پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی




در عجبــــم از مردمانی که از نــداری می نـالند اما

بر بــام خانه های محــــقرشان بساط گنــاه پهـــن استــــ…

این روزها گنــاه از نان شبـــ هم واجب تــر شده است…


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 17 آذر 1398برچسب:پاتوق جوانان ,فرهنگی, تهاجم فرهنگی, ماهواره , ابتذال, :: 19:0 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

راهپیمایی هوادارن یزید و ابن زیاد

 
سپاهی به نام یزید و ابن‌زیاد با شعار «یزید و ابن‌زیاد شهید شدند» در پاکستان دست به راهپیمایی زده است.این افراد با عقبه مالی وهابیت دست به این اقدامات تفرقه افکنانه می زند.

 


ارسال شده در تاریخ : جمعه 8 آذر 1387برچسب:پاتوق جوانان, , وهابیت, :: 1:5 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

زنانی که پوشش دارند اما برهنه اند!!! 

 

در آخرالزمان از میان امت من زنانی خواهند آمد که

پوشش دارند اما برهنه اند و بر سرهایشان برآمدگی

مانند کوهان شتر خراسانی وجود دارد،

پس آنان را لعنت کنید که ملعونند.

صحیح مسلم/ج6/ص168

2.رسول خدا - صلّی الله علیه و آله : زمانی که دیدید

زنانی موهای سر خود را مثل برآمدگی پشت شتر

نموده و در میان نامحرمان ظاهر می شوند،

به آنها بگوئید که نمازشان قبول نیست.

«کنزالعمال/ ج 16/ ص 392»

3.پیامبر اعظم صلی الله و علیه و آله :

دو گروه از دوزخیان

را دیدم که در این زمان هنوز نیامده اند ...

زنانی که پوشیده ولی برهنه اند .... سرهایشان

را مانند کوهان شتر برجسته می کنند،

اینان

به بهشت نمی روند و بوی بهشت

را که از فاصله ای بسیار زیاد به مشام می رسد،

استشمام نمی کنند.

«میزان الحکمه/ج1/ص530»

 

 

و در آخر:

 

اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج

 

 


ارسال شده در تاریخ : جمعه 5 بهمن 1398برچسب:پاتوق جوانان, فرهنگی, بی حجاب, دختر, برهنه گی, :: 21:18 :: توسط : محمد مهدی محسنی

داستان مرد معتادی که سر تنها پسرش را برید و ...

درباره خودت بگو؟

کارگر ساختمان بودم. از چند سال قبل، تریاک مصرف می‌کردم. غده‌ای در سرم داشتم که روزبه‌روز بزرگ‌تر می‌شد و سعی می‌کردم با مصرف بیشتر تریاک، درد آن تسکین دهم! سوادم پنج کلاس ابتدایی است. یک پسر و سه دختر داشتم. سعی و آرزویم آن بود که بچه‌هایم خوشبخت شوند. با زحمت زیاد، پسرم را به دانشگاه فرستادم. می‌خواستم هر چه خودم در زندگی نداشتم، پسرم به‌دست آورد . تمام آرزوهایم در وجود او و سه دخترم خلاصه می‌شد. پسرم در رشته تربیت بدنی درس می‌خواند. اندامی ورزیده و چهارشانه داشت. مدتی بود که متوجه برخی رفتارهای او شده بودم؛ مشغله‌ام و از طرفی تریاک اجازه نمی‌داد بفهمم چرا رفتارش تغییر کرده است.

مشکل پسرت چه بود؟

یک روز از دانشگاه با من تماس گرفتند و گفتند متأسفانه متوجه شده‌ایم پسرتان کراک مصرف می‌کند. قبل از آنکه خیلی دیر شود، برای ترک و درمان اقدام کنید. با این جملاتشان انگار از اوج آسمان به زمین افتادم. باورم نمی‌شد تمام زحماتم این‌گونه بر باد رفته است. شب پسرم به خانه آمد. همسر و دخترانم به خانه یکی از اقوام رفته بودند و ما تنها بودیم. او را در زیرزمین مشغول کشیدن کراک دیدم. ابتدا خواستم از در نصیحت وارد شوم اما او اصرار کرد که به جای تریاک، کمی کراک بکشم.

با اصرارهایش خواستم کراک را امتحان کنم اما به این شرط که او دیگر به طرف کراک نرود و من هم همان تریاکم را بکشم.

با پسرت پای بساط نشستی؟

بله؛ اما نمی‌دانم این ماده وحشتناک چه تأثیری در مغزم گذاشت که با پسرم درگیر شدم. او هم کراک کشیده بود و هیچ کدام حال عادی نداشتیم. فقط یادم می‌آید که با یک لوله آب، محکم توی سرش کوبیدم و او روی زمین افتاد.

چرا پسرت را به بیمارستان نرساندی؟

خیلی وحشت کرده بودم. اگر حال عادی داشتم، این اتفاق نمی‌افتاد. من سر تنها پسرم را بریدم و جنازه بی سرش را در خیابانی رها کردم.

چطور دستگیر شدی؟

دو هفته بعد از این جنایت، در حالی که خانواده به شدت نگران پسرم بودند و خبری از آن نداشتند. البته پلیس هم جسد بی سر یک جوان را در خیابان پیدا کرده بود و پیگیر موضوع بود. یک روز دیگرطاقت نیاوردم و عذاب وجدان باعث شد با پای خود به آگاهی بروم و بگویم که پسرم را کشته‌ام. به آنان گفتم که سرش را جایی دفن کرده‌ام و جسدش را هم در بلوار نزدیک خانه انداخته‌ام و به این ترتیب پرونده پسر گمشده و جسد مجهول بسته شد! عذاب وجدان و کابوس‌های شبانه بیچاره‌ام کرده بود و دیگر توان ادامه زندگی با این راز را نداشتم.

حکمت چیست؟

جرم قتل عمدی فرزندم است و به ده سال زندان و پرداخت 42 میلیون تومان دیه محکوم شده‌ام؛این دیه را باید به همسرم، یعنی مادر مقتول بپردازم.

همسرت دیه می‌خواهد؟

بله او رضایت نداده است و مهریه‌اش را هم مطالبه کرده است. مهریه او در سال 1365 یعنی سال ازدواجمان 30 هزار تومان بود که به روز محاسبه می‌شود و باید آن را بپردازم. البته با کاری که من کردم، رضایت ندادن همسرم، کاملاً طبیعی است اما من حتی بعد از ده سال و سپری شدن مدت حبس و پرداخت دیه، توان زندگی در جامعه به عنوان یک انسان عادی را ندارم.

چه برنامه‌ای داری؟

می‌خواهم خانه شخصی خودم را بفروشم تا بابت مهریه و دیه به همسرم بدهم. دختر بزرگم هم قصد ازدواج دارد و من کتبی در نامه‌ای موافقت خود را با ازدواج دخترم برای ارایه به دفتر ازدواج اعلام کرده‌ام.

چه آرزویی داری؟

قصاص! چون این زندگی از جهنم برایم سخت‌تر است!


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 2 مهر 1392برچسب:پاتوق جوانان, حوادث, اعتیاد , قتل, کراک, تریاک, معتاد, مواد مخدر, جنایت, :: 21:41 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 
متولدین فروردین : سرخ

رنگ سرخ سبب شده تا متولدین فروردین به دفعات عصبانی شوند ولی به محض آن که شراره های خشم خاموش شد به سرعت تبدیل به آدم هایی شاد و بانشاط می شوند. متولدین فروردین افرادی آرمانگرا ٬ مصمم و با اراده هستند و از احساسات گرایی خوششان نمی آید .

هیچ کس نمی تواند مثل آنها قاطع و خشن باشد ولی در این حال کمتر کسی معصومیت و عاطفه آنها را دارد . آنها هرگز تحمل شکست را ندارند وبه گونه ای افراطی راجع به نتیجه نهایی هر چیز ٬ از عشق گرفته تا مسابقه فوتبال ٬ بسیار خوشبین هستند.آنها جنگجویان خوبی هستند و با مغز خود خیلی ماهرانه می جنگند. مخالفت دیگران و موانع و مشکلات برای آنها سرگرمی و مایه نشاط است و از آن لذت می برند . آنها هیچگاه منتظر موفقیت نمی نشینند بلکه با شتاب به سوی آن مید روند و به همین علت کمتر به دیگران وابسته اند

متولدین اردیبهشت: صورتی

متولدین اردیهشت خیلی به ندرت نگران می شود .هنگامی که کارها مطابق خواست او انجام نمی گیرد٬ اخم می کند اما عصبانی نمی شود ! خویشتن داری و صبر از صفات ذاتی رنگ درونی اوست و به مدد همین خصوصیات کارای خود را خیلی راحت انجام می دهد و چیزی نمی تئاند مانع او شود . وفاداری و صداقت نسبت به خانواده و دوستان از صفات بارز اوست .همچنین به شجاعت و دلاوری او باید مدال طلا داد چرا که هیچکس مثل او نمی تواند این همه از خود مقاومت نشان دهد. ممکن است سمج و لجوج باشد ولی بردباری او مثال زدنی است

 

ادامه مطالب را هم بخوانید...



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 20 شهريور 1392برچسب:, :: 1:21 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

 

جدایی تنها به معنای حک شدن مهر طلاق در شناسنامه زن و شوهر نیست.گاهی دو نفر سال‌ها زیر یک سقف زندگی می‌کنند اما در حقیقت از یکدیگر جدا هستند. این اتفاق که این روزها کم نیست، آسیب‌های زیادی را برای زن و شوهر و فرزندان آنها به همراه خواهد داشت.

ما در این گزارش سعی کردیم​ از طلاق خاموش بگوییم. یک هشدار کوچک برای شما که می‌خواهید عشق در زندگی تان جریان داشته باشد. حیف است طعم خوش دوستت دارم‌ها فراموشمان شود.

جدایی عاطفی چیست؟

وقتی دختر و پسری ازدواج می‌کنند، فرض‌شان بر این است که مرگ یکی از آنها، تنها علت جدایی‌شان خواهد بود. با هم هستند تا آخر عمر و به اصطلاح به پای هم پیر می‌شوند. نگران این هستند که نکند نتوانند با هم سازگار شوند و مجبور شوند طلاق بگیرند. در نظر بیشتر مردم ازدواج دو نتیجه دارد:

1ـ باهم زندگی می‌کنند و خوشبخت می‌شوند

2ـ با هم سازگار نیستند و جدا می‌شوند.

اما شکل سومی هم وجود دارد که چون در جایی ثبت نمی‌شود و سر و صدایی به پا نمی‌کند، از نظر‌ها پنهان می‌ماند:

3ـ از هم جدا می‌شوند اما با هم زندگی می‌کنند.

گاهی به زنان و مردانی بر می‌خوریم که مدت‌هاست نسبت به یکدیگر مهر، دوستی و علاقه ندارند و حتی گاهی زمینه روابط آنها را خشم و نفرت تشکیل می‌دهد، اما به زندگی مشترک خود ادامه می‌دهند. آنها دلایلی برای این کار خود دارند که از آن جمله می‌توان به نبودن شرایط بهتر، وجود بچه‌ها و نگرانی از بابت واکنش خانواده‌ها، مشکلات اقتصادی، ترس از آینده و... اشاره کرد.
زمانی یک ازدواج در شرایط سفید و بی‌خطر است که طرفین بتوانند در آن تمام نیازهای زیستی، روانی و اجتماعی خود را تامین کنند. هرگاه ازدواج از ارضا کردن یکی از جنبه‌ها ناتوان باشد، محکوم به شکست خواهد بود حتی اگر از هم به صورت رسمی جدا نشوند.

اگر زن و شوهر نتوانند شریک خوبی برای برطرف کردن نیازهای جنسی هم باشند، اگر نتوانند هم‌صحبت تنهایی‌های هم شوند، اگر مقابل رشد اجتماعی هم بایستند و اگر... هر کدام از اینها می‌تواند زندگی را گورستان عشق کند.

در طلاق عاطفی دو نفر جسمشان کنار هم خواهد بود اما روز به روز از هم دورتر می‌شوند. این اتفاق ممکن است یکطرفه یا دو طرفه باشد و در اغلب موارد به مرور زمان رخ می‌دهد. جذابیت، کشش، علاقه و عاطفه مثبتی که نسبت به هم داشته اند در بین آنها رنگ باخته است. به عبارتی حساسیت‌ها، کنجکاوی‌ها و نگرانی‌هایی که آنها نسبت به هم نشان می‌دادند فروکش می‌کند و باعث ایجاد کرختی در بین آنها می‌شود.

اما این مشکل هم مانند هر مشکل دیگری راه حل‌هایی دارد که با هم مرور می‌کنیم.

 لطفاً ادامه مطلب را هم مطالعه کنید...


 



ادامه مطلب...


 رئیس دانشکده روان‌شناسی دانشگاه تهران با تشریح عوارض مجرد بودن جوانان در جامعه گفت: دلیل اصلی فراوانی طلاق در جامعه بی‌توجهی به انتخاب دقیق همسر است به همین دلیل شعار انتخاب دقیق ازدواج پایدار باید در اولویت برنامه‌های دستگاههای متولی قرار گیرد.

 غلامعلی افروز با اشاره به سه مشخصه همسران گفت:
همسران باید برای یکدیگر مثل لباس باشند چرا که لباس‌ها عیب را می‌پوشانند، به انسان مصونیت می‌دهند، از آلودگی حفظ می‌کند، با انسان تناسب دارد یعنی تنگ یا گشاد نیست و کس دیگری آن را بر تن نکرده است.
 
دومین ویژگی همسر خوب وقف‌کردن تمام مهر و محبت خود به همسرش است یعنی شجاعت، صداقت، صبوری، ایثار و احسان از ویژگی چنین زوج‌هایی است.

همچنین یک همسر خوب باید به عنوان سومین ویژگی همه جاذبه‌ها، مثبت‌اندیشی‌ها، تلاش‌مداری، کلام زیبا و رفتار پرمحبت را تقدیم همسر خود کند.

وی اظهار افزود:  ما چیزی به عنوان ازدواج آسان نداریم بلکه عروسی آسان مدنظر است و مهم‌ترین انتخاب بشر انتخاب همسر است که باید با دقت انجام شود زیرا در این صورت است که ازدواجی پایدار و ماندگار خواهد بود.

 


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 18 شهريور 1387برچسب:پاتوق جوانان, اجتماعی, ازدواج, زناشویی, محبت , همسر خوب , , :: 23:3 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

زهره قائمی را که در سال 1378 مسئولیت عملیات ترور سپهبد شهید علی صیاد شیرازی را برعهده داشت یکی از منافقین به هلاکت رسیده در درگیری اخیر اردوگاه اشرف عنوان  شده است.

قائمی جزو محافظان مسعود رجوی و معاون مریم قجر عضدانلو(رجوی) بود که در شورای مرکزی این گروهک تروریستی نیز حضور داشت.

پس از استقرار منافقین در کمپ لیبرتی، وی به همراه تعدادی دیگر از اعضای فرقه رجوی در پادگان اشرف مستقر بود و مسئولیت این پادگان را برعهده داشت.


 


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 18 شهريور 1387برچسب:پاتوق جوانان, سیاسی, منافقین, پادگان اشرف, تروریست, زهره قائمی, :: 22:36 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

شمار زیادی از منافقین روز یکشنبه 10 شهریورماه امسال  در پادگان اشرف به هلاکت رسیدند که تصاویر برخی از آنان  را در زیر مشاهده خواهید نمود....


به امید نابودی کامل همه منافقین..

 


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 18 شهريور 1387برچسب:پاتوق جوانان, سیاسی, منافقین, پادگان اشرف, تروریست, :: 22:25 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

ما آدم ها برای هم سنگ تمام می ذاریم .

 اما نه وقتی که در میانشان هستیم ،

***

بلکه اون جایی که در میان خاک می خوابند...

***

تازه !!! اون هم «سنگ تمام» را می ذاریم و میریم ...

 

 


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 18 شهريور 1398برچسب:پاتوق جوانان ,جملات ناب , مرگ , سنگ تمام, :: 21:24 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 
سه چیز را با احتیاط بردار:
 

قدم،قلم، قسم!
 
سه چیز را پاک نگه دار:

جسم،لباس،خیال
 
از سه چیزکار بگیر:

عقل،همت، صبر!
 
 
 
از سه چیز خود را دورنگهدار:
 

افسوس، فریاد، نفرین!
 
سه چیز را آلوده نکن:

قلب، زبان، چشم!
 
اما سه چیز را هیچ گاه فراموش نکن:

خدا، مرگ و دوست.


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 18 شهريور 1398برچسب:, :: 21:14 :: توسط : محمد مهدی محسنی

ضرب المثل راجع به ازدواج

 

 

1- هنگام ازدواج بيشتر با گوش هايت مشورت كن تا با چشم هايت.(  ضرب المثل آلماني)

 


2- مردي كه به خاطر ” پول ” زن مي گيرد، به نوكري مي رود.( ضرب المثل  فرانسوي )

 


3- لياقت داماد ، به قدرت بازوي اوست . ( ضرب المثل چيني )


لطفاً ادامه مطلب را مشاهده نمایید ...

 

 



ادامه مطلب...


 زنی که از زندگی با شوهر پرکارش به تنگ آمده بود مهریه عجیبش را به اجرا گذاشت تا همسرش را تنبیه کند.

 هفته گذشته زنی به نام سیمین به مجتمع قضایی خانواده شماره دو رفت و گفت چون با شوهرش جواد اختلاف دارد می خواهد مهریه اش را به اجرا بگذارد. این زن در این خصوص گفت: سه سال است که با شوهرم زندگی می کنم. او مرد خوبی است. نه اعتیاد دارد و نه دست بزن و نه بد اخلاق. 

اما همه فکرش معطوف به کارش است و به من کمتر اهمیت می دهد. او مدیر داخلی یک شرکت خصوصی است و بیشتر اوقاتش را سر کار می گذراند و وقتی هم به خانه می آید حوصله صحبت کردن با من را ندارد. چند ماه است سعی می کنم با جواد صحبت کنم اما او فرصت ندارد و همین که به خانه می رسید می خوابد. من هم تصمیم گرفتم مهریه ام را اجرا بگذارم تا او بخاطر این رفتارش تنبیه شود.

این زن ادامه داد: زمانی که جواد به خواستگاری ام آمد من دانشجوی ادبیات بودم و علاقه زیادی به شاهنامه فردوسی داشتم. به همین دلیل مهریه ام را 120 سکه بهار آزادی و یک مرتبه رونویسی از شاهنامه فردوسی اعلام کردم. حالا با گذشت سه سال از شروع زندگی مشترک مان بخاطر اینکه شوهرم به زندگی مان اهمیتی نمی دهد می خواهم آن بخش از مهریه که در خصوص رونویسی از شاهنامه است را به اجرا بگذارم تا شوهرم تنبیه و مجبور شود چند روزی را در خانه کنارم باشد.

به دنبال اظهارات این زن پرونده خواسته او ثبت و مقرر شد در جلسه دیگری با حضور شوهرش به این پرونده رسیدگی شود.

 


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 17 شهريور 1398برچسب:پاتوق جوانان , اجتماعی , مهریه عجیب , تنبیه شوهر, :: 23:25 :: توسط : محمد مهدی محسنی

یک آسیب شناس اجتماعی با اعلام اینکه 11 میلیون دختر آماده ازدواج داریم؛ از شیوع پدیده پیر دختری در ایران خبر داد و گفت: 4 تا 6 میلیون پیردختردر کشور وجود دارند که این می تواند تبعات اجتماعی بدی را برای جامعه رقم زند.


دکتر مجید ابهری با بیان اینکه این دختران به این نتیجه رسیده اند که ازدواج به درد آن ها نمی خورد افزود: 40 درصد دختران مجرد ایرانی به مرحله تجرد کامل رسیده اند که عوامل زیادی دراین زمینه نقش داشته است.


وی با تاکید بر افزایش آماردختران مجرد و آماده ازدواج ، دلایل مختلفی مثل مشکلات اقتصادی ، تورم و گرانی ، اشتغال ؛ گرانی مسکن از نظرمادی و حس عدم مسئولیت پذیری پسران از نظر رفتاری را از موانع اصلی ازدواج خواند.


ابهری عبور دختران از سنین مطلوب ازدواج وحتی رسیدن به سن یائسگی را پیر دختری خواند و گفت: این افراد سن مطلوب ازدواج را به دلایلی از دست داده اند اما هنوز مجرد می باشندو اینچنین امروز جامعه مواجه با پدیده به نام "پیر دختری "شده است.


به هم ریختن یک خانواده و مشکلات زناشویی ارمغان عبور سن مطلوب ازدواج
وی افزود: وقتی دختری از سنین عرفی ازدواج عبورکرد ازترس مجرد ماندن به ازدواج های نامناسب تن می دهند. یعنی به مرد متاهل یا مردانی که دارای اختلاف سنی زیاد می باشند پاسخ مثبت می دهند.
این آسیب شناس عوارض اینگونه ازدواج ها را به هم ریختگی یک خانواده در صورت ازدواج با مردان متاهل و بروز مشکلات زناشویی با مردان سنین بالا عنوان کرد.


وی با اشاره به اینکه تعدادی از این دختران به خاطر مسائل یاد شده قید ازدواج را زده و به زندگی مجردی خو گرفته اند اظهار داشت: در این میان بعضی از خانواده ها دچار مشکلات رفتاری با دخترانشان شده واین تقابل های روزمره ،دختران را به زندگی مجردی و جدایی از خانواده سوق داده اند.


دختران منتظر شهزاده زرین کمر با اسب سفید نباشند
دکترمجید ابهری گفت: با توجه به اینکه در روز دختر باید حرف های زد که باعث خوشحالی دختران گردد اما این واقعیت های تلخ باید مورد توجه دولتمردان ، خانواده ها و خود دختران قرار گیرد.


وی در پایان گفت: دولت باید امکانات زیربنایی ازدواج را فراهم کند وخانواده ها از سختگیری های بی مورد و سنگ اندازی ها و بهانه جوئی ها خود داری کنند و دختران نیز منتظر شهزاده زرین کمر با اسب سفید نباشند و با واقعیات زندگی سازش کنند.


 


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 17 شهريور 1387برچسب:پاتوق جوانان , اجتماعی, فرهنگی, پیردختر, سن ازدواج, فاجعه انسانی, :: 22:31 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

 

 

     

در طول جنگ جهانی دوم بیش از ۲۰۰ هزار زن که عمدتا کره‌ای و چینی بودند، مورد تجاوز سربازان ژاپنی قرار گرفتند. آنان برخی از این قربانیان را که "زنان مایه‌ تسلی" خوانده می‌شدند، پس از تجاوز به قتل می‌رساندند.
دویچه وله نوشت: بسیاری از تاریخ‌نگاران، سرنوشت تلخ کیم سون دوک، دختر ۱۶ ساله‌ی کره‌ای را که با وجود صغر سن، در واحدی از ارتش اشغالگر ژاپن مجبور به "فاحشگی" شد، نمونه‌ بارز جنایات ارتش ژاپن در جنگ جهانی دوم می‌دانند. او در روز دست‌کم، ۴۰ بار مورد تجاوز سربازان ژاپنی قرار می‌گرفت.

 

شاهد زنده
لی اک سون، به عنوان یکی از نادر شاهدان زنده‌ جنایات ارتش ژاپن در این جنگ، در باره‌ زندگی روزانه در "روسپی‌خانه‌ ارتش" می‌گوید: «ما را هر روز می‌زدند، با چاقو تهدید می‌کردند و اگر از خدمت به آنان سرباز می‌زدیم، بی‌مهابا زخمی‌مان می‌کردند.»
اک سون که اکنون ۸۶ سال دارد، اضافه می‌کند: «ما یازده تا چهارده ساله بودیم و نمی‌توانستیم تصور کنیم که روزی از آن شکنجه‌‌ها جان سالم به‌درمی‌بریم.»
لی اک سون، هنگامی که به چنگ شکارچیان ارتش ژاپن افتاد و در "روسپی‌خانه‌" آن که به "ایستگاه تسلی" معروف بود، زندانی شد، چهارده سال بیشتر نداشت. او نیز مانند کیم سون دوک، ناگزیر بود به تجاوزات متعدد و روزانه‌ سربازان ژاپنی تن در دهد: «خیلی از دخترها سعی کردند که خودکشی کنند. خودشان را دار زدند یا بدون این که شنا بلد باشند، به دریا رفتند و غرق شدند. من هم چند بار به فکر خودکشی افتادم.» لی اک سون، سه سال در این "ایستگاه تسلی" در "خدمت" سربازان ارتش ژاپن بود.
این زن زجرکشیده در سال ۱۹۴۵، یعنی پس از پایان جنگ جهانی که به شکست آلمان و تسلیم ژاپن‌ انجامید، از "روسپی‌خانه‌ ارتش" آزاد ‌شد: «اول نمی‌دانستم چه کار باید بکنم، کجا بروم. بالاخره تصمیم گرفتم در چین بمانم و همان‌جا بمیرم. چطور می‌توانستم به خانه برگردم؟ از چهره‌ام پیدا بود که من هم از گروه "زنان مایه‌ تسلی" هستم. نمی‌‌توانستم به صورت مادرم نگاه کنم.»
اعتراض جمعی قربانیان جنایت ژاپن در جنگ جهانی دوم
 

پوزش و پرداخت خسارت
نخستین قربانی این جنایت، خاطرات تلخ خود را ابتدا در سال ۱۹۹۱ منتشر کرد و در اختیار رسانه‌های جهانی گذاشت. پس از او، ۲۵۰ زن دیگر نیز از فجایعی که تحمل کرده بودند، سخن گفتند و از دولت ژاپن خواستند، به‌طور رسمی پوزش بطلبد. وکلای این قربانیان، با مراجعه به دادگاه‌های محلی نیز، تقاضای پرداخت خسارت ارائه دادند.
دولت ژاپن، در سال ۱۹۹۳ از پذیرش مسئولیت این جنایت سر باز زد. در این سال، پژوهشی معتبر در توکیو منتشر شد که گفته‌های "زنان مایه‌ تسلی" و نقش فعال ارتش این کشور را در این ماجرا تایید می‌کرد. دولت ژاپن بر این مبنا، چند بار به‌طور لفظی از قربانیان یا بازماندگان آنان عذرخواهی کرد. ولی خواست پرداخت خسارت آنان را نپذیرفت.

سندی دیگر
کیم مون گیل، رییس موسسه‌ فرهنگ‌پژوهی کره - ژاپن در شهر بوسان، در ماه مه امسال نیز اعلام کرد که سندی محرمانه از اسناد ارتش ژاپن یافته است که نشان می‌دهد، این ارتش در طول جنگ جهانی دوم برای تامین نیازهای جنسی سربازان خود در آسیای جنوب شرقی، زنانی را به خط مقدم جبهه گسیل کرده است.
بنا به گفته‌ کیم مون گیل، این سند که با شماره‌ ۹۳۵ آرشیو شده، در بایگانی سوابق تاریخی وزارت دفاع ژاپن پیدا شده و رییس ستاد ارتش ژاپن در تایوان، در تاریخ ۱۳ ژوئن ۱۹۴۲ برای آجودانی ارتش ژاپن ارسال کرده است.
در پی اعلام یافته شدن این سند، برخی از سیاستمداران ژاپن به دفاع از "شیوه‌ عمل ضروری ارتش" برخاستند. تورو هاشیموتو، شهردار اوزاکا از جمله گفت که تجاوز به "زنان مایه‌ تسلی" در زمان جنگ برای "حفظ انضباط" ارتش ژاپن، لازم بوده است.
لی اک سون، موضع‌گیری شهردار اوزاکا را "بی‌شرمانه" ارزیابی می‌کند و می‌گوید: «من نمی‌توانم بفهمم، چطور می‌شود چنین ادعایی کرد؟ کسی که نمی‌خواهد ببیند در گذشته چه اتفاقی افتاده، که ژاپنی‌ها به چه کارهایی دست زدند، به نظر من آدم نیست.»

 


ارسال شده در تاریخ : جمعه 15 شهريور 1387برچسب:پاتوق جوانان , روسپی گری, ارتش ژاپن , جنگ جهانی دوم, دختر 16 ساله, :: 4:0 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

اگر اين روزها احساس مي‌كنيد شوهرتان مثل هميشه سرحال نيست و آنطور كه بايد و شايد از كلمات محبت‌آميز در صحبت‌هاي روزمره‌اش استفاده نمي‌كند دست به كار شويد و برايش معجون گياهي محبت تهيه كنيد.
مي‌خواهيد محبت شوهرتان گلوله شود
 
اين معجون را به او بدهيد
 
براي تهيه اين معجون گياهي كافي است يك قاشق چاي‌خوري پودر زنجبيل را در يك ليوان شير حل كنيد و آن را خنك برايش ببريد. به گفته درمانگران طب سنتي استفاده از زنجبيل در برنامه غذايي براي افراد سردمزاج به آنها كمك مي‌كند تا به مرور سردمزاجي‌شان را درمان كنند اما اين درمانگران تذكر مي‌دهند كه مصرف زنجبيل براي افراد گرم مزاج بايد با احتياط زيادي انجام شود چرا كه مصرف بيش از اندازه از گياهان و عرقيات دارويي با طبع گرم براي افرادي كه مزاج‌شان گرم است عوارضي به همراه دارد. پس اگر از طبع و مزاج‌ همسرتان مطمئن هستيد براي افزايش محبت او عاطفه‌اش يك ليوان معجون شيرزنجبيل تهيه كنيد و او را دعوت به نوشيدن اين معجون محبت كنيد.


ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 14 شهريور 1392برچسب:پاتوق جوانان, زناشویی, محبت , زن و شوهر , چندبرابر , :: 15:34 :: توسط : محمد مهدی محسنی

اسلام براي تحكيم و تقويت دوستي ها و رابطه ها به سلام دادن و مصافحه سفارش زیادی کرده، چون خوشرويي و چهره گشاده و بشاش كينه و كدورت را مي زدايد و دوستي و خير و بركت به ارمغان مي آورد.

پيوندهاي اجتماعي نيازمند تحكيم است و استوارسازي اين رشته ها با كلي گويي به دست نمي آيد. بايد نمونه هاي عملي و مصداق هاي خاص و روشن ارائه شود تا مرزهاي دوستي و پيوندهاي عاطفي استوارتر گردد و پايدار بماند، "سلام"و دست دادن يكي از اين امور است.

نخستين علامت صداقت و برادري و مودت"سلام دادن"است و در پي آن،دست دادن و مصافحه. دو نفر را تصور كنيدكه به يكديگر مي رسند، آشنا و دوست هم هستند در اين برخورد بهتر است نخستين كلامشان چه باشد؟آيا مناسب تر از سلام چيزي سراغ داريد؟

سلام، اطمينان به طرف مقابل است كه هم سلامتي و تندرستي تو را خواستارم هم از جانب من آسوده باش و مطمئن كه گزندي به تو نخواهد رسيد من خيرخواه تو هستم نه بدخواه و كينه ورز و دشمن. نيز نوعي درود و تحيت اسلامي است كه دو مسلمان به هم مي گويند. اين معناي شعار اسلامي سلام است.

دست دادن و دست هم را صادقانه به گرمي فشردن، نشان ديگري از محبت و صميميت و خيرخواهي است و دلها را به هم نزديكتر و محبت ها را بيشتر مي سازد. تماس دو دست قلبها را نيز به هم نزديكتر مي كند.

سلام نام خداست و تحيت الهي سفارش پيامبر (ص) است و امامان تا آنجا كه فرموده اند؛ اگر كسي پيش از سلام شروع به سخن كرد جواب ندهيد.

در حديث ديگري امام صادق(ع) از قول خداوند نقل مي كند كه؛بخيل كسي است كه از سلام دادن به ديگري بخل ورزد.

سلام دادن به ديگري نه تنها چيزي از قدر و جايگاه انسان نمي كاهد و هيچ گونه ضرر و زيان مادي، پولي، آبرويي و... ندارد، بلكه محبت آور و صفابخش است و خداپسند و سيره رسول اكرم(ص) و روش و منش اولياي الهي است. به علاوه نشانه اي از تواضع و فروتني و نداشتن كبر است. انسانهاي متواضع نه تنها زيان نمي بينند بلكه عزت و محبوبيت هم پيدا مي كنند.

امام صادق(ع) فرمود؛از نشانه هاي فروتني اين است كه به هر كس كه برخورد مي كني سلام دهي. پيامبراكرم(ص)فرمود؛هرگاه يكديگر را ديدار كرديد با سلام و دست دادن با هم ديدار كنيد.

 

ادب و آداب سلام كردن

سيره پيامبر خدا (ص) آن بود كه به هر كه مي رسيد حتي كودكان ابتدا به او سلام مي كرد به خصوص در مورد سلام دادن به كودكان مي فرمود پنج صفت است تا زنده ام آنها را رها نخواهم كرد يكي هم سلام دادن به كودكان است تا پس از من سنت گردد. اين خصلت خجسته از اخلاق حسنه و روحيه پاك و تواضع او سر چشمه مي گرفت.

سلام را بايد آشكارا، بلند و با صداي رسا ادا كرد. احاديث زيادي با عنوان الجهر بالسلام"و "افشا سلام" آمده كه سفارش اكيد دارد كه سلام ها، رسا و بلند باشد نه زير لب و آهسته و نامفهوم و ناقص. جواب سلام نيز بايد همين گونه باشد، يعني بلند و واضح،تا طرف بشنود.

اگر در برخورد با ديگران يا ورود به جلسه اي و..... سلام آهسته بگوييد شايد سلامتان شنيده نشده باشد با اينكه شما سلام كرده ايد ولي به دليل سروصدا يا جمع نبودن حواس يا هر عامل ديگر سلامتان را نشنوند شما را بي ادب و بي اعتنا خواهند شمرد و متكبر خواهند پنداشت يا اگر سلام ديگري را جواب دهيد اما آهسته و زير لب به گونه اي كه نفهمد و نشنود شايد پيش خود فكر كند مساله اي یا خصومتي پيش آمده يا شما سر سنگين و متكبر شده ايد كه حتي جواب سلامش را هم نمي دهيد يا با دشواري و بي علاقگي جواب مي دهيد.

مصافحه هم دوستي آور، كدورت زا و محبت آفرين است ما علاقه خود و صميميت را با دست دادن ابراز مي كنيم. بر عكس اگر با كسي كدورت و دشمني داشته باشيم از دست دادن با او پرهيز مي كنيم. به همين خاطر اين دستور مقدس و پر بركت اسلامي در تحكيم رابطه هاي دوستي و اخوت ثمر بخش است.

امام باقر(ع) فرمود؛ هر دو نفر مومني كه با هم دست بدهند دست خدا ميان دست آنان است و دست محبت الهي بيشتر با كسي است كه طرف مقابل را بيشتر دوست بدارد.

دست دادن نيز همچون سلام ادب و آدابي دارد. يكي از آنها پيوستگي و تكرار است. در يك سفر و همراهي و ديدار حتي چند بار دست دادن نيز مطلوب است. همچنين هنگامه مصافحه، طول دادن و دست را زود عقب نكشيدن از آداب ديگراين سنت اسلامي است.در مصافحه پاداش كسي بيشتر است كه دستش را بيشتر نگه دارد.

 

دست دادن با نامحرم در معاشرت ها

بر اساس مكتبي بودن مرز دوستي ها و رابطه ها و معاشرت ها، دست دادن با نامحرم چه زن و چه مرد حرام است و صرف دوستي و رفاقت و آشنايي و همكار بودن يا ملاحظات سياسي و ديپلماتیک در سفرهاي خارجي و ديدارهاي رسمي دليل نمي شود كه كسي با نامحرم و اجنبي مصاحفه كند. روشنفكر مابي در اين مساله جايي ندارد.

رسول خدا(ص)فرمود؛با زنان دست نمي دهم البته با زنان نا محرم.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 13 شهريور 1392برچسب:پاتوق جوانان, روابط اجتماعی , ادب, سلام, مصافحه , نامحرم, :: 22:30 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 
 
 
اغلب ما در خانواده هایی پرورش می یابیم که در آن تنبیه و پاداش روشی بوده که در مورد انضباط دهی به بچه ها به کار می رفته است اما چه تنبیهی باید به کار برد؟

برای بسیاری ازمردم واژه انضباط مترادف با تنبیه است. اغلب ما در خانواده هایی پرورش می یابیم که در آن تنبیه و پاداش روشی بوده که در مورد انضباط دهی به بچه ها به کار می رفته است. اما این روش به بچه ها فرصت انتخاب نمی دهد تا بتوانند مسئولیت پذیری را بیاموزند. گرچه پاداش و تنبیه ممکن است در سنین پایین موثر به نظر اید ولی ممکن است در دراز مدت موثر نباشد.

اما با همه این اوصاف، منظور ما این نیست که کلا روشهای تنبیهی مطرود و غیر موثر است در حالی که در برخی از شرایط صرفا تنبیه است که می تواند موثر باشد.البته تنبیه یک کودک کار آسانی نیست و انجام آن همراه با غم و رنجش فراوان هم برای کودک و هم برای والدین است.


نکات زیر به شما کمک می کند که یک تنبیه نرم و لطیف برای کودکتان به کار ببرید:

کودکان باید بیاموزند که کردارشان توام با نتایج و عواقبی است. بدون این عواقب کودکان افرادی خودخواه بار می آیند و این وظیفه اولیاست که به یک کودک بیاموزند که شخصی مهربان، منصف، صادق و درستکار باشد.

از آنجایی که بیشترین یادگیری کودکان از طریق الگوها و نمونه هاست اینکه ما از به کار بردن کلمات خشن و تنبیه های غیر انسانی استفاده نکنیم بسیار حایز اهمیت است.

تنبیه باید متناسب با جرم باشد. تنبیه های کوچک برای بدرفتاری های کوچک و تنبیه های بزرگ برای بی ادبی های بزرگ.

خونسرد و آرام باشید: والدین باید بسیار تلاش کنند که تعادل خود را از دست ندهند زیرا ممکن است حرفها و یا کارهایی انجام دهند که در آینده ختم به پشیمانی گردد. از همه اینها گذشته آنها فقط کودک هستند و کودکان اشتباهات زیادی مرتکب می شوند و البته گاه ارتکاب این رفتارها صرفا برای آزمایش اطرافیان است.

ایجاد وقفه یا استراحت اجباری: توقف و وقفه ایجاد کردن یک ابزار بسیار خوب برای تنبیه است که نه برای کودک و نه اولیا توام با تحقیر نمی باشد.

قوانین یک وقفه عبارتند از:

** کودک را از موقعیت دور کنید

** آنها را در یک مکان خاص قرار دهید تا تحریک نشود.

** با لحنی بسیار قاطع و محکم و بدون جیغ و فریاد به آنها بگویید که کارش ناپسند بوده است و باید تا پایان یک مدت خاص در آن محل باقی بماند، نه صحبت کند و نه جیغ و نه ...

** این مکان به ازای هر سال سن کودک یک دقیقه است.


** وقتی که زمان تمام می شود کودک باید فورا به خاطر رفتارش از اولیا عذر خواهی کند و در صورت امکان و مناسب بودن جو از فردی هم که با او بد رفتاری شده عذر خواهی کند.


** اگر کودک از عذر خواهی پرهیز کرد او را به محل انزوایش باز گردانید و مراحل را تکرار کنید. اگر هنوز هم حاضر به عذر خواهی نیست باید یک راست به اتاقش برود و تا زمانی که برای بیرون آمدن و عذر خواهی کردن آماده نشده است، بیرون نیاید. نکته قابل اهمیت این است که شما باید بازی های ویدیویی و کامپیوتری و یا هر وسیله سرگرمی دیگر را از اتاقش خارج کنید.

امتیازات و حقوق ویژه را قطع کنید: اگر کودکی کاری بسیار ناشایست را انجام داد، امتیازات خاصی مانند حق تماشای تلویزیون و بازی های کامپیوتری و .. را از او سلب کنید. مدت تنبیه از روی میزان نادرستی عمل انجام شده مشخص می شود.

تذکر دادن: برخی از اشتباهات در حد تنبیه نیستند بلکه لازم است به کودک اخطار داده شود که اگر به این رفتار ادامه دهد تنبیه خواهد شد.



ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 13 شهريور 1392برچسب:پاتوق جوانان, تربیت کودک تشویق و تنبیه, :: 1:21 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 


15 نکته اخلاقی از زبان شیخ رجبعلی خیاط در ادامه آمده است:

۱٫http://www.bultannews.com/files/fa/news/1392/6/8/191792_948.jpg زنده باش و زندگی کن و بدان که حیات در حرکت و ممات در سکون است.

۲٫ می‌داند شما و دنیای شما از مجموع ذراتی خلق شده‌اند و خالق برای هر ذره جهان به این عظمت وظیفه خاصی قرار داده تا این نظم و شکوه را بیان کند و انسان از آن و گاهی در اثر غرور جزیی از آن است.

۳٫ هستی به سرعت غیر قابل باوری در حرکت است و همین حرکت در اندام شما وجود دارد و کل عالم با این شتاب به سوی خدا روانند، در نتیجه چنان بیاندیشید و حرکت کنید که از میدان وسیع این مغناطیس خارج نشوید که خالق را بشناسید و به عظمت خود پی ببرید و این خلقت حیرت انگیز نامش انسان است، را از دست ندهید.

 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 11 شهريور 1387برچسب:پاتوق جوانان, نصایح اخلاقی, رجبعلی خیاط, :: 22:59 :: توسط : محمد مهدی محسنی

زنانی که اغلب حرفی برای گفتن ندارند و همه چیز را به راحتی قبول می کنند و اشتباهات دیگران را ساده می پذیرند، زنان قابل اعتمادی برای زندگی نیستند.

 زنانی که همواره در جستجوی محبت هستند، در آینده باعث از دست دادن اعتماد شما می شوند.

محبت به زنان باید بسیار مورد توجه آقایان قرار گیرد، اما نباید این محبت بیش از حدی باشد که زنان همیشه خواستار آن باشند.

 زنانی که زیاد محبت می کنند و اغلب از خود رفتارهای کنجکاوانه نشان می دهند، زنان مورد اعتمادی برای زندگی نیستند و قادر نخواهند بود زندگی شما را به درستی اداره کنند.

 بررسی های جدید دانشمندان نشان می دهد، زنانی که رفتار و اشتباه دیگران را با منطق از بین می برند و با رفتار های درست می توانند آزار و اذیت طرف مقابلشان را از بین ببرند، بهترین زنان برای زندگی هستند.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 6 شهريور 1398برچسب:خواستگار , اعتماد , رفتار , :: 22:9 :: توسط : محمد مهدی محسنی
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 229
بازدید دیروز : 1422
بازدید هفته : 229
بازدید ماه : 8939
بازدید کل : 208048
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی