پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

 

 

جدایی تنها به معنای حک شدن مهر طلاق در شناسنامه زن و شوهر نیست.گاهی دو نفر سال‌ها زیر یک سقف زندگی می‌کنند اما در حقیقت از یکدیگر جدا هستند. این اتفاق که این روزها کم نیست، آسیب‌های زیادی را برای زن و شوهر و فرزندان آنها به همراه خواهد داشت.

ما در این گزارش سعی کردیم​ از طلاق خاموش بگوییم. یک هشدار کوچک برای شما که می‌خواهید عشق در زندگی تان جریان داشته باشد. حیف است طعم خوش دوستت دارم‌ها فراموشمان شود.

جدایی عاطفی چیست؟

وقتی دختر و پسری ازدواج می‌کنند، فرض‌شان بر این است که مرگ یکی از آنها، تنها علت جدایی‌شان خواهد بود. با هم هستند تا آخر عمر و به اصطلاح به پای هم پیر می‌شوند. نگران این هستند که نکند نتوانند با هم سازگار شوند و مجبور شوند طلاق بگیرند. در نظر بیشتر مردم ازدواج دو نتیجه دارد:

1ـ باهم زندگی می‌کنند و خوشبخت می‌شوند

2ـ با هم سازگار نیستند و جدا می‌شوند.

اما شکل سومی هم وجود دارد که چون در جایی ثبت نمی‌شود و سر و صدایی به پا نمی‌کند، از نظر‌ها پنهان می‌ماند:

3ـ از هم جدا می‌شوند اما با هم زندگی می‌کنند.

گاهی به زنان و مردانی بر می‌خوریم که مدت‌هاست نسبت به یکدیگر مهر، دوستی و علاقه ندارند و حتی گاهی زمینه روابط آنها را خشم و نفرت تشکیل می‌دهد، اما به زندگی مشترک خود ادامه می‌دهند. آنها دلایلی برای این کار خود دارند که از آن جمله می‌توان به نبودن شرایط بهتر، وجود بچه‌ها و نگرانی از بابت واکنش خانواده‌ها، مشکلات اقتصادی، ترس از آینده و... اشاره کرد.
زمانی یک ازدواج در شرایط سفید و بی‌خطر است که طرفین بتوانند در آن تمام نیازهای زیستی، روانی و اجتماعی خود را تامین کنند. هرگاه ازدواج از ارضا کردن یکی از جنبه‌ها ناتوان باشد، محکوم به شکست خواهد بود حتی اگر از هم به صورت رسمی جدا نشوند.

اگر زن و شوهر نتوانند شریک خوبی برای برطرف کردن نیازهای جنسی هم باشند، اگر نتوانند هم‌صحبت تنهایی‌های هم شوند، اگر مقابل رشد اجتماعی هم بایستند و اگر... هر کدام از اینها می‌تواند زندگی را گورستان عشق کند.

در طلاق عاطفی دو نفر جسمشان کنار هم خواهد بود اما روز به روز از هم دورتر می‌شوند. این اتفاق ممکن است یکطرفه یا دو طرفه باشد و در اغلب موارد به مرور زمان رخ می‌دهد. جذابیت، کشش، علاقه و عاطفه مثبتی که نسبت به هم داشته اند در بین آنها رنگ باخته است. به عبارتی حساسیت‌ها، کنجکاوی‌ها و نگرانی‌هایی که آنها نسبت به هم نشان می‌دادند فروکش می‌کند و باعث ایجاد کرختی در بین آنها می‌شود.

اما این مشکل هم مانند هر مشکل دیگری راه حل‌هایی دارد که با هم مرور می‌کنیم.

 لطفاً ادامه مطلب را هم مطالعه کنید...


 



ادامه مطلب...


 رئیس دانشکده روان‌شناسی دانشگاه تهران با تشریح عوارض مجرد بودن جوانان در جامعه گفت: دلیل اصلی فراوانی طلاق در جامعه بی‌توجهی به انتخاب دقیق همسر است به همین دلیل شعار انتخاب دقیق ازدواج پایدار باید در اولویت برنامه‌های دستگاههای متولی قرار گیرد.

 غلامعلی افروز با اشاره به سه مشخصه همسران گفت:
همسران باید برای یکدیگر مثل لباس باشند چرا که لباس‌ها عیب را می‌پوشانند، به انسان مصونیت می‌دهند، از آلودگی حفظ می‌کند، با انسان تناسب دارد یعنی تنگ یا گشاد نیست و کس دیگری آن را بر تن نکرده است.
 
دومین ویژگی همسر خوب وقف‌کردن تمام مهر و محبت خود به همسرش است یعنی شجاعت، صداقت، صبوری، ایثار و احسان از ویژگی چنین زوج‌هایی است.

همچنین یک همسر خوب باید به عنوان سومین ویژگی همه جاذبه‌ها، مثبت‌اندیشی‌ها، تلاش‌مداری، کلام زیبا و رفتار پرمحبت را تقدیم همسر خود کند.

وی اظهار افزود:  ما چیزی به عنوان ازدواج آسان نداریم بلکه عروسی آسان مدنظر است و مهم‌ترین انتخاب بشر انتخاب همسر است که باید با دقت انجام شود زیرا در این صورت است که ازدواجی پایدار و ماندگار خواهد بود.

 


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 18 شهريور 1387برچسب:پاتوق جوانان, اجتماعی, ازدواج, زناشویی, محبت , همسر خوب , , :: 23:3 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

زهره قائمی را که در سال 1378 مسئولیت عملیات ترور سپهبد شهید علی صیاد شیرازی را برعهده داشت یکی از منافقین به هلاکت رسیده در درگیری اخیر اردوگاه اشرف عنوان  شده است.

قائمی جزو محافظان مسعود رجوی و معاون مریم قجر عضدانلو(رجوی) بود که در شورای مرکزی این گروهک تروریستی نیز حضور داشت.

پس از استقرار منافقین در کمپ لیبرتی، وی به همراه تعدادی دیگر از اعضای فرقه رجوی در پادگان اشرف مستقر بود و مسئولیت این پادگان را برعهده داشت.


 


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 18 شهريور 1387برچسب:پاتوق جوانان, سیاسی, منافقین, پادگان اشرف, تروریست, زهره قائمی, :: 22:36 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

شمار زیادی از منافقین روز یکشنبه 10 شهریورماه امسال  در پادگان اشرف به هلاکت رسیدند که تصاویر برخی از آنان  را در زیر مشاهده خواهید نمود....


به امید نابودی کامل همه منافقین..

 


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 18 شهريور 1387برچسب:پاتوق جوانان, سیاسی, منافقین, پادگان اشرف, تروریست, :: 22:25 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 
سه چیز را با احتیاط بردار:
 

قدم،قلم، قسم!
 
سه چیز را پاک نگه دار:

جسم،لباس،خیال
 
از سه چیزکار بگیر:

عقل،همت، صبر!
 
 
 
از سه چیز خود را دورنگهدار:
 

افسوس، فریاد، نفرین!
 
سه چیز را آلوده نکن:

قلب، زبان، چشم!
 
اما سه چیز را هیچ گاه فراموش نکن:

خدا، مرگ و دوست.


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 18 شهريور 1398برچسب:, :: 21:14 :: توسط : محمد مهدی محسنی

ضرب المثل راجع به ازدواج

 

 

1- هنگام ازدواج بيشتر با گوش هايت مشورت كن تا با چشم هايت.(  ضرب المثل آلماني)

 


2- مردي كه به خاطر ” پول ” زن مي گيرد، به نوكري مي رود.( ضرب المثل  فرانسوي )

 


3- لياقت داماد ، به قدرت بازوي اوست . ( ضرب المثل چيني )


لطفاً ادامه مطلب را مشاهده نمایید ...

 

 



ادامه مطلب...


یک آسیب شناس اجتماعی با اعلام اینکه 11 میلیون دختر آماده ازدواج داریم؛ از شیوع پدیده پیر دختری در ایران خبر داد و گفت: 4 تا 6 میلیون پیردختردر کشور وجود دارند که این می تواند تبعات اجتماعی بدی را برای جامعه رقم زند.


دکتر مجید ابهری با بیان اینکه این دختران به این نتیجه رسیده اند که ازدواج به درد آن ها نمی خورد افزود: 40 درصد دختران مجرد ایرانی به مرحله تجرد کامل رسیده اند که عوامل زیادی دراین زمینه نقش داشته است.


وی با تاکید بر افزایش آماردختران مجرد و آماده ازدواج ، دلایل مختلفی مثل مشکلات اقتصادی ، تورم و گرانی ، اشتغال ؛ گرانی مسکن از نظرمادی و حس عدم مسئولیت پذیری پسران از نظر رفتاری را از موانع اصلی ازدواج خواند.


ابهری عبور دختران از سنین مطلوب ازدواج وحتی رسیدن به سن یائسگی را پیر دختری خواند و گفت: این افراد سن مطلوب ازدواج را به دلایلی از دست داده اند اما هنوز مجرد می باشندو اینچنین امروز جامعه مواجه با پدیده به نام "پیر دختری "شده است.


به هم ریختن یک خانواده و مشکلات زناشویی ارمغان عبور سن مطلوب ازدواج
وی افزود: وقتی دختری از سنین عرفی ازدواج عبورکرد ازترس مجرد ماندن به ازدواج های نامناسب تن می دهند. یعنی به مرد متاهل یا مردانی که دارای اختلاف سنی زیاد می باشند پاسخ مثبت می دهند.
این آسیب شناس عوارض اینگونه ازدواج ها را به هم ریختگی یک خانواده در صورت ازدواج با مردان متاهل و بروز مشکلات زناشویی با مردان سنین بالا عنوان کرد.


وی با اشاره به اینکه تعدادی از این دختران به خاطر مسائل یاد شده قید ازدواج را زده و به زندگی مجردی خو گرفته اند اظهار داشت: در این میان بعضی از خانواده ها دچار مشکلات رفتاری با دخترانشان شده واین تقابل های روزمره ،دختران را به زندگی مجردی و جدایی از خانواده سوق داده اند.


دختران منتظر شهزاده زرین کمر با اسب سفید نباشند
دکترمجید ابهری گفت: با توجه به اینکه در روز دختر باید حرف های زد که باعث خوشحالی دختران گردد اما این واقعیت های تلخ باید مورد توجه دولتمردان ، خانواده ها و خود دختران قرار گیرد.


وی در پایان گفت: دولت باید امکانات زیربنایی ازدواج را فراهم کند وخانواده ها از سختگیری های بی مورد و سنگ اندازی ها و بهانه جوئی ها خود داری کنند و دختران نیز منتظر شهزاده زرین کمر با اسب سفید نباشند و با واقعیات زندگی سازش کنند.


 


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 17 شهريور 1387برچسب:پاتوق جوانان , اجتماعی, فرهنگی, پیردختر, سن ازدواج, فاجعه انسانی, :: 22:31 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

دلخوش از آنیم که حج میرویم               غاقل از آنیم که کج میرویم

 

کعبه به دیدار خدا میرویم                 او که همین جاست کجا می رویم

 

حج به خدا جز به دله پاک نیست                شستن دل از دل غمناک نیست

 

دین که به تسبیح و سر و ریش نیست   هرکه علی گفت که درویش نیست

 

صبح به صبح در پی مکرو فریب                شب همه شب ناله وامن یجیب

 

 


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 14 شهريور 1398برچسب:پاتوق جوانان, جملات ناب, حج, :: 13:41 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

میلاد حضرت ثامن الحجج ، آقا علی بن موسی الرضا(ع) و دهه کرامت بر همگان مبارک 

امام رضاعلیه السلام فرمودند:(هرکه غم و اندوهی دارد)دو رکعت نماز به جا آورد و در هررکعت یک بار حمد و 13 بار سوره قدر بخواند و هنگامی که از نماز فارغ شد به سجده رود و بگوید:

اللهم یا فارج الهم و کاشف الغم ومجیب دعوة المضطرین،و رحمان الدنیا ، ورحیم الاخرة ،صل علی محمد و آل محمد ، و ارحمنی رحمة تطفیء بها عنی غضبک و سخطک و تغنینی بها عمن سواک

 

خداوندا ای گشاینده و زداینده (ابرهای) حزن و اندوه و (ای) برطرف کننده غم و (ای) اجابت کننده دعای انسانهای مضطر وبیچاره و (ای ) بخشاینده (در ) دنیاو بسیار مهربان (در) آخرت ،برمحمد و آل محمد درود فرست و رحمت فرست و برمن رحم کن رحمتی که به وسیله آن خشم و نارضایتی ات نسبت به من را خاموش سازی و مرا از غیر خودت بی نیاز کنی

سپس گونه راست خود را به زمین چسبانده و بگوید:

یا مذل کل جبار عنید،و یا معز کل ذلیل قد وحقک بلغ المجهود منی فر امر "کذا"ففرج عنی

 

ای ذلیل کننده هر متکبر سرکشی، وای عزیز کننده هر خوار و ذلیل ،قسم به حق خودت که حقیقتا در مورد کار فلان سختی و مشقتم به نهایت شدت رسیده ،پس گشایشت را نصیبم فرما

سپس گونه چپ خود را به زمین چسبانده و مانند همان عبارت را بگوید آن گاه به حالت سجده در آید و همان ذکر را بگوید که در این صورت خداوند سبحان غم و اندوه او را بزداید و حاجتش را برآورد
 (صحیفه رضویة ص 77)


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 26 شهريور 1398برچسب:پاتوق جوانان, فرهنگی, ولادت امام رضا(ع), :: 1:39 :: توسط : محمد مهدی محسنی

لقب رئیس مذهب شیعه یعنی چه؟

لقب رئیس مذهب شیعه، بدین جهت براى امام ششم شیعیان شهرت یافت که معارف شیعى در دوران ایشان و در سایه تعالیم حضرتش، فرصت انتشار یافت. براى آشکار شدن اهمیت این مجال تاریخى، اشاره اى کوتاه به فشارهاى اجتماعى و سیاسى وارد بر امامان پیش از حضرت صادق(علیه السلام) لازم است.

این فشارها گرچه در ابتدا، به عنوان سیاستى راهبردى، از سوى دستگاه هاى حاکمه تعقیب مى شد، اما جو اثرپذیر مسلمانان که به راحتى تحت تاثیر تبلیغات قرار مى گرفت بر تنگناها مى افزود و البته مصلحت جویى ها و عافیت طلبى ها نیز مزید بر علت مى شد.


چرا امام علی را رئیس مذهب شیعه نمی نامیم؟

در میان ائمه(علیهم السلام) امیرالمومنین على(علیه السلام) به جهت سوابق بى نظیر و توصیه هاى مکرر رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) موقعیت ویژه اى داشت که لازمه طبیعى آن مورد توجه قرار گرفتن ایشان از سوى مسلمانان بود، اما چنین نشد. بحث بر دور داشته شدن آن حضرت از خلافت نیست بلکه حتى در حوزه هاى فکرى و عقیدتى نیز زمینه ظهور جدى در اختیار ایشان نبود. کدام یک از خطبه هاى مفصل و مهم نهج البلاغه، در دوران بیست وپنج ساله خانه نشینى امام(علیه السلام) ادا شده است؟

زیرا مردم حتى در دوران حکومت حضرت على(علیه السلام) نیز تبعیت و انقیاد جدى نسبت به ایشان نداشتند، چه در امور دینى و چه در امور حکومتى. تفصیل این سخن فرصتى دیگر مى طلبد. وقتى عرصه بر على بن ابى طالب چنین تنگ باشد، وضعیت امامان بعدى معلوم خواهد بود، زمانى که با روى کار آمدن بنى امیه و فاصله گرفتن نسل ها از صدر اسلام هرچه مى گذرد، کار بر ائمه(علیهم السلام) سخت تر مى شود.

در اواخر دوران امامت حضرت باقر (علیه السلام) همزمان با ضعف مفرط بنى امیه، فشارها بر آن حضرت کاهش یافت و شرایط اجازه تشکیل حلقه هاى درس و بیان حقایق دین و شریعت را به آن جناب مى داد، همچنان که آمد و شد اصحاب نزدیک امام (علیه السلام) نیز مقدورتر مى گشت. این میراث به امام صادق(علیه السلام) نیز رسید و از آغاز دوران امامت ایشان تا پایان عمر بنى امیه، یعنى سال 132 ادامه داشت.

اصحاب و شاگران امام صادق چند نفر بوده اند؟

در رجال شیخ طوسى، نام 3223 نفر به عنوان اصحاب امام صادق برده شده است. از حسن بن على وشاء یکى از اصحاب امام رضا(علیه السلام) نقل شده که گفت: در مسجد کوفه نهصد نفر را دیدم که از جعفربن محمد(علیهما السلام) حدیث نقل مى کردند. (رجال نجاشى/ شماره 80)
البته چنین ارقامى بدان معنا نیست که همه این افراد، به یک میزان مورد وثوق امام(علیه السلام) قرار داشتند، لذا آن حضرت نسبت به عده محدودترى از اصحاب خود، توثیق ها و تجلیل هاى ویژه نموده و به برخى اجازه مى دادند تا در مباحث مختلف وارد میدان شوند و به بحث و حتى مناظره بپردازند. در رجال کشى نقل شده که مردى شامى در مجلس امام (علیه السلام) وارد شد و عرض کرد: شنیده ام که براى هر سئوال پاسخى دارید، پس آمده ام که با شما مناظره کنم. امام(علیه السلام) فرمود: در چه موضوعى بحث دارى؟ گفت: در قرآن. امام به حمران بن أعین فرمود: پاسخ این مرد را بده. مرد شامى خطاب به امام گفت: من مى خواهم با خود شما بحث کنم. حضرت فرمود: اگر بر حمران چیره شدى، بر من غلبه یافته اى. سپس در آن جلسه زراره بن أعین در فقه با مرد شامى مناظره کرد، هشام بن سالم در توحید و هشام بن حکم در امامت و مومن طاق نیز در پاره اى امور اعتقادى. (بحار 47/407)

آیا امام صادق(علیه السلام) در مورد معنا و مفهوم تشیع و چیستى آن، مطالبى فرموده یا خیر؟
پس از این مقدمه، به موضوع اصلى مورد نظر مى پردازیم و آن را با سئوالى آغاز مى کنیم: آیا امام صادق(علیه السلام) با توجه به فرصت ویژه و بى سابقه اى که پس از گذشت بیش از یک قرن از تاریخ تشیع براى ایشان حاصل شد، در مورد معنا و مفهوم تشیع و چیستى آن، مطالبى فرموده یا خیر؟ پاسخ یقیناً مثبت خواهد بود. مگر ممکن است امام در موضوعات فقهى، چنان فرمایش هاى متعدد و تعالیم فراوانى بیان کرده باشند که متون فقهى ما به طور عمده بر محور سخنان آن حضرت (و پدر گرامى شان) قرار یافته، آنگاه در باب مسائل عقیدتى که پایه و اساس دیانت است، مطالبى قابل توجه و مبنایى نفرموده باشند؟

طبیعتاً همان گونه که در فقه، نقلیات کمترى از چهار امام اول حتى امیرالمومنین(علیه السلام) در مقایسه با امامان پنجم و ششم وجود دارد، در اعتقادات نیز مطالب نقل شده از آن دو امام، به ویژه امام صادق به مراتب بیشتر است، لذا نمى توان در ارائه تعریف از تشیع سخنان امام ششم را لحاظ ننمود. امامان یک سلسله متصل به رسول خدایند که سخن شان یکى است و مرام واحدى را معرفى و ترویج مى کنند. چنان که از امام صادق(علیه السلام) نقل است: «سخن من، سخن پدرم و کلام پدرم، کلام جد من است و آن کلام حسین و... سخن رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) است که سخن خداى متعال است.» (کافى 1/53) اما بى توجهى به شرایط ویژه و سخت زمانى امامان در القا و بیان این مرام و منظومه اعتقادى، خبط بزرگى است.

شاگردان امام صادق(علیه السلام) از سخنان و تعالیم ایشان مکتوباتى را تالیف کردند که اصول نامیده مى شود و به تعبیر میرداماد «حدود چهارهزار شاگرد در محضر امام صادق(علیه السلام) بودند که کتب و تالیفاتشان فراوان بوده اما تعدادى که اعتبار آنها مقبول قرار گرفت و مورد اعتماد واقع شد، اصول چهارصدگانه نامیده شده است.» (الذریعه2/130) در مورد اعتبار این مجموعه هاى روایى، دانشمندان علم حدیث سخنان فراوان گفته اند. میراث حدیثى امام صادق(علیه السلام) در فاصله زمانى پس از ایشان تا حدود دو قرن بعد که تالیف کتب جامع روایى آغاز شد، از سوى امامان بعدى نیز تقویت شد و البته طبعاً این میراث در معرض آفات خاص خود نیز قرار داشت. سخن در این است که آیا هیچ اثر و ثمرى از آموزه هاى آن امام بزرگ، در تعریف تشیع و بیان چارچوب هاى آن به ما نرسیده است؟ آیا روشنفکران ما مى توانند بى نیاز از این مجموعه به ارائه مفهوم تشیع اقدام کنند؟

هرقدر هم که کسى در میزان اعتبار میراث حدیثى شیعه تردید و یا حتى غلو کند، امکان نادیده گرفتن و ناچیز انگاشتن آن مبانى علمى را ندارد.

مهمترین فعالیت های امام صادق(ع) چه بود که موجب شد او مذهب شیعه را جعفری بنامیم؟
کاری که امام صادق(ع) انجام داد، بسیار بدیع و اندیشیده بود. با استفاده از زمینه مناسبی که امام باقر(ع) فراهم آورد و هسته اولیه علم و تدریس را پایه گذارده بود، شروع به فعالیت فرهنگی کرد.

سازماندهی فکری مکتب:

مجلس درس تشکیل داد و در آن به شاگردان فهماند که ماچه می گوئیم. نظر ما در دین و مذهب چیست؟ ازآیات قرآن چه برداشتی داریم. در طول حیات پربارش بزرگترین مکتب فقهی را بنا نهاد. تکیه اصلی او بیان اندیشه اسلام بود. بخش مهمی ازاحادیث و علوم قرآنی را براساس شیوه علمی عرضه کرد و حدفاصل فرقه های گوناگون رابرشمرد و نشان داد که کدام فرقه تا کجا درست و استوار سخن می گوید و در کجا راه باطل را می پیماید.

زیرا وابسته به امام صادق(ع) و حاصل تلاش ها و برنامه های او بود یعنی آنچه را که امامان پیشین مورد عمل قرارداده بودند او آنها را به ثمر رساند. مذهب جعفری مکتب امام علی (ع) نبود و مکتب علی علیه السلام همان اسلام راستین است و جزحضرت علی (ع) کیست که اسلام را بهتر و کامل تر از علی بشناسد. او همگام پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله و وصی وبرادر او بود. زندگیش سراسر در کنار رسول الله گذشته بود.

او مکتب شیعه را که همان اسلام راستین است معرفی کرد. خطوط فکری آن راعرضه و شاگردان را تشویق به تدوین کرد. برپایه تشویق او اصول اربعماء تنظیم شدو براساس آن تشیع شکل و سازمان خود را نشان داد. او نشان داد تشیع هم مذهب است و هم حکومت و بین این دو جدایی نیست. روش شیعه روش اهل بیت علیهم السلام است.

تشکل و وحدت افراد

خدمت دیگر او تربیت شاگردانی بود که هرکدام در رشته ای از علوم صاحب نظر بودند. او کوشید در عرصه حیات اجتماعی لااقل درسطحی محدود در مرز شاگردان خود اخلاق راحکومت دهد. دست پرورده های اوکه بعداً در گوشه و کنار کشور اسلامی به فعالیت پرداخته بودند موقعیت خود و روش حیات اسلامی را دریافته و آن را در جامعه ترویج می کردند.او حتی در مواردی بصورت عملی مردم را به وحدت و اخلاق می خواند و درگیری های آنان را از میان می برد.

گشودن باب اجتهاد

او تحرک خاصی در دنیای علم و فقه پدیدآورد و شاگردان خود را وادار کرد که شیوه تحقیق و بررسی و استنباط را بکار گیرند و از قیاس برحذر باشند. او با پایه گذاری فقاهت و فهم و صورت درسی دادن به مسایل باب مباحثاتی عظیم و پردامنه را گشود و با روشی که تعلیم می داد از آیات قرآن، احکام و قوانین اسلام را بیرون کشید. او باب اجتهاد را بازگذاشت و قانون آزاداندیشی را ترویج کرد و فرمود: «اگر مجتهد در استنباط و اجتهاد خودبه حق برسد. برای او دو پاداش است و اگر راه استنباط او درست باشد و آنچه که بدست آورد منطبق باحق عندالله نباشد باز هم برای او اجر استنباط وجود دارد»

توجه دادن به اهل بیت (علیهم السلام)

حق اهل بیت علیهم السلام درهمان روزهای اولیه وفات پیامبر از دست رفته بود و بتدریج که از روزگار حکومت زمامداران می گذشت در سایه القائات و دشمنی ها حقوقشان بیش ازبیش فراموش شده و ارزش و اعتبارشان کم رنگتر می شد. در عصر بنی امیه سعی براین شد که اهل بیت را به فراموشی بسپارند و همین کار را انجام دادند. کار امام صادق(ع) احیای اهل بیت علیهم السلام و توجه دادن عامه به سوی آن بود. در مردم این درک و اندیشه پدید آمدکه تجدید نظری در این زمینه باشند و این محصول تلاش امام بود که دربین جامعه علمی و فقهی آن روز توانست این برجستگی رابه اثبات رساند و خود بعنوان فردشاخص اهل بیت علیهم السلام در عصر امامت درخشندگی هایی داشت و در نهایت در سایه زحمات امام افکار اسلامی و خط صریح و صحیح آن از نو متجلی گردید.

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 11 شهريور 1392برچسب:پاتوق جوانان, ,شیعه, امام علی (ع) , امام جعفر صادق(ع) , مذهب تشیع, :: 10:45 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 
شهادت رییس مذهب شیعه (حضرت امام صادق علیه السلام ) بر عموم شیعیان  تسلیت باد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 امام صادق علیه السلام می فرمایند:

چون حضرت نوح علیه السلام از کشتی پیاده شده شیطان نزد او آمد و گفت :در روی زمین کسی به اندازه تو بر من منت و احسان ندارد ،تو این افراد فاسق و خلافکار را نفرین کردی و مرا از آنها اسوده خاطر کردی
آیا به تو دو خصلت یاد ندهم ؟
یکی این است که از حسادت دوری کن، زیرا حسادت بود که با من آن کرد که کرد(ومرا از درگاه خدا راند)
و از حرص بپرهیز زیرا حرص بود که با آدم آن کرد که کرد(و او را از بهشت راند)
بحار ج 11ص 317)
 

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 11 شهريور 1387برچسب:جملات ناب, امام صادق, حسادت , حرص, شیطان , حضرت نوح, :: 1:59 :: توسط : محمد مهدی محسنی

بازهم آدیینه ای آمدورفت ولی مهدی کجاست ؟
یک نفر می گفت مهدی جمعه ها در کربلاست .
رو به سوی کربلاکردم که فریادش زنم .
باز هم با ندبه ای از هجر مولا دم زنم .
آمد از سویی ندایی آی اهل انتظار.
اندکی دیگر صبوری، میرسد دیدار یا 
                                  اللهم عجل لولیک الفرج  
 

ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 6 شهريور 1387برچسب:حضرت مهدی(عج) ,پاتوق جوانان, :: 23:37 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 خدایا
این عزت مرا بس که بنده تو باشم و این افتخار مرا بس که تو پروردگار من باشی
تو آنچنانی که من می خواهم پس قرار بده مرا آنچنان که تو می خواهی . .

 


 

ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 6 شهريور 1387برچسب:جمله زیبا خداوند ,, :: 23:3 :: توسط : محمد مهدی محسنی

وکیل سعید ملک پور ــ گرداننده سایتهای مستهجن ـ از توقف حکم اعدام موکلش و تغییر حکم به حبس ابد خبر داد. به گزارش جنوب نیوز، محمود علیزاده طباطبایی در گفتگو با مهر گفت: موکلم با حکم دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده بود که حکم او در دیوان عالی کشور هم تائید شد. پس از تائید حکم موکلم از کارهای خود توبه کرده و درخواست عفو کرد. وی افزود: با این توبه حکم اعدام متوقف شده و با یک درجه تخفیف به حبس ابد محکوم شد. این وکیل دادگستری خاطر نشان کرد، در حال حاضر او از زندان با خانواده اش در ارتباط است و تلاش می کنیم که دستگاه قضا با درخواست مرخصی او موافقت کند.البته افرادی که به حبس ابد محکوم شده باشند به مرخصی نمی روند که از دستگاه قضایی درخواست کردیم با توجه به شرایط موکلم با مرخصی او موافقت شود. بر اساس محتویات پرونده، در آخرین روزهای سال 87 سپاه پاسداران و دستگاه قضائی از انهدام سایتهای غیراخلاقی فارسی زبان و دستگیری عوامل اصلی این سایتها خبر دادند. یکی از این مجرمان، شخصی به نام "سعید ملک پور" با نام مستعار "سیاوش حسین خانی" گرداننده یکی از بزرگترین سایتهای پورنو به نام "آویزون" و حامی چندین سایت مستهجن معروف دیگر بود. که در خارج از کشور زندگی می کرد و در مهرماه 1387 بازداشت شد. سعید ملک پور پس از طی مراحل قانونی در شعبه 28 دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام اهانت به مقدسات و اصول و ارزشهای دینی، توهین و فحاشی به معصومین (ع) و اعتقادات اسلامی، گردآوری و انتشار محتوای ضداخلاقی و ضددینی خارجی، گردآوری، تولید و انتشار محتوای ضداخلاقی و ضددینی ایرانی (به زبان فارسی)، آموزش مسائل غیراخلاقی و غیررسمی، تولید و انتشار محتوای روابط نامتعارف جنسی مانند روابط جنسی با محارم، ضربدری، همجنسگرایی، فتیشیسم و...، تحریک جوانان در مسائل جنسی و عضوگیری از آنان برای ایجاد گروه های اینترنتی، تهیه و انتشار تصاویر تجاوز به عنف و زورگیری از دختران و بانوان ایرانی و انتشار تصاویر برهنه دختران و بانوان ایرانی از طریق دوربین مخفی و هک وب کم از سوی قاضی مقیسه محاکمه و به اعدام محکوم شد. پس از انتشار صدورخبر حکم اعدام برای سعید ملک پوررسانه های بیگانه مانند بی بی سی فارسی، شبکه های فیس بوکی و دولتمردان کانادایی بازداشت این متهم را غیرقانونی و مخالف اصل حقوق بشر اعلام کرده و جریان رسانه ای وسیعی به راه انداختند تاجائیکه پای خانم "ف –الف "همسر سعید ملک پور هم در مصاحبه های تلویزیونی رسانه های غربی و ضد ایرانی باز شد. همسر این متهم حتی با نخست وزیر کانادا هم دیدار داشت و از وی درخواست کرد سعید ملک پور را به عنوان یک شهروند کانادایی از زندانهای ایران رها کند. متهم این پرونده در اعترافات خود اعلام کرده است: یکی از روشهایی که برای تولید تصاویر مستهجن و هرزه نگاری استفاده می کردیم این بود که وب کم افراد را با یکسری نرم افزارهایی که از کانادا یا انگلیس خریداری کردیم، هک می کردیم. وب کم می تواند چیزهایی که در اتاق خواب است را نشان دهد. وقتی ما وب کم را هک می کردیم طرف فکر می کرد کامپیوترش خاموش است، ولی وب کمش روشن می ماند یا ما روشن می کردیم و می توانستیم خیلی چیزها را ببینیم. خیلی چیزهای مستهجن یا چیزهایی که مربوط به حریم خصوصی افراد بود، این طوری در می آوردیم و روی سایت قرار می دادیم...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 5 شهريور 1392برچسب:پاتوق جوانان , سایت های مستهجن, حبس ابد, اعدام, :: 1:14 :: توسط : محمد مهدی محسنی

-------------------------------------------------------------------------------- طواف در طبقه فوقانی کعبه به لحاظ شرعی چه حکمی دارد ؟ -------------------------------------------------------------------------------- مقام معظم رهبری در استفتایی دیدگاه خود را درباره طواف در طبقه فوقانی کعبه اعلام فرمودند. به گزارش جنوب نیوز، عربستان سعودی در طرحی دست به توسعه مطاف در مسجدالحرام زده است و برای زائران ناتوان و مسن خانه خدا محلی برای طواف در ارتفاع 13 متری ایجاد کرده است. اینکه طواف در طبقه فوقانی کعبه به لحاظ شرعی چه حکمی دارد را خبرنگار مهر در استفتایی از دفتر مقام معظم رهبری جویا شده که در ادامه از نظر می‌گذرد. پرسش: همانگونه که مستحضر هستید مکانی جدید برای طواف خانه خدا برای افراد دارای ناتوانی جسمی و مسن در ارتفاع 13 متری از سطح زمین در خانه خدا ساخته شده و هدف آن فراهم کردن مکانی امن و راحت برای طواف افراد ناتوان و مسن است. طواف در این سطح آیا جایز است یا خیر؟ پاسخ: طواف در طبقه اول صحيح است ولى در طبقه دوم محل اشكال است، و براى افراد ناتوان كه ناچار از طواف در طبقه دوم مى‌باشند، احتياط اين است كه علاوه بر آن نايب نيز بگيرند.

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 4 شهريور 1398برچسب:پاتوق جوانان, استفتاء, طواف خانه خدا, رهبری, :: 23:10 :: توسط : محمد مهدی محسنی

برخی منابع مطلع عنوان کردند: رییس‌جمهور به سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دستور داده هر چه سریع تر رییس دانشگاه علامه طباطبایی برکنار شود. رئیس جمهور حسن روحانی به جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دستور داده تا پایان هفته، صدرالدین شریعتی رئیس دانشگاه علامه را از سمت خود برکنار کند! حجت الاسلام شریعتی به عنوان اولین رئیس دانشگاه ایران اسلامی توانست بحث تفکیک جنسیتی در دانشگاه را آغاز و آن را ادامه دهد. چند روز گدشته آیت الله مکارم شیرازی از اقدامات رئیس دانشگاه علامه طباطبائی به خاطر تشکیل کلاس‌های تک جنسیتی در این دانشگاه قدر دانی کرد.

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 3 شهريور 1398برچسب:پاتوق جوانان ,حجت الاسلام شریعتی , دانشگاه , تفکیک جنسیتی, :: 22:19 :: توسط : محمد مهدی محسنی

چند روز پیش از سوی نیروی انتظامی دو دختر جوان که با ساپورت هایی منقش به پرچم اسرائیل در میدان ونک در حال تردد بودند دستگیر شدند تا پروژه اندام نمایی زنان در خیابان های تهران، رنگ و بویی جدید به خود بگیرد. در شرایطی پروژه بی عفتی و هجوم به باورهای اجتماعی در ابعادی گسترده کار خود را به ریشه های فکری جوانان رسیده است جای این سوال است که چرا مطبوعات کشور به عنوان وکیل مدافع حقوق مردم در این زمینه هیچ گونه ورودی پیدا نکرده و از نگاه جامع شناختی به چالش ها و تهدیدات این موضوع نپرداخته اند. جالب اینجاست که در قبال این موضوع بسیاری از فعالان رسانه ای برگزیدن سکوت را بر حرف زدن ترجیح داده اند و چشم های خود را بر واقعیت تلخی که بسترساز بسیاری از جرایم در آینده نزدیک خواهد بود بسته اند. موضوع پروژه " اندام نمایی " هر چند مفهومی سیاسی در ابعاد خود دارد اما نباید فراموش کرد که کم کاری های اجتماعی صورت گرفته در این بخش هم اکنون عرصه را به تنگ آورده و اصحاب رسانه را به عنوان چشم های بینای اجتماعی به حاشیه کشیده است. موضوعی که افعی گونه بر جامعه چمبره زده و هر روز تعداد زیادی از جوانان را به کام زهر آگین خود می کشد و رسانه ها تنها در برابر آن با رویکردی منفعالانه چشم انتظار آینده مانده اند. نباید این نکته را به فراموشی سپرد در جامعه ای که وجود حداقل های اخلاقی ارزش طلقی می شود این دسته از جوانان با چه رویکردی و با چه منطقی اینگونه بی مهابا به صورت جامعه چنگ می زنند تا کم کم بطن اجتماع را به نوعی بی خیالی به این موضوع و یا عادی شدن تن نمایی ترغیب کنند موضوعی که اکنون برای رسانه ها عادی سازی شده و با سری رو به پایین از کنار آن عبور می کنند.

ارسال شده در تاریخ : شنبه 2 شهريور 1392برچسب:دستگیری, دختر, اسرائیل, :: 22:29 :: توسط : محمد مهدی محسنی

شاید مقایسه این قسمت انقلاب مصر با انقلاب اسلامی ایران خالی از لطف نباشد و منشاء عبرتی ماندگار قرار گیرد که ، دیکتاتور ما هم رفت و نظام اسلامی جای سیاهی های پهلوی را گرفت و همان ارتش شاهنشاهی به انقلاب سوگند خورد و هنوز طنین سوگندش در گوشها بود که به تونل طولانی ترین جنگ قرن وارد شد . این ارتش بدون کمترین لغزش و انحرافی با سرمایه جانفشانی ها و ایثارگری های فرزندانش به آرمانهای انقلابی که برایش خونها جاری شد پابرجاماند .ارتشی که فرماندهی خود را از شاه گرفت و دست رهبر انقلابش داد . جدای از ابعاد شگفت انگیز این افتخار می توان سرمنشاء آن را نیز مورد مطالعه قرارداد . مگر نه اینست که هر دو کشور مسلمانند و در یک منطقه جغرافیایی ( خاور میانه ) مستقر و دارای مردمی که به آرمان فلسطین آزاد و مستقل و نابودی اسرائیل می اندیشند ، پس این تفاوتها از کجاست ؟ آری حضور "روحانیت" در تار و پود اعتقاد ایرانیان - "وفاداری" به اصولی که توده مردم به آن رای "آری" دادند ، اولویت "دیندار ماندن" به تمام شاخصه های دیگر زندگی - تقدم "سعادتمندی اخروی" به راحتی های دنیوی ، و صد البته "اعتقاد به حسینی" ( ع ) که مسیر تاریخ را برای استمرار "عدالت علوی" در پیچ عاشورا باقی گذاشت ، از اساسی ترین اختلافات این دو انقلاب و نیروهای مسلح آنان است . مصری ها نه بعد از انقلاب خود جنگ و تجاوز و اتحاد بین المللی برای نابودی را تجربه کردند و نه تحریم ها و دشمنی های پیدا و پنهان قدرتهای استکباری جهان را و نه هیچ یک از دست و پنجه نرم کردن های دوران انقلاب ما را و نه منافین و بنی صدرها و نه کودتا های نوژه و بمباران های شیمیایی مردمش را . اینچنین است که به راحتی تسلیم قدرتهای حامی اسرائیل شده و جالب تر آن است که نظام قضایی آنها نیز کمتر از 10 روز منقلب شده و دستور آزادی " مبارک !!" را صادر می کند . همان مبارکی که هم خون مردمش را ریخت و هم شریک خونخواری های اسرائیلیان شد . در مصر هم سر عدالت را بریدند و هم پیکرش را سوزاندند . شاید این گونه بررسی ها و پرداخت های مقایسه ای کوچکترین کاری است که می توان برای قدردانی از این سلحشوران و پاسداران حریم انقلابمان کنیم .


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 31 مرداد 1398برچسب:پاتوق جوانان, ارتش, مصر, ایران, انقلاب اسلامی, :: 23:44 :: توسط : محمد مهدی محسنی

هر کس وارد بازار شود و چیزی بخرد و آن را برای خانواده اش ببرد، مانند کسی است که صدقه ای را برای گروهی نیازمند می برد و باید پیش از پسران، از دختران آغاز کند. سرویس مذهبی افکارنیوز- پیامبر خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم می فرماید: چه خوب فرزندانی هستند دخترانِ با حجاب. هر کس یکی از آنها را داشته باشد، خداوند آن را برای وی پوششی از آتش دوزخ قرار می دهد و هر کس دو تا داشته باشد، خداوند به خاطر آنان، او را وارد بهشت می سازد و اگر سه دختر یا مانند آن خواهر داشته باشد، جهاد و صدقه ای استحبابی از او بر می دارد. رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم می فرمایند: دختران، دلسوز و مددکار و با برکت اند. پیامبر خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم می فرمایند: هر کس وارد بازار شود و چیزی بخرد و آن را برای خانواده اش ببرد، مانند کسی است که صدقه ای را برای گروهی نیازمند می برد و باید پیش از پسران، از دختران آغاز کند؛ چرا که هر کس دخترکی (از فرزندان خود) را شاد کند، گویا برده ای از فرزندان اسماعیل را آزاد کرده است و هر کس چشم پسری را روشن کند، گویا از ترس خداوند گریسته است و هر کس از ترس خداوند بگرید، خداوند او را وارد بهشت های پرنعمت می سازد. شخصی فرزندی در راه داشت؛ نامه ای به امام هادی علیه السّلام نوشت: من فرزندی در راه دارم. از خدا بخواه که پسری روزی ام کند. امام علیه السّلام در پاسخ نوشت: «چه بسا دختری که از پسری بهتر باشد» و برای او دختری زاده شد. در روایتی دیگر که درباره فضیلت تحمل آزار کودک در کتاب کافی مرحوم کلینی، آمده است، امام صادق علیه السّلام در مجلسی نشسته بودند که یونس بن یعقوب وارد شد. حضرت به وی فرمود: «چه شده تو را نالان می بینم؟» عرض کرد: کودکی دارم که سراسر شب از گریه های او اذیت شدم. حضرت فرمودند: «ای یونس! پدرم محمد بن علی، از پدرانش، از جدم پیامبر خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم نقل کرد که جبرئیل بر وی فرود آمده در حالی که پیامبر خدا و علی که درود خدا بر آنان باد، ناله می کردند. جبرئیل گفت: ای حبیب خدا! چه شده که تو را نالان می بینم؟ پیامبر فرمودند: «دو کودک داریم که از گریه آنان، اذیت شده ایم.» جبرئیل گفت: صبر کن، ای محمّد! چرا که به زودی برای این قوم، پیروانی برانگیخته می شوند که هر گاه یکی از آنان گریه کند، گریه اش تا هفت سالگی «لا اله الا الله» است و وقتی از هفت سالگی گذشت، گریه اش تا بلوغ، آمرزش خواهی برای پدر و مادرش است و چون از بلوغ گذشت، هر کار نیکی که انجام دهد، به نفع پدر و مادرش است. منبع: خانه خوبان، ش ۴۲، ص۵۷.

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 29 مرداد 1392برچسب:دختر, فرزند, محبت, :: 1:30 :: توسط : محمد مهدی محسنی

صدام در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت ایرانی‌ها مرد بودند و من در مقابل چنین دشمن قدرتمندی باید لباس نظامی می‌پوشیدم. خبرگزاری دفاع مقدس، هزینه کردن مبلغی معادل 30 میلیارد دلار در حمایت از رژیم بعثی و سفاک صدام برای کویت حاصلی جز اشغال کشورشان به دست نیروهای ارتش بعث عراق نداشت. دولت پادشاهی کویت از همان ابتدای تشکیل به علت وابستگی به استکبار جهانی همواره پول نفت خود را در اختیار استعمارگران قرار می داد و آنان نیز از این منبع اقتصادی جهان اسلام علیه خود مسلمین استفاده کرده اند. در سیزدهم مهرماه سال 1357 هنگامی که رژیم بعثی عراق، حضرت امام خمینی (ره) را از این کشور اخراج کرد، دولت کویت به علت ترس از رژیم شاه و نگرانی از اقدامات احتمالی رژیم بعثی عراق از پذیرش حضرت امام خمینی (ره) امتناع ورزید. انقلاب اسلامی که در ایران به پیروزی رسید، کویت نیز همانند دیگر کشورهای عربی مرتجع خاور میانه از ترس گسترش موج اسلام خواهی نسبت به انقلاب اسلامی مواضع تندی را اتخاذ نمود. با آغاز جنگ تحمیلی رژیم متجاوز صدام علیه جمهوری اسلامی ایران، سیل کمک های مالی و نظامی کویت به سمت عراق ارسال شد. این کشور از همان آغاز جنگ تحمیلی، حمایت سیاسی خود از رژیم بعثی عراق را اعلام کرد. شرح اقدامات سیاسی، اقتصادی و نظامی دولت کویت در حمایت همه جانبه از رژیم صدام در هشت سال نبرد خونین دنیا با ملت مظلوم ولی در عین حال سلحشور ایران خود محتاج نگارش کتاب هاست؛ ما در این مجال تنها به شرح مختصر بخشی از این حمایت های کویت در جنگ تحمیلی از رژیم بعثی صدام خواهیم پرداخت. الف- حمایت های نظامی: از همان روزهای نخستین تجاوز صدام به حریم جمهوری اسلامی ایران، سیل کمک های نظامی کویت به عراق ارسال شد. خودروهای تانک بر با آرم ارتش کویت از جاده های مرزی این کشور به سوی نقاط مرزی مشترک با این کشور در رفت و آمد بودند و بخشی از امکانات زرهی رژیم بعثی عراق را تأمین می کردند. بنادر کویت نیز با افزایش حجم فعالیت خود اقلام جنگی که به مقصد عراق حمل می شد تخلیه و به این کشور ارسال می کردند. در مرداد ماه 1360 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حین بازرسی یک کشتی تجاری دانمارکی به محموله ای جنگی که از کویت به مقصد عراق در حرکت بود برخورد نمودند که ناچار به توقیف آن کشتی و کالاهای سفارشی رژیم حاکم بر بغداد شدند. حمل و نقل کالای نظامی از کویت به مقصد عراق بارها و بارها تکرار شد و طی چندین مرحله بازرسی کشتیهای خارجی که از کویت حرکت می کردند این کالاها توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران کشف و ضبط می شد. در کل منطقه خاورمیانه تنها سه کشور ایران، عمان و کویت، تانک چیفتن در سازمان رزم زرهیشان وجود داشت. این نوع تانک ساخت انگلستان بود. در سال 1979 کویت 160 دستگاه تانک چیفتن را سفارش داد که با آغاز تجاوز رژیم بعثی صدام به میهمان به مرزهای جنوبی عراق ارسال شد. رژیم کویت از ترس تعرض عراق به این کشور و اشغال اراضی خود به دست رژیم بعثی صدام و هم از ترس گسترش مفاهیم انقلاب در کویت، برای کنترل عراق و ممانعت از صدور انقلاب، اقدام به جمع آوری اطلاعات نظامی در منطقه ی خلیج فارس تا دهانه فاو به نفع رژیم عراق می نمود. عده ای از جاسوسان دستگیر شده در سال های دفاع مقدس ضمن اعلام هویت کویتی خویش، به مأموریت خود در آبهای مرزی اشاره و نسبت به جمع آوری اطلاعات نظامی برای رژیم صدام اعتراف نمودند. ب- کمک های اقتصادی: رژیم کویت بارها و بارها کمک های بلاعوض خود را در سال های جنگ تحمیلی صرف خرید تجهیزات نظامی برای عراق و یا تأمین اعتبار مایحتاج تدارکاتی و لجستیکی ارتش بعث نموده بود. کمک های رژیم کویت به صدامیان به قدری آشکار بود که پس از پایان درگیری میان عراق و ایران، کارشناسان اقتصادی و نظامی دنیا هزینه حضور و شراکت کویت در جنگ با جمهوری اسلامی ایران را چیزی معادل سی میلیارد دلار برآورد کرده اند. ج- کمک های سیاسی: مدتی پس از آغاز جنگ تحمیلی کویت پیشنهاد کرد شورایی مرکب از عربستان سعودی و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس تشکیل شود. این شورا عملاً در اکثر جهت گیری های خود رژیم متجاوز صدام را مورد حمایت جدی قرار می داد و بیانیه های تندی را علیه کشورمان صادر می کرد. هر کشوری باید در روابط خارجی خود منافع بلند مدت ملتش را در نظر بگیرد ولی اقدام کویت در حمایت همه جانبه از رژیم صدام عین بی تدبیری بود؛ زیرا کسی که خوی درندگی و تجاوز کارانه دارد، طبیعی است تا تمام اطرافیانش را نبلعد دست بردار نیست. هزینه کردن مبلغی معادل 30 میلیارد دلار در حمایت از رژیم بعثی و سفاک صدام برای کویت حاصلی جز اشغال کشورشان به دست نیروهای ارتش بعث عراق نداشت. این کشور حتی با داشتن تجهیزات فراوان نظامی نتوانست سرزمین خویش را از تعرض صدام در امان نگاه دارد و به ناچار با استمداد از ابرقدرتها رژیم بعثی صدام را وادار به خروج از کشورش نمود. به هر روی صدام حسین، سرانجام در دوم آگوست سال 1990 مزد سال ها خدمت ویژه کویت به ارتش عراق را با حمله و اشغال خاک کویت پرداخت. وی در سخنرانی خود درباره علت اشغال کویت آن کشور را استان نوزدهم عراق نامید. حکام وابسته کویت حتی برای لحظه ای در مقابل تجاوز صدام ایستادگی نکردند. امیر کویت با همان لباس خانگیش از ترس، سوار هواپیمای اختصاصی خود شد و به آمریکا گریخت. این در حالی بود که ملت سلحشور ایران از خرد و کلان تا فرماندهان و مسئولین سیاسی، همگی در مقاومت علیه استکبار جهانی در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضوری چشمگیر داشتند. وقتی کویت اشغال شد، صدام با همان لباس عربی تابستانی خویش مقابل دوربین ها ظاهر شد و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد. یکی از خبرنگاران جرأت کرد و از وی دلیل پوشیدن لباس شخصی در این جنگ و تفاوت پوشیدن لباس نظامی در مقابل ایران را از وی پرسید. صدام در جواب گفته بود ایرانی ها مرد بودند و من در مقابل چنین دشمن قدرتمندی باید لباس نظامی می پوشیدم.

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 27 مرداد 1398برچسب:پاتوق جوانان, صدام ایران , عراق, :: 22:18 :: توسط : محمد مهدی محسنی
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 93
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 95
بازدید ماه : 4779
بازدید کل : 199092
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی