راجرز، تحلیلگر مسائل امنیتی در اندیشکده تحقیقات آکسفورد به دویچه وله می گوید:«همین که شما وارد فاز نظامی شدید، دیگر حوادث بعدی را نمی توان پیش بینی کرد. به خصوص در خاورمیانه حتی اگر مدعی شویم این حمله نمادین است، به عنوان دخالت گسترده غرب تعبیر می شود.» ایران به عنوان شریک نزدیک منطقه ای سوریه و نیز دشمن آمریکا یکی از کشورهایی است که واکنش آن به این حمله احتمالی نامشخص است.


راجر مدعی شد:«در صورت اقدام نظامی علیه سوریه، گروه‌های محافظه کار در تهران خواهند گفت نباید با آمریکا وارد معامله شویم وباید سلاح هسته‌ای  خودمان را تولید کنیم.» همچنین آرشین ادیب مقدم، استاد روابط بین الملل دانشگاه لندن گفت:« حمله به سوریه یک حماقت استراتژیک بزرگ است و الزاما بر سیاست داخلی ایران تاثیر چندانی نخواهد داشت.»


والتر پوش کارشناس مسائل ایران در مرکز مطالعات امنیتی آلمان مدعی شد ایران از حمله آمریکا به ایران توسط پادشاه عمان و جفری فلتمن، معاون سیاسی دبیر کل سازمان ملل که طی روزهای اخیر در تهران بودند مطلع شده است.  وی افزود واشنگتن نسبت به ناتوانی خود در خاورمیانه کاملا واقف است. «اوباما می‌داند که کار خاصی نمی تواند در منطقه خاورمیانه پیش ببرد. اکنون همه می‌دانند پس از یک حمله نظامی، آمریکایی‌ها نه می توانند کشوری را کنترل کنند و نه می توانند خواسته هایشان را بر سیاست آن کشور دیکته کنند. به لیبی نگاه کنید!»


نقشه شماره2 :

ایران از این موضوع آگاه است و تجربه‌ تهران درعراق نشان می‌دهد که قادر به ممانعت از  نفوذ غرب در منطقه است. این کارشنانس مسائل امنیتی مدعی شد: «ایران هم اکنون آماده شده تا در صورت سقوط اسد شروع به اجرای طرح شماره 2 خود کند. در صورت خروج اسد از قدرت، احتمالا جنگ داخلی وارد مرحله دیگری شود و ایران شبه نظامیان را در سطح منطقه‌ای ساماندهی خواهد کرد.»


وی افزود:«بدون شک ایران همچنان به حمایت از اسد خواهد پرداخت. اما تهران از رویارویی مستقیم با آمریکا و اروپایی ها اجتناب خواهد کرد. اما ایران هم اکنون طرح جانشین و شماره 2 خود را آماده کرده است.»


ارسال شده در تاریخ : جمعه 8 شهريور 1392برچسب:پاتوق جوانان, ایران, روسیه, :: 1:2 :: توسط : محمد مهدی محسنی
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1034
بازدید دیروز : 1537
بازدید هفته : 5764
بازدید ماه : 5652
بازدید کل : 204761
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی